Волво Клуб - България

Full Version: Перка на климатроник - скърцане
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Nedelchev_1 Wrote:Здравейте колеги. Миналата година и при мен имаше скърцане при ляв завой. Смъкнах въпросния вентилатор и целия беше полепнал с мръсотия. Оказа се, че е преди филтър купе и всичкия мръсен въздух минава първо през него. След обдухване с компресор и смазване няма вече скърцане. Смъква се само жабката при V 70 около 1 час работа беше цялата процедура. Внимавайте с амортисьора на жабката, че много лесно се чупи при разкачане. Smile
Късметлия Smile
При ХС90 последният болт седи на ... да не казвам къде и има два варианта - сваляне на табло или чупене на 5-тия болт и после захващане само с останалите 4 :mrgreen:
Dodo 155 Wrote:или чупене на 5-тия болт и после захващане само с останалите 4 :mrgreen:

И после може би няма да се чува скърцане само на ляв завой Wink
Nedelchev_1 Wrote:
Dodo 155 Wrote:или чупене на 5-тия болт и после захващане само с останалите 4 :mrgreen:

И после може би няма да се чува скърцане само на ляв завой Wink
Не, това е на капака и няма да има ядове, но май не се изразих много подробно - изрязват (чупят) около болта, а после го залепват ... както се отварят фарове за ремонт на механизми Wink
Янките го правят така, за да не свалят таблото ... иначе им искат х 8-900$ за работа само :mrgreen:
Лятото съм решил да си ремонтирам, т.е. почистя и смажа, моето моторче ... че наистина е като щурец-затворник :mrgreen:
Като се появи клипче за разглобяване на духалката на Volvo xc90, го почвам шведския лос!
Чакам някой да подскаже....!
Днес след близо две години точене, най-накрая реших да сваля вентилатора и да погледна за какво иде реч, колата е разбира се Волво, а модела S80. За да се свали вентилатора е необходимо да се свали кората под жабката, самата жабка, за удобство и пластмасовата лайсна на прага на вратата, за да може да се дръпне мокета, че единият от болтовете на вентилатора е на едно чудно място, на което се събират мноооого близки роднини, които се споменават. :mrgreen:

[attachment=34506][attachment=34505][attachment=34504]

Така след като сме свалили жабката, сваляме и вентилатора, аз реших да видя и в какво състояние ми е филтъра за купето и "О, небеса", ще трябва съвсем скоро да го подменя с нов, сегашният е изтупан, но сдал вече багажа.

[attachment=34503][attachment=34502][attachment=34501][attachment=34500]

да не си помислите, че няма мръсотия вътре, да,да, ама не, последваха процедури по обдухване с прахосмукачка, почистване до колкото е възможно, малко грес на лагера на мотора, малко ВД40 по въртящите се части.[attachment=34499][attachment=34498][attachment=34497]

След почистването монтаж по обратният ред, дали ще има ефект, колко ще е траен времето ще покаже, ако не Z-Rock и здраве да е.
п.п. Така и така съм писал, да попитам докато разглобявах попаднах на един кабел, ясно е че е подготовка на захранване на нещо, но какво точно :roll: седи си закачен отстрани на жабката, май че е от четири проводника, въпроса ми е какво може да захранва този кабел, да е опция за изключване на въздушната възглавница на пасажера, за поставяне на детско столче, дали е възможно? Ето за кой кабел говоря Wink


[attachment=34496][attachment=34495][attachment=34494]
Браво! Smile
Мотивираш ме и мен тези дни да се заровя под колата Big Grin
Не каза дали е имало ефект от почистването и смазването :roll:
Колкото до кабела - прилича ми на този, който се хваща за датчика "AQS - Air Quality Sensor" на климаторника ... но може и да греша.
Е, ефекта ще видим дали го има, както и колко е дълготраен с времето, надявам се да се е получило, за сега не се чува скрибуцането. Wink
bg_tiger1978 Wrote:Е, ефекта ще видим дали го има, както и колко е дълготраен с времето, надявам се да се е получило, за сега не се чува скрибуцането. Wink
Заради теб не съм спал :mrgreen: Но поне ме мотивира и ако всичко е ОК, да направя и аз тази процедура днес ... защото се каня от многооо време, а вече ми скърца постоянно (явно от студеното) на ниски обороти.
Макар и Р2 платформа, при мен свалянето на жабката (за щастие нямам амортисьор) и самият вентилатор е малко по-различно ... но доста изчетох до момента и си подготвих домашното.
Така, това което ми хрумна, е да сложа една мрежа от комарник, горе - под пластмасата на чистачките, т.к. там (поне при мен) е един голям отвор и под него е клапата - влиза си всичко както си иска Smile Но това ако остане време, много е студено и къс денят сега :lol: Поне ще попречи на по-едрите боклуци да влизат надолу.
Специално за моторчето и оста - върти ми се нещо из главата, но трябва да го видя на живо - не мога да се ориентирам по снимките. Искам да направя едно побългаряване, което да пречи на прахта да влиза дотам ... но после ще пиша.
Иначе с добро почистване и смазване би трябвало да изкара поне 3-4 години без проблем Wink

btw ... сети ли се да погледнеш дали оста има луфт и колко е бил? :roll:
Луфт не забелязах, но само с поклащане прверих. Моторчето е капсуловано и няма много какво да се пипа по него. Перката я откопчах , държи се на една контра шайба, но не успях да я отделя от мотора. Направи ми впечатление, че моторчето е поизносено, пластинине на ротора изглеждаха доста издълбани Wink
Nedelchev_1 Wrote:
Dodo 155 Wrote:или чупене на 5-тия болт и после захващане само с останалите 4 :mrgreen:

И после може би няма да се чува скърцане само на ляв завой Wink

Така се прави винаги когато се демонтира вентилатора, 5-тия се чупи.Гарантирано после няма проблеми с монтажа на само 4 болта.Па ... ако искате да сте перфектни - сваляйте таблото.Тогава скърцане ще се появи навсякъде, но не и на вентилатора Big Grin Big Grin Big Grin
Pages: 1 2 3