Волво Клуб - България

Full Version: Проблем със запалването D5 163 k.s.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги.
От доста време има проблем с запалването на двигателя.Не че не иска да пали изобщо,а се получава едно закъснение.Тоест ако не задържа "една идея " повече стартера да врътне, не пали.Не го прави всеки път и по- често се случва на топъл мотор.Оня ден реших да я закача в BOSH сервиз в Стара Загора.След множество прегледи и диагностики не откриха нищо сериозно.Замерваха горивото на изхода на излишната нафта и ред други работи.През цялото време компютъра им не отчиташе нищо нередно и нямаше някакви грешки.Така и не взеха решение какво точно става.За последно това което направиха е да замерят напрежението отзад на акумулатора и отпред на изводите който идват от акумулатора.Според тях има доста разлика.Отзад директно на акумулатора показва 12 В ,а отпред някъде към 9,5 - 10 в.Според тях има доста пад на напрежение и това влияе на запалването и на електрониката.Тоест според тях това е проблема , но не предприеха нищо.Аз опитах в домашни условия да зачистя кабелни обувки , клеми и други такива.Но като цяло проблем си стой.
Ако някой е имал подобен проблем моля за съвет или препоръка за друг читав сервиз.
Под 10 волта електрониката не работи. 12 волта на акумулатора е малко, трябва да е поне 12.6, или скапан акумулатор или алтернатора не зарежда. Пробвай с друг акумулатор, ако е скапан акумулатора е възможно цялата система да издъхва в опит да го зареди.
Аз всъщност не съм сигурен дали акумулатора е точно 12 ,защото моят мултицет отказа и не можах да го замеря точно.Но съм сигурен че когато бях в сервиза отпред на изводите показваше около 9,6.Така че както казваш и ти е възможно да е от това.Ама къде се губи тока е въпроса.Акумулатора е на един месец .
Ще ти трябва мултицет за да провериш дали се зарежда акумулатора. На запалена кола трябва да поддържа около 14 волта при акумулатора - ако не зарежда и акумулатора е под 12,5 волта при даване на контакт акумулатора пада под 10 волта. На контакт имаш подгревни свещи, компютър, помпата също дърпа доста. Под 12,5 волта означава около 30% заряд в акумулатора, напълно зареден е 12.8, алтернатора се включва около 10 секунди след запалване на колата. Стартерите на Волво въртят и на 10 волта, но не 'остава' ток за другите неща.

Най-често напрежението 'пада' от лоша връзка при стартера - на стартера е връзката между акумулатора и алтернатора. За да признаят гаранцията на акумулатора е трябвало да мерят дали алтернатора зарежда, ако зарежда и акумулатора пада от седене ще ти трябва 'жичкаджия' да премери за утечки.
Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea Idea
Важно е да отбележа да си провериш масата на купето с двигателя.При лоша маса е така характерен големия пад на напрежение.Масата се намира отпред откъм кутията на филтъра.Вижда се и че е закачена за скоростната кутия.Препоръката ми е .....да я хванеш здраво с ръка и да дърпаш колкото сила имаш.Ако имаш разхлабена маса , ще си проличи Big Grin Big Grin Big Grin

...Това е от личен опит :!: И аз имах подобни проблеми.Успех
Това не съм го направил.Има логика в цялата работа.Утре ще трябва да прегледам.Благодаря все пак за съвета.
А какви са параметрите на новия ти акумулатор? И в кой точно Бош сервиз си ходил - този срещу магазин "Зора" или този над Дома на инвалида?
Новият акумулатор е ENEXy na 100 A i 850 стартов, така че ток има и зарежда добре- вече го установих.Ходих в Боша срещу Зора но, днес ми препоръчаха сякаш повече оня до дома на инвалида.Ти за кой си.
skytenev Wrote:Новият акумулатор е ENEXy na 100 A i 850 стартов, така че ток има и зарежда добре- вече го установих.Ходих в Боша срещу Зора но, днес ми препоръчаха сякаш повече оня до дома на инвалида.Ти за кой си.

Този който е над Дома на инвалида е специализиран за дизелови автомобили - затова попитах. Отзивите за него са добри. Според мен логиката върви към лоша връзка някъде по кабелите отколкото към по сериозен проблем, но пробвай и там и кажи какво е станало.

П.П. И все пак не съм убеден че акумулатора е читав,нищо че е новозакупен.