Волво Клуб - България

Full Version: Oil Low или пак за това масло
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Днес реших да се кача на Щастливеца и по едно време светна триъгълника и и се изписа на чека. Викам си заради наклона е спрях на сравнително равно изгасих и изчаках малко, паля няма проблем и пак нагоре по едно време пак светна. На Щастливеца се опитах да видя колко има на щеката ама явно не бях чакал достатъчно. На спускане не светна до околовръстното. След като се прибрах изчаках около половин час и на щеката показваше че е на долната черта, след това карах в града и нямах проблем.
Да уточня че моят дв. му се сипват 7,7 л. и разликата м/у мах. и мин. и 0,8 л.
Питах в МП и ми казаха какво масло са сложили при смяната миналата год. 0W30 A5B5 и литъра струва почти 50 лв.
Та да му доливам ли едни 0,5 л. или да си го карам така ако не светне повече?
Колега, доливай и си свиркай.
Вчера го опънах моя хубавец с 180-190 по АМ Тракия до Карнобат и обратно и гледам, че ми е паднало нивото с 2 деления.
Досега съм му направил 8000 км от смяната на маслото и съм долял около 700 ml.
Маслото е Q8 FUltra 0W30, A5/B5.
П.П. Цената на 1 л за мен от това масло е 20 лв.
МП ползват Castrol, така че ако намериш 0W30 със спецификация А5/B5, доливай смело Smile
Поздрави
Щом си проверил нивото със щеката и е ниско спасението е само доливане без колебание. От много чудене могат да се получат бели от които да ти побелее косата.
С маслото шега не бива - доливай, ако трябва! Щото едни 50 лв. спестени сега може да се окажат няколко хиляди (не дай Боже) след време. Няма нужда да си обясняваме важността на маслото.
На мен за 8500 км. не ми е мръднало маслото - ХС90 D5. Castrol Magnatec 5w30 налях. Като на магистрала карам с около 150-160, зависи от условията. Лятото трябваше бързо да стигна и да се върна от Арапя до Ямбол и съм карал с около 180. По принцип колата се кара предимно извънградско, на обороти, и засега няма проблеми. Следващата смяна мисля да я направя с със СТАТОЙЛ или ТОТАЛ - C3 спецификация, на 10000 км. По думите на колеги, резултата е по добър от 0w30 A5/B5.
zorba Wrote:Днес реших да се кача на Щастливеца и по едно време светна триъгълника и и се изписа на чека. Викам си заради наклона е спрях на сравнително равно изгасих и изчаках малко, паля няма проблем и пак нагоре по едно време пак светна. На Щастливеца се опитах да видя колко има на щеката ама явно не бях чакал достатъчно. На спускане не светна до околовръстното. След като се прибрах изчаках около половин час и на щеката показваше че е на долната черта, след това карах в града и нямах проблем.
Да уточня че моят дв. му се сипват 7,7 л. и разликата м/у мах. и мин. и 0,8 л.
Питах в МП и ми казаха какво масло са сложили при смяната миналата год. 0W30 A5B5 и литъра струва почти 50 лв.
Та да му доливам ли едни 0,5 л. или да си го карам така ако не светне повече?
Моят съвет е да отидеш до МП, за да долеят масло и да калибрират нивото ... цената на маслото е 39 лв./литър (налично А5/В5).
Другият вариант е да си вземеш ти масло от тях или да намериш Кастрол А5/В5, да доливаш внимателно до 3/4 от разграфената част, т.е. 1/4 преди MAX ... иначе рискуваш да го "препълниш" и ще ти светне чекът - СЕМ-ът си следи количеството и нивото!
Но не карай с това малко количество, защото помпата не засмуква масло (тогава светва чекът), губи налягане, няма добро мазане и охлаждане ... и може да стане сериозен проблем с мотора!

btw ... не ти ли правиха те наскоро нещо по двигателя? Да не би да не са сложили достатъчно масло? Малко ме съмнява, но всеки може да допусне грешка :roll:
bnbltd Wrote:Колега, доливай и си свиркай.
Вчера го опънах моя хубавец с 180-190 по АМ Тракия до Карнобат и обратно и гледам, че ми е паднало нивото с 2 деления.
Досега съм му направил 8000 км от смяната на маслото и съм долял около 700 ml.
Маслото е Q8 FUltra 0W30, A5/B5.
П.П. Цената на 1 л за мен от това масло е 20 лв.
МП ползват Castrol, така че ако намериш 0W30 със спецификация А5/B5, доливай смело Smile
Поздрави
Ники, не би трябвало да дърпа толкова масло ... още повече, че си сложиш препоръчваното и хубава марка :roll:
При мен (Статойл 5w40) за 10 000 км е паднало само 10% (около 1-1,5мм на щеката), а не веднъж съм му "заварявал" ограничителя :mrgreen:
Dodo 155 Wrote:
bnbltd Wrote:Колега, доливай и си свиркай.
Вчера го опънах моя хубавец с 180-190 по АМ Тракия до Карнобат и обратно и гледам, че ми е паднало нивото с 2 деления.
Досега съм му направил 8000 км от смяната на маслото и съм долял около 700 ml.
Маслото е Q8 FUltra 0W30, A5/B5.
П.П. Цената на 1 л за мен от това масло е 20 лв.
МП ползват Castrol, така че ако намериш 0W30 със спецификация А5/B5, доливай смело Smile
Поздрави
Ники, не би трябвало да дърпа толкова масло ... още повече, че си сложиш препоръчваното и хубава марка :roll:
При мен (Статойл 5w40) за 10 000 км е паднало само 10% (около 1-1,5мм на щеката), а не веднъж съм му "заварявал" ограничителя :mrgreen:
И на мен ми е странно...защо и къде са отишли 700 грама за 8000 км.
Виж да не тече от капачка...или не добре сложен маслен филтър...
Аз съм с кастролското от МП, и за близо 10к не е мръднало (гледам щеката веднъж в месеца, в гаража, преди да запаля).
На 80-ката (2.0Т) обаче си доливам около литър на 6-7000км, но нея я карам много душманската...
Yankov Wrote:
Dodo 155 Wrote:
bnbltd Wrote:Колега, доливай и си свиркай.
Вчера го опънах моя хубавец с 180-190 по АМ Тракия до Карнобат и обратно и гледам, че ми е паднало нивото с 2 деления.
Досега съм му направил 8000 км от смяната на маслото и съм долял около 700 ml.
Маслото е Q8 FUltra 0W30, A5/B5.
П.П. Цената на 1 л за мен от това масло е 20 лв.
МП ползват Castrol, така че ако намериш 0W30 със спецификация А5/B5, доливай смело Smile
Поздрави
Ники, не би трябвало да дърпа толкова масло ... още повече, че си сложиш препоръчваното и хубава марка :roll:
При мен (Статойл 5w40) за 10 000 км е паднало само 10% (около 1-1,5мм на щеката), а не веднъж съм му "заварявал" ограничителя :mrgreen:
И на мен ми е странно...защо и къде са отишли 700 грама за 8000 км.
Виж да не тече от капачка...или не добре сложен маслен филтър...
Аз съм с кастролското от МП, и за близо 10к не е мръднало (гледам щеката веднъж в месеца, в гаража, преди да запаля).
На 80-ката (2.0Т) обаче си доливам около литър на 6-7000км, но нея я карам много душманската...

Точно за това става въпрос - газене до дупка :mrgreen:
Нямам течове, но нося обувки 46-ти номер :lol:
А и маслото е 0W30
zorba Wrote:Днес реших да се кача на Щастливеца и по едно време светна триъгълника и и се изписа на чека. Викам си заради наклона е спрях на сравнително равно изгасих и изчаках малко, паля няма проблем и пак нагоре по едно време пак светна. На Щастливеца се опитах да видя колко има на щеката ама явно не бях чакал достатъчно. На спускане не светна до околовръстното. След като се прибрах изчаках около половин час и на щеката показваше че е на долната черта, след това карах в града и нямах проблем.
Да уточня че моят дв. му се сипват 7,7 л. и разликата м/у мах. и мин. и 0,8 л.
Питах в МП и ми казаха какво масло са сложили при смяната миналата год. 0W30 A5B5 и литъра струва почти 50 лв.
Та да му доливам ли едни 0,5 л. или да си го карам така ако не светне повече?


Долей си малко масло, но не се притеснявай толкова!Ти сам си написал между мин/макс разликата е 0.8 от 7,7 литра! Нали се сещаш, че големи поводи за тревога нямя, все пак имаш 7 литра в двигателя, които се въртят и смазват! Така, че нищо не толкова опасно! Wink
JMI Wrote:Долей си малко масло, но не се притеснявай толкова!Ти сам си написал между мин/макс разликата е 0.8 от 7,7 литра! Нали се сещаш, че големи поводи за тревога нямя, все пак имаш 7 литра в двигателя, които се въртят и смазват! Така, че нищо не толкова опасно! Wink
Има логика в това, което казваш, но практически остане ли на сухо - става страшно, дори в картера да има 100л. масло Wink
Причината в по-малкото количество е, че помпата не успява да засмуче достатъчно и да поддържа налягането ... после се сещаш какво става Wink
Добре, че колегата няма турбо, защото тогава много по-бързо ще стане някоя беля.
Pages: 1 2