Волво Клуб - България

Full Version: Картерна вентилаия, масло и проблеми.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,
Преди 5-6 месеца станах собственик на волво S40 1.8 '97.

От както имам автомобила съм сменил двигателно масло, маслен, горивен, въздушен филтър, свещи и съм сложил газов инжекцион.

Предстои поддръжка на двигателя (отложих я понеже според записките на предишния собственик имаше около 10-15хил. км , а и естествено това, че нямах финансова възможност да си го позволя)

Основният проблем поради който отварям тази тема е именно този, че забелязвам загуба на двигателно масло и това което съм прочел из форума е именно това, че на тези модели най-често това се дължи на картерната вентилация.

С колата съм минал не повече от 5 хил километра след смяната на маслото като около 3000 са от пребиранията ми до и от Шумен.
Които са около 400км в едната посока. Спад в нивото на двигателното масло забелязвам предимно и само след именно тези пътувания.
В момента колата е на минимума като се има предвид, че освен 5те литра наляти при смяната долях 1 литър сега покрай коледа (от същото масло).

Докато я ползвам в София нивото не помръдва което ме кара да си мисля, че пради проблеми именно с картерната вентилация което се забелязва при висока скорост.

Следващо нещо което съм запланувал е окачването, забелязвам, че всички други S40 които видя са една идея по високи, но това не е нещото което ме тревои в момента.

Благодаря преварително на всички за мненията и предложенията за решението на тези проблеми.
Доливай масло и не се занимавай, след 1998ма Волво сменят буталата заради повишен разход на масло. С картерната вентилация само ще си загубиш времето. Това което се задръства е една черна кутия под смукателните колектори. Дупката през която капките масло трябва да се оттичат се запушва.

Аз се борих да я отпушвам лятото, няма разлика след отпушването. Пак си харчи масло на дълъг път.
Ами........може и да е прав Жоро за буталата , моита не пипа масло от смяна до смяна 10-12 000км.
Мислил съм и аз да видя моята вентилация но все не остава време, но пък в маркуча и по клапата няма и грам масло да е хвърлила което ме успокоява.

И имаи в предвид, че от горна до долна черта на пръчката за масло е 2 литра (1,9 по точно )
Аз моита я наливам с 5 литра (с около 300 до 500 грама под максимума)
Сега поне е хубаво времето (топло за сезона) ако обичаш да се мажеш не пречи да си почистиш вентилацията, купи си само гарнитурите и деистваи .
Незнам само газовата има ли някакво отношение към разхода на масло ??? Никога не казвам НЕ но.... нямам газова и не мисля и да слагам, Не виждам някаква фаида от нея. Казваш че пътуваш много извънградско , колко газ ти гори извън града? Моита ако не я натискам много......6 /100 ама бензин

П.С А с какво масло я караш ? пробваи и с друго
аз до сега само с ЕЛФ 5w40 и съм доволен
Здравейте и Честита Нова Година!

Имам чувството, че тази кола си прави майтап с мен Smile . Последно когато погледнах нивото беше около средата и все пак ми се струва, че гори повечко от колкото трябва или го губи(но това не е голям проблем).
Отказвам се да се занимавам с картерната вентилация, може маслото да не е много читаво може (MANNOL 10W40) може и друго да е.
Като цяло смятам да последвам съвета на колегата и да доливам при необходимост.

Все пак остава отворен въпроса окачването, някак започва дразнещо много да хлопа по дупки и по големия проблем е, че колата е недопустимо ниско (мой приятел се пошегува, че това е защото съм с 14ки Smile ) но аз мисля, че все пак дори и да се вдигне малко от гумите има нужда да се оправи и окачването, все пак не карам каруца а VOLO.
Както и обслужването на двигателя.

Моля дайте ми съвет или препоръка къде в София да направя тези ремонти.

Благодаря ви.
За хлопането си трябва оглед в сервиз, за височината - размера за 14ки е 185/65R14 което си е ниско. Аз зимата карам с 185/65/15 което си е повече от сантиметър във височина. Ако минеш на 186/70/14 ще си по добре, но с 15ки си е най добре.