Mihov Wrote:Знаем от коя страна се държи ъглошлайфа а и не всички започват от 2000 об./мин. При полиране , все пак зависи колко се прилага процедурата ,но ако се отнемат 1-2 десети от милиметъра видимо няма да има изтъняване .
А , FLEX - това е марка инструменти и да не се бърка с ъглошлайф . Да , те произвеждат и ъглошлайфи !
За полиране може да се използва и паста за зъби от левче или обикновен вълнен парцал ( чорап ) в зависимост от дефекта на стъклото или от търсения ефект. Аз , пък редовно си полирам ръчно стъклата с микрофибърна кърпа .
Много си докачлив, колега
Не съм имал за цел да се заяждам, но явно така ти е прозвучало :roll:
Все пак твоята кола си е твоя и можеш да правиш каквото искаш с нея, но недей да съветваш подобни неща колегите, защото утре ще мажат Colgate върху стъклата или боята, ще пилят здраво и само бели ще си навлекат ... особено ако използват избелващия ефект
Ще ти разкажа една история, която е истина! ... През 90-те години отива един пенсионер с Вартбург в сервиз "Дружба". Човекът желае да се пребоядиса. Естествено, че бояджиите нямат сметка да си играят с тази стара кола и един от тях му отказва тактично на човека с думите "Вижте господине, много работа има по колата. Трябва да се шлайфа, за да се свали старата боя и после да се пръсне новата. Ще ви струва много скъпо.", но пенсионерът е решен да му я боядисат и пита "Какво трябва да направя аз, за да ви я докарам и вие само да я боядисате, за да не ви губя времето и да спестя от подготовката?". Единият се избъзикал с него и казал "Трябва да махнеш старата боя и основата, всичко до ламарина. Взимаш флекса и търкаш." ОК, след 1 седмица човекът докарва въпросният Вартбург за боя, лъснат като яйце от шлайфането, с безобразно изкривена ламарина от машината и казва "Готово! Подготвил съм я, сега може да ми я боядисате само!" :lol:
Това е истинска случка! Абсолютно доказва моето мнение, че човек в дадена ситуация, когато не разбира или иска да спести някой лев, може си навлече доста по-сериозна беля или да стане за смях
Ако се върнеш назад в твоето мнение и го прочетеш, ще видиш колко лесно и евтино излиза полирането на калник
Така че успех с полирането ... и да добавя - фар със стъкло, който свети слабо, проблемът не е в полиране на стъклото, а в рефлектора или мръсотия от вътрешната страна
Имал съм доста коли и дори съм си чистил стъклени фарове (така да ги нарека), без да полирам каквото и да е по стъклото и съм решавал проблема, но трябва много да се внимава с рефлектора, защото може да се надере или отлюпи. Докато пластмасовите "стъкла" на фарове, полират се спокойно, но ефектът е краткотраен. Единственото решение е търкане до изравняване на драскотините и сваляне на изгорелия слой, после боядисване с безцветен лак и след 1-2 седмици полиране (да паднат боклучетата или да се опъне "портокала" от лака). Стават като нови и поне 4-5 год. не мислиш за тях (пак от личен опит). Но това е процедура за сервиз или поне да се пръсне с пистолет, не става с лаковете във флакон от 5 лв., а отделно трябва база и активатор за пластмасата, за да хване добре лакът.
Така че, който иска колата му да стане като хората - да се обърне към специалист, а който иска да спести пари - да купи Colgate или друга паста по вкус, да взема ъглошлайфа, малко вълнени парцали от стари чорапи и с биричка да започне да твори :lol: