Nedelchev_1 Wrote:Здравейте колеги. Миналата година и при мен имаше скърцане при ляв завой. Смъкнах въпросния вентилатор и целия беше полепнал с мръсотия. Оказа се, че е преди филтър купе и всичкия мръсен въздух минава първо през него. След обдухване с компресор и смазване няма вече скърцане. Смъква се само жабката при V 70 около 1 час работа беше цялата процедура. Внимавайте с амортисьора на жабката, че много лесно се чупи при разкачане.
Късметлия
При ХС90 последният болт седи на ... да не казвам къде и има два варианта - сваляне на табло или чупене на 5-тия болт и после захващане само с останалите 4 :mrgreen:
Dodo 155 Wrote:или чупене на 5-тия болт и после захващане само с останалите 4 :mrgreen:
И после може би няма да се чува скърцане само на ляв завой
Nedelchev_1 Wrote:Dodo 155 Wrote:или чупене на 5-тия болт и после захващане само с останалите 4 :mrgreen:
И после може би няма да се чува скърцане само на ляв завой
Не, това е на капака и няма да има ядове, но май не се изразих много подробно - изрязват (чупят) около болта, а после го залепват ... както се отварят фарове за ремонт на механизми
Янките го правят така, за да не свалят таблото ... иначе им искат х 8-900$ за работа само :mrgreen:
Лятото съм решил да си ремонтирам, т.е. почистя и смажа, моето моторче ... че наистина е като щурец-затворник :mrgreen:
Като се появи клипче за разглобяване на духалката на Volvo xc90, го почвам шведския лос!
Чакам някой да подскаже....!
Браво!
Мотивираш ме и мен тези дни да се заровя под колата
Не каза дали е имало ефект от почистването и смазването :roll:
Колкото до кабела - прилича ми на този, който се хваща за датчика "AQS - Air Quality Sensor" на климаторника ... но може и да греша.
bg_tiger1978 Wrote:Е, ефекта ще видим дали го има, както и колко е дълготраен с времето, надявам се да се е получило, за сега не се чува скрибуцането.
Заради теб не съм спал :mrgreen: Но поне ме мотивира и ако всичко е ОК, да направя и аз тази процедура днес ... защото се каня от многооо време, а вече ми скърца постоянно (явно от студеното) на ниски обороти.
Макар и Р2 платформа, при мен свалянето на жабката (за щастие нямам амортисьор) и самият вентилатор е малко по-различно ... но доста изчетох до момента и си подготвих домашното.
Така, това което ми хрумна, е да сложа една мрежа от комарник, горе - под пластмасата на чистачките, т.к. там (поне при мен) е един голям отвор и под него е клапата - влиза си всичко както си иска
Но това ако остане време, много е студено и къс денят сега :lol: Поне ще попречи на по-едрите боклуци да влизат надолу.
Специално за моторчето и оста - върти ми се нещо из главата, но трябва да го видя на живо - не мога да се ориентирам по снимките. Искам да направя едно побългаряване, което да пречи на прахта да влиза дотам ... но после ще пиша.
Иначе с добро почистване и смазване би трябвало да изкара поне 3-4 години без проблем
btw ... сети ли се да погледнеш дали оста има луфт и колко е бил? :roll: