Волво Клуб - България

Пълна версия: Лагер-главина.Каква марка да купя?
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Колеги, мен пак ме налегнаха проблеми с лагер-главина.Преди 51 000 км ги смениха и двата отпред, а сега десния започна с познатите симптоми - вие/бучи при скорост между 40-85 км/ч.Когато завия надясно шума изчезва, когато завия наляво леко се усилва.Исках да се уверя, че проблема не идва от гумите и направих ротация, но сиптомите си останаха.
Та каква марка ще препоръчате?Доколкото знам Волво слагат INA(дано не бъркам точното наименование).Тях ги зачерквам от списъка, че не ми се иска при всяка смяна на накладки да сменям и някой лагер-главина.

Четох, че SKF са най-доброто на пазара(шведски).Други, за които чета добри отзиви са Timken, както и FAG.Ще ми е интересно да чуя и вашето мнение и опит.

Благодаря.
Ev-V50 написа:Колеги, мен пак ме налегнаха проблеми с лагер-главина.Преди 51 000 км ги смениха и двата отпред, а сега десния започна с познатите симптоми - вие/бучи при скорост между 40-85 км/ч.Когато завия надясно шума изчезва, когато завия наляво леко се усилва.Исках да се уверя, че проблема не идва от гумите и направих ротация, но сиптомите си останаха.
Та каква марка ще препоръчате?Доколкото знам Волво слагат INA(дано не бъркам точното наименование).Тях ги зачерквам от списъка, че не ми се иска при всяка смяна на накладки да сменям и някой лагер-главина.

Четох, че SKF са най-доброто на пазара(шведски).Други, за които чета добри отзиви са Timken, както и FAG.Ще ми е интересно да чуя и вашето мнение и опит.

Благодаря.
Аз бих заложил на FAG - със сигурност при теб ще намериш хубаво качество и истински!
Не знам защо ти издържат толкова малко и защо не искаш да взимаш оригинални? :roll:
Колега, не искам да взимам оригинални, точно защото издържат малко.На 64 500 км в оторизирания дилър смениха и двата лагер-главини отпред, а сега десния след още 51 000 км( 115 500) пак е за смяна.Далеч не смятам, че е нормално лагер да се скапе след толкова кратък пробег.Точно затова ще искам да ги сменя с нещо друго.

Благодаря за препоръката.
Ev-V50 написа:Колега, не искам да взимам оригинални, точно защото издържат малко.На 64 500 км в оторизирания дилър смениха и двата лагер-главини отпред, а сега десния след още 51 000 км( 115 500) пак е за смяна.Далеч не смятам, че е нормално лагер да се скапе след толкова кратък пробег.Точно затова ще искам да ги сменя с нещо друго.

Благодаря за препоръката.
Да не би да ги натягат повече ... ама би трябвало да имат инструменти и всичко да правят както трябва :roll:
Смени ги с FAG, но ги монтирай на друго място Idea
Dodo 155 написа:
Ev-V50 написа:Колега, не искам да взимам оригинални, точно защото издържат малко.На 64 500 км в оторизирания дилър смениха и двата лагер-главини отпред, а сега десния след още 51 000 км( 115 500) пак е за смяна.Далеч не смятам, че е нормално лагер да се скапе след толкова кратък пробег.Точно затова ще искам да ги сменя с нещо друго.

Благодаря за препоръката.
Да не би да ги натягат повече ... ама би трябвало да имат инструменти и всичко да правят както трябва :roll:
Смени ги с FAG, но ги монтирай на друго място Idea
Не знам какво и как правят, но би трябвало да разбират - все пак са официален дилър.Според мен проблемът идва от Форд платформата.Нали моето е на базата на Форд ФакЪс, а добре се знае, че Форд не обича да прави здрави неща.
Като се обадих в дилъра да питам нормално ли е това, имат ли гаранция и каква е, онзи юнак от отдела за части почна да мънка, че сигурно е от лоши пътища, продължителен престой и пр.
Като се зачетох по други форуми, тези лагер-главини отпред са слабо място за модела явно и някои вече са сменили по 3-4 бройки.

Както и да е.Ще го сменя при друг майстор, където поне мога да видя как и какво прави.Заедно с това ще ми почисти и спирачните дискове и апарати, та ще е 2 в 1 Smile
Дни преди коледа перден ляв лагер направо ми блокита. смених го с главина втора употреба, и от тогава не съм минал и 1000 км и започна да бучи.
бях се вече подготвил с 2 лагера и вчера ги смених и двата.
И кое беше интересното........в несменената главина нямаше грам грес а имаше кило ръжда, а пък на сменената лагера се беше пукнал Confusedhock: и двата (тоест и трите) са SKF но испански.
По магазините намерих SKF но само румънски и то за 90 лв броиката :roll: Не благодаря, по добре китаиски за 22 лева.
Сега ще им засичам километри и няма да се учудя ако изкарат повече от SKF
Дали е нормално това за лагер SKF ?
Така, колеги, днес смених лагер-главината.Сега отново се радвам на тишина в купето :lol:

За сведение, новият лагер-главина е.....явно някакъв подизпълнител на FAG?!Поне за такъв ми го продадоха...

[ATTACHMENT NOT FOUND]


Стария лагер на външен вид изглеждаше доста добре - без ръжда, без да е напукан или нещо друго.
За моя изненада, неприятна при това, се оказа......FAG :?

[ATTACHMENT NOT FOUND]

Майсторът забеляза, че лагера сякаш не беше дозатегнат - имаше 1-1,5 мм луфт.Не знам дали нарочно е оставено така в сервиза на офиц. дилър, дали е просто немарливост на монтьора или пък е изпуснала резбата, но това беше констатирано от майстора.На другото колело лагер-главината си е плътно прилепнала и няма никакъв луфт.
Ev-V50 написа:Така, колеги, днес смених лагер-главината.Сега отново се радвам на тишина в купето :lol:

За сведение, новият лагер-главина е.....явно някакъв подизпълнител на FAG?!Поне за такъв ми го продадоха...

[ATTACHMENT NOT FOUND]


Стария лагер на външен вид изглеждаше доста добре - без ръжда, без да е напукан или нещо друго.
За моя изненада, неприятна при това, се оказа......FAG :?

[ATTACHMENT NOT FOUND]

Майсторът забеляза, че лагера сякаш не беше дозатегнат - имаше 1-1,5 мм луфт.Не знам дали нарочно е оставено така в сервиза на офиц. дилър, дали е просто немарливост на монтьора или пък е изпуснала резбата, но това беше констатирано от майстора.На другото колело лагер-главината си е плътно прилепнала и няма никакъв луфт.

Пич,откъде си купуваш частите ?
Не че нещо, но Оптимал далеч не е най-доброто което може да си купи човек, да не кажа нещо друго ...
Това е опаковъчна фирма, те не произвеждат собствени части. Оттам нататък се сещай какво е качеството им.

:?
Stanchoni написа:
Ev-V50 написа:Така, колеги, днес смених лагер-главината.Сега отново се радвам на тишина в купето :lol:

За сведение, новият лагер-главина е.....явно някакъв подизпълнител на FAG?!Поне за такъв ми го продадоха...

[ATTACHMENT NOT FOUND]


Стария лагер на външен вид изглеждаше доста добре - без ръжда, без да е напукан или нещо друго.
За моя изненада, неприятна при това, се оказа......FAG :?

[ATTACHMENT NOT FOUND]

Майсторът забеляза, че лагера сякаш не беше дозатегнат - имаше 1-1,5 мм луфт.Не знам дали нарочно е оставено така в сервиза на офиц. дилър, дали е просто немарливост на монтьора или пък е изпуснала резбата, но това беше констатирано от майстора.На другото колело лагер-главината си е плътно прилепнала и няма никакъв луфт.

Пич,откъде си купуваш частите ?
Не че нещо, но Оптимал далеч не е най-доброто което може да си купи човек, да не кажа нещо друго ...
Това е опаковъчна фирма, те не произвеждат собствени части. Оттам нататък се сещай какво е качеството им.

:?
Ами да си призная и на мен такива мисли ми минаха през главата, но след като лагерите, които слагат в офиц. дилър на Волво издаянват по 50-60 000 км, то не виждам смисъл да давам излишни пари, за да им пълня гушите.
Предишният се оказа на FAG и изкара 51 000 км преди да сдаде багажа.Както е тръгнало ще ги сменям заедно с накладките Big Grin

пп: Майсторът, при който го смених ми се похвали, че втори FAG сменя за 30 000 км на неговата Джета!УНИКАЛНО КАЧЕСТВО!