Волво Клуб - България

Full Version: HELP! Греда при слагане на 15 цола...
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
:mrgreen:

Цялата тази операция е добре да започне с въпроса какви дискове и спирачки ни е колата. Smile
Ако предните дискове за 305мм или по големи забравете за нещо по-малко от 16 да може да влезе там.
Ако колата е с дискове с размер 286мм - то 15-ки джанти ще станат.

И внимавайте като купувате накладки - пак са няколко вида. Smile

Така, че няма да ме учуди, ако продавача наистина е свалил джантите от S80.
Да, да. Аз се похвалих, стават ми с малко разстояние до апарата, но стават. Но както казват колегите размера има значение. И аз карам в70, но не с д5 а със 2.5д и по всяка вероятност апаратите са по-малки.
Иначе и аз много се чудех дали ще станат и взех джанти от Плевен, за да мога да ги пробвам преди да ги купя. Даже обиколих половината гумари в града, преди да ме убедят, че няма да има проблем, като е толкова близо апарата до джантата. Иначе както викаш ти един път 200 кинта за Жанти и после 500 за гуми, и да не станат, си боли Wink
bell Wrote:Според гумаджията ЕТ трябвало да е не 43 ами примерно 46 (дълбочината) ... мани голямо филмиране се получи ...

Ето малко пояснение за ЕТ-то:
Мярката се използва както за железни, така и за лети (алуминиеви) джанти. Съкращението ЕТ идва от германската дума Einpresstiefe, което си значи офсет. С това понятие него се отбелязва разстоянието между мислената напречна ос която разделя джантата на две равни части (червената линия долу) и монтажната повърхност (там дето джантата "ляга" върху диска или барабана на спирачките)
Ето един малко по-прост пример за пояснение:
- Голямо ЕТ, например 50 - джантата е по-хлътнала в калника, има голям шанс да закача някъде по окачването или спирачната система
- Малко ЕТ, например 15 - джантата е изнесена навън, но има риск да се трие в калника, особено при комбинация от натоварен автомобил и дупки
- ЕТ с отрицателна стойност, например -15 - мноого изнесена джанта, тука няма да се мине без раздувки на калниците
и малко по-сложно пояснение:
Размера на ЕТ-то (между другото е в милиметри) зависи и от ширината. Ако джантата е с индекс J6,5 и ЕТ40, това не значи, че ще е изнесена толкова, колкото е и джанта J8 също с ЕТ40.
Обяснено с цифри изглежда така:
Джанта J6.5, ЕТ40 - 6.5 инча са 16,51 сантиметра, средата на джантата е на 8,25 сантиметра + 4 см (ЕТ40) = 12,25 см
Джанта J8, ET40 - 8 инча са 20,32 сантиметра, средата е на 10,16 см + 4см = 14,16 см
Получава се разлика от грубо 2 сантиметра, която може да обърка нещата.

П.П. Копи от форума на Хонда.
zorba Wrote:
bell Wrote:Според гумаджията ЕТ трябвало да е не 43 ами примерно 46 (дълбочината) ... мани голямо филмиране се получи ...

Ето малко пояснение за ЕТ-то:
Мярката се използва както за железни, така и за лети (алуминиеви) джанти. Съкращението ЕТ идва от германската дума Einpresstiefe, което си значи офсет. С това понятие него се отбелязва разстоянието между мислената напречна ос която разделя джантата на две равни части (червената линия долу) и монтажната повърхност (там дето джантата "ляга" върху диска или барабана на спирачките)
Ето един малко по-прост пример за пояснение:
- Голямо ЕТ, например 50 - джантата е по-хлътнала в калника, има голям шанс да закача някъде по окачването или спирачната система
- Малко ЕТ, например 15 - джантата е изнесена навън, но има риск да се трие в калника, особено при комбинация от натоварен автомобил и дупки
- ЕТ с отрицателна стойност, например -15 - мноого изнесена джанта, тука няма да се мине без раздувки на калниците
и малко по-сложно пояснение:
Размера на ЕТ-то (между другото е в милиметри) зависи и от ширината. Ако джантата е с индекс J6,5 и ЕТ40, това не значи, че ще е изнесена толкова, колкото е и джанта J8 също с ЕТ40.
Обяснено с цифри изглежда така:
Джанта J6.5, ЕТ40 - 6.5 инча са 16,51 сантиметра, средата на джантата е на 8,25 сантиметра + 4 см (ЕТ40) = 12,25 см
Джанта J8, ET40 - 8 инча са 20,32 сантиметра, средата е на 10,16 см + 4см = 14,16 см
Получава се разлика от грубо 2 сантиметра, която може да обърка нещата.

П.П. Копи от форума на Хонда.
Полезно инфо Idea
Както е височината на гумата, която реално е % от широчината ... но в случая колегата е с по-големи апарати и затова не влизат въпросните 15-ки, а не заради ET-то Wink
v50 без проблем слезе от 17 на 15 цола железни само дето са по изнесени навън и през каквото мине го хвърля по вратите Big Grin
Dodo 155 Wrote:
zorba Wrote:
bell Wrote:Според гумаджията ЕТ трябвало да е не 43 ами примерно 46 (дълбочината) ... мани голямо филмиране се получи ...

Ето малко пояснение за ЕТ-то:
Мярката се използва както за железни, така и за лети (алуминиеви) джанти. Съкращението ЕТ идва от германската дума Einpresstiefe, което си значи офсет. С това понятие него се отбелязва разстоянието между мислената напречна ос която разделя джантата на две равни части (червената линия долу) и монтажната повърхност (там дето джантата "ляга" върху диска или барабана на спирачките)
Ето един малко по-прост пример за пояснение:
- Голямо ЕТ, например 50 - джантата е по-хлътнала в калника, има голям шанс да закача някъде по окачването или спирачната система
- Малко ЕТ, например 15 - джантата е изнесена навън, но има риск да се трие в калника, особено при комбинация от натоварен автомобил и дупки
- ЕТ с отрицателна стойност, например -15 - мноого изнесена джанта, тука няма да се мине без раздувки на калниците
и малко по-сложно пояснение:
Размера на ЕТ-то (между другото е в милиметри) зависи и от ширината. Ако джантата е с индекс J6,5 и ЕТ40, това не значи, че ще е изнесена толкова, колкото е и джанта J8 също с ЕТ40.
Обяснено с цифри изглежда така:
Джанта J6.5, ЕТ40 - 6.5 инча са 16,51 сантиметра, средата на джантата е на 8,25 сантиметра + 4 см (ЕТ40) = 12,25 см
Джанта J8, ET40 - 8 инча са 20,32 сантиметра, средата е на 10,16 см + 4см = 14,16 см
Получава се разлика от грубо 2 сантиметра, която може да обърка нещата.

П.П. Копи от форума на Хонда.
Полезно инфо Idea
Както е височината на гумата, която реално е % от широчината ... но в случая колегата е с по-големи апарати и затова не влизат въпросните 15-ки, а не заради ET-то Wink

Toчно за това в по-горен пост пратих поздрави на гумаджията, дето коментирал , че офсета е причината за проблема...
Точно така, аз дори съм изненадан от колегата с V50-то, че успял да "навре" 15" на предните дискове! При V50 стандартно отпред най-малката джанта, която може да влезе е 16"! :o
Аз лично моите 15-ки от 850-ката ги продадох на колега с В70, но той дойде на място мерихме дали ще станат и тогава ги плати. Wink За съжаление не обърнах внимание В70-ката какъв двигател е...
JMI Wrote:Точно така, аз дори съм изненадан от колегата с V50-то, че успял да "навре" 15" на предните дискове! При V50 стандартно отпред най-малката джанта, която може да влезе е 16"! :o
нямаше нужда от навиране паснаха идеално като джантите са 6,5j15x43 но аз съм с 1,6d мотор и затова дисковете са по малки може би
В този ред на мисли някой може ли ама със сигурност да сподели на D5 V70 колко милиметра са фабрично предните спирачни дискове - 288 мм или 305?
Pages: 1 2 3