Волво Клуб - България

Full Version: Вместо проблем със стартера... маховик
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Закарах колата в сервиз, че стартера издаваше странни звуци и се оказа, че са изронени зъбите на маховика... Някой имал ли е такъв проблем?
Колата е XC70 Д5 автомат 2002г
Аз от автомати не разбирам нищо признавам си Smile но все си мисля че само колите с ръчни скорости имат маховик.
Maxijaz Wrote:Аз от автомати не разбирам нищо признавам си Smile но все си мисля че само колите с ръчни скорости имат маховик.
Маховика е част от всеки двигател, не от скоростната кутия.
Маховика плюс съединителя осигуряват връзката между ръчната скоростната кутия и мотора ... по мои бегли механо-познания.
Тази врътка/връзка не липсваше ли в автоматите :roll:
bell Wrote:Маховика плюс съединителя осигуряват връзката между ръчната скоростната кутия и мотора ... по мои бегли механо-познания.
Тази врътка/връзка не липсваше ли в автоматите :roll:
Притискателят и съединителят осъществяват тази връзка Wink
Автоматиците не са на твърда връзка ... пак има маховик, но не съм чувал до момента някой да се е оплаквал от "кученцата" му ... може да става въпрос за някакъв проблем, породен от умора на материал или фабричен дефект :roll:
Иначе уронване на "кученцата" (зъбите) на маховика става след като преди това си стопил няколко акумулатора, пробвайки с повреден бендикс да запалиш колата или редовно се опитваш да я запалваш докато моторът работи :mrgreen:
btw ... тия от ВОЛВО не знаят как да правят стомана за бендикс Confusedhock:
bell Wrote:Маховика плюс съединителя осигуряват връзката между ръчната скоростната кутия и мотора ... по мои бегли механо-познания.
Тази врътка/връзка не липсваше ли в автоматите :roll:

Колега,
Най-лесно за запомняне е, че маховикът е акумулатор на кинетична енергия в ДВГ.
Има го при всички бензинови и дизелови ДВГ.
Има го и при ръчна СК, и при автоматична СК.
При ръчните СК съвместява 3 функции - акумулатор на енергия, част от съединителя и държач на венеца, посредством който стартера развърта КВ.
При автоматичните кутии има 2 функции.

(Изключваме от горните съждения съвременните технологии, където стартера е директно куплиран към КВ)

Поздрави
Копнато от гугъл Smile

"Всички автомобилни двигатели имат маховик - с ръчни кутии, с автоматични имат си.
Маховика има ролята за равномерната работа на мотора и кривата на въртящия момент. Все пак това си е едно парче желязо с голям диаметър и доста тежко. Също така на маховика е зацепен и стартера.
Двумасовия (демферен) маховик се слага основно на по-новите дизели с ръчни кутии за да намали пулсациите към скоростите поради характера на работа на мотора. Затова не се препоръчва карането с много ниски обороти на високи предавки.
При обикновенните автомати с хидротрансформатор маховика си е най обикновен и практически вечен, няма какво да му се разбие освен зъбите където е зацепен стартера. Пулсациите от работата на мотора ги поема хидротрансформатора.
При DSG на Фолксваген и сродните му, маховика е демферен. Там излиза че освен масло трябва да сменяш маховика и съединителите. Това са си консумативи.
При CVT също има маховик, предполагам си е обикновен. По принцип CVT си е слабичка кутия и не я монтират с големи дизели заради въртящия момент, повечето са бензинки до 2л. Изключение са Инфинити (казват че са добри) и Ауди с тяхната прословута Мултитроник дето се скапва по-бързо и от накладките."
Тъкмо щях да пиша, че не съм чувал за ДВГ (двигател вътрешно горене), който да е без маховик... То всъщност и на парните машини има...
Човекът, който ми прави колата е специалицирал в "издънките" (марките) на Мото Пфое - Форд, Волво и Ровър... Smile Та той ми каза, че преди 2 години е правил такъв маховик да едно S80... Явно са направили венеца на маховика от по-мека сплав отколкото зъбчатката на стартера... Та вместо да се изрони стартера и да се оправи за един час, се скапва маховика...
За 20 години съм сменил към 10 коли и това е първият "спонтанен" ремонт на толкова скъпа част, който ми се налага, ако не броя основния ремонт на един Ленд Крузер... Общото в случая е незнайният пробег на колите... Явно трябва да се придържам към принципа си да взимам само коли с гарантирана история - марката и модела са без значение, стига да си сигурен какво купуваш... И обратното - дори и Ролс-Ройс да си купиш, ако не е известна историята му, очаквай изненади...
Дори и с гарантирана история, пак няма гаранция, дили няма да останеш изненадан. Според мен това може да се случи на всяка кола, но само тези в гаранция се отремонтират не за сметка на собственика, но струва ли си да си купиш чисто нова кола?

Поздрави
ми аз пак да се повторя, че от 10-ина коли досега за пръв път ми се налага да сменям част за 1000лв + труд за демонтаж да СК Smile
Имал съм 2 чисто нови коли за тия години, но в гаранция една част не съм сменил. За мен е финансово самоубийство да си купиш чисто нова кола, но слава Богу, има хора, които постоянно правят тая грешка и за 2-3 години возене им излиза левче на километър /спад в цената + гориво/... Хванал съм му "цаката" - взимаш 2-3 до 5 годишна кола под 100 хиляди км от първи-втори собственик и чакай да се развали... :mrgreen: Караш година-две и продаваш за колкото си я купил.

Ама на... похвалиха ми го това волво, че собственика си го поддържа много старателно и го взех... Ама оня го е поддържал една година, а преди това е карано 9 години в Италия Smile Но бях решил да съкратя разходите за мотопарка... Действително всичко му беше в ред и за 16000км /9 месеца/ смених само масло и спирачни маркучи, но амортизацията си казва думата...
Дано да няма други скрити дефекти, че...
Пратих стартера да го проверят да не му е сложен кофти бендикс или някакъв друг проблем да има... Така и така е свален.
Pages: 1 2 3