Волво Клуб - България

Full Version: Волво ХС90 D5 - EGR & Throttle почистване
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Вдъхновен от темата на Вальо - <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=33484">viewtopic.php?f=8&t=33484</a><!-- l --> и мотивиран от любопитство да надникна по-навътре в колата, реших да се заема с инспекция и почистване на въпросните EGR & Throttle body - ЕГР и дросел.
Прочетох внимателно темата на Вальо, разгледах снимките подробно, закупих един флакон WURTH Carb & Throttle Cleaner, заредих се с търпение и ... започнахме да разглобяваме :mrgreen:
Моторът е сух (да чукна на дърво), не гори масло и наближава 160 000 км (158 0000+) реални. До момента не е правена подобна процедура от МП, а надали предишният собственик си е цапал ръцете Smile
Ето как започна приключението - премахване на излишните пластмаси и подготовка на "оперативното" поле:

[attachment=33969]

Всичко вървеше нормално - развиване на скоби и т.н., но в един момент, когато свалихме Г-образния хобот м/у ЕГР-а и всмукателя ... щях да повърна! Видимо са по-малко от на Вальо, но не очаквах, че толкова боклуци може да се наслояват заради великата инженерна глупост - ЕГР!!!

[attachment=33964]

После поглендах и към самият виновник за доста проблеми - завишен разход, липса на динамика, прекъсване и т.н.:

[attachment=33968]
[attachment=33965]

Беше демонтиран и самият дросел за щателно почистване:

[attachment=33961]

Започна едно яко мърляне - ръце, парцали и т.н. WURTH-ът свърши страхотна работа!!! Няма толкова агресивен за подобни лайна шпрей! Него го купих специално за дросела, защото ме беше шубе да пипам с парцали или каквото и да е, а от друга страна няма как да го накисна и мацам с нафта+бензин, заради пистите на моторчето. Напръсках и след 2-3 мин. стана чудо - започнаха да падат "буци" от клапата и вътрешността на тялото. В един момент светна всичко и заприлича на ново Smile Добре, че не пипах с парцал, защото повърхността, където контактува клапата е полирана до огледало, буквално казано! Представете си малко нагар, камо ли толкова лайна, как влияят на работата на мотора?
Ето го и резултатът:

[attachment=33960]

Паралелно с това турбо пътищата бяха демонтирани около дросела и ЕГР-а, доколкото е възможно, и накиснати. След това с Меглио и вряла вода бяха изплакнати. Всичко си падна и придобиха онзи първоначален, чист вид Smile

ЕГР-ът реших да не го свалям, защото щях да изпадна в голямо приключение - точене на антифриз, разкачане на още няколко неща и т.н., затова беше внимателно изтърган и след това напръскан с WURTH. Тъй като е под наклон, за да не изтича препаратът, сложих един парцал като тампон, който след като се напои, довърши мръсотията. Ето го и ВИНОВНИКЪТ - чист и готов да насира всичко отново:

[attachment=33958]

Процедурата ни отне (на мен и кума ми) около 5 часа, за всичко - от вкарването на колата в гаража до изкарването й. Падна яко чистене и омазване, но нямаше друг начин. На няколко пъти си мечтаех да беше бензинов мотор :lol: Няма по-голяма гадост от мазни сажди на дизелов двигател Confusedhock: За щастие шпреят на WURTH стигна за всичко. Меглиото и нафтата също свършиха хубава работа. И както Вальо каза "станах като Черен Петър, но не съжалявам" Smile
Резултатът - колата в момента пали от 1/4 оборот. Има абсолютно равномерни обороти (и преди беше така, но в момента е по-тиха откъм вибрации), педалът на газта е станал много мазен - не дава да го духнеш :mrgreen: Двигателят е по-спокоен и по-мъркащ, т.е. работи по-меко. Последва проба на шосето ... Confusedhock: Все едно се качих на друга кола!!! Имах усещането, че е с още един цилиндър - реагира светкавично, ускорява много енергично. Не знам как е като разход в момента, защото днес и се кефих много :mrgreen: но дори да не го е намалила, поне върви много хубаво, а педалът на газта го галя, буквално казано Smile

Та, това е равносметката за близо 160 000 км с нашия "чист" въздух, "качествено" гориво и т.н. :lol: Според кума ми била прилично чиста, т.е. малко замърсена предвид изминатите км, но за мен беше ужас - наистина не очаквах толкова гадости да има отвътре!
Със сигурност следващо чистене няма да има, защото сериозно се замислям да изхвърля този боклук, наречен ЕГР!!!
Ще изчакам да ми протекат пеперудите и после всичко накуп ще бъде отстранено - ЕГР, DPF и пеперуди. Не знам каква еко роля имат, но всичко е само на книга, за да покрива нормите :lol: :mrgreen:

Надявам се да се виждат снимките добре, защото ги намалих, за да не станат като корабни платна Wink
Браво Влади,

сериозна е работата! Аз започвам да се замислям за следната интервенция, но тайничко се надявам фекалиите да са по- малко предвид, чистия въздух и по-добрата храна тук по-бензиностанциите на острова, но се съмнявам. След като се приберем от Швейцария най- вероятно ще запретна ръкави един следобед в гаража.

Поздрави
Егати и гнусотията ти се е наложило да чистиш :? Започвам да разбирам защо тук не обичат дизела.
Браво на Влади,никога не Скучае хихихи.Да ви кажа честно аз моя капак съм го утварял само за смяна на мясло и доливане на течност,но сега като гледам,ще трябва и да и обърна малко Внимание в Двигателния отсег Big Grin. Влади предполагам,че на моите 163+ кончета Smile EGR клапана се намира като на всяко D5 след тръбите за въздушния филтър(не можах да се ориентирам по снимките :? ) ?
Ev-V50 Wrote:Егати и гнусотията ти се е наложило да чистиш :? Започвам да разбирам защо тук не обичат дизела.

Не обичате дизела, защото така ви е наредено в Северна Америка, а не защото не искате да карате дизел! Wink
Евалата Влади, страхотна работа си свършил!
Аз не мога да си представя обаче че бих го направил сам пред блока, а и си нямам елементарните технически познания по това D5.
Не ми се вярва, че това биха ти го направили в сервиз по този начин - спокойно, прилежно и акуратно.

Ще те викна за консултант Wink ако реша да правя нещо такова, защото мога само да гадая колко шитава е историята при моя 10 годишен и нечистен до сега EGR....
bell Wrote:, защото мога само да гадая колко шитава е историята при моя 10 годишен и нечистен до сега EGR....
аз на моя 10 годишен D5 на 230 000, гледката беше аналогична, същата "гняс" имаше по EGR - а и тръбите на турбото. чистил съм го преди 30 000км, и пролетта пак ще го сваля да видя какво е станало, до тогава ще са минали 50 000км. иначе се справих цялата процедура за около 3-4 часа.
Dodo 155 Wrote:Със сигурност следващо чистене няма да има, защото сериозно се замислям да изхвърля този боклук, наречен ЕГР!!!
Имайки предвид колко си ентусиазиран е учудващо как до сега не си свършил тази работа Smile
bell Wrote:Евалата Влади, страхотна работа си свършил!
Аз не мога да си представя обаче че бих го направил сам пред блока, а и си нямам елементарните технически познания по това D5.
Не ми се вярва, че това биха ти го направили в сервиз по този начин - спокойно, прилежно и акуратно.

Ще те викна за консултант Wink ако реша да правя нещо такова, защото мога само да гадая колко шитава е историята при моя 10 годишен и нечистен до сега EGR....
Пред блока ще е кофти, защото стана студено и от друга страна ще е срамно да ти гледат чернилките :lol:
Може би има сервизи, които биха го направили, но сигурно не са много ... отнема време и е гадна работа. Друго си е да закачиш на диганостика за 5 мин., да седиш на топло в колата и да изтриеш няколко грешки за 30-40 лв., примерно :lol:
С най-голямо удоволствие ще помагам, почерпих опит от Вальо, сега и от моята, така че няма страшно Wink
Persizi Wrote:
Dodo 155 Wrote:Със сигурност следващо чистене няма да има, защото сериозно се замислям да изхвърля този боклук, наречен ЕГР!!!
Имайки предвид колко си ентусиазиран е учудващо как до сега не си свършил тази работа Smile
:lol:
Защото работи и не искам излишно да се вкарвам в приключения ... за съжаление този боклук (ЕГР) участва активно в регенерацията на DPF-a, а за момента всичко е ОК по колата (да чукна на дърво) и не искам да развалям нещо работещо Wink
Но ... рано или късно ще му дойде редът :twisted: :mrgreen:
Pages: 1 2 3 4