Волво Клуб - България

Full Version: Пушек и духане от щеката на маслото
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Днес ходих на годишен технически преглед. По време на самия преглед, явно един от тестовете беше да се сложи някакъв датчик в щеката на маслото при работещ двигател. Когато майсторът махна щеката, с изненада видях как от нея пуши. Но не просто изпарения, а по скоро като пушек от чайник. Той каза, че нямало страшно - това били картерни газове и означавало, че двигателят не е първа младост. Можело да изкара още 200 хил. преди да се случи нещо сериозно. Действително двигателят е на 225 хил., но съм му правил всички проверки при покупката и съм абсолютно сигурен за поддръжка и километри - имам пълната история на колата. Отзад, през ауспуха никога не съм я виждал да препушва, а и днес мина този тест много добре.
Моторът е D5, 163 к.с. 2004г. Поразрових по google - някои казват, че било нормално, други-не, а трети, че зависело от конструкцията на мотора.
Какво е вашето мнение по въпроса?
Няма страшно, пък и не пишеш нищо за духане от щеката, което е по-притеснително. От друга страна като знам какви са "майстори" в тези ГТП.
Колега няма място за притеснения, карай смело докато не започне да пуши от генерацията и да ти гори много масло Wink а от щеката е нормално да пропушва
radodaskalov Wrote:Днес ходих на годишен технически преглед. По време на самия преглед, явно един от тестовете беше да се сложи някакъв датчик в щеката на маслото при работещ двигател. Когато майсторът махна щеката, с изненада видях как от нея пуши. Но не просто изпарения, а по скоро като пушек от чайник. Той каза, че нямало страшно - това били картерни газове и означавало, че двигателят не е първа младост. Можело да изкара още 200 хил. преди да се случи нещо сериозно. Действително двигателят е на 225 хил., но съм му правил всички проверки при покупката и съм абсолютно сигурен за поддръжка и километри - имам пълната история на колата. Отзад, през ауспуха никога не съм я виждал да препушва, а и днес мина този тест много добре.
Моторът е D5, 163 к.с. 2004г. Поразрових по google - някои казват, че било нормално, други-не, а трети, че зависело от конструкцията на мотора.
Какво е вашето мнение по въпроса?
Отдавна съм казал, че тези в ГТП-та трябва да ги уволнят всичките!
И какво точно проверяват на мотора с този тест на щеката? Ако ми е запушена картерната вентилация, дали няма да пуши повече и да бута щеката?
И как точно е преценил, че този мотор ще издържи още 200 000 км ... дай да го покарам това ВОЛВО един уикенд на Калояново, ще му направя 150-200 обиколки и ще се върнем при "специалиста", за да каже колко живот му е останал :lol:
Е**ти некадърниците :evil:
Това е чисто доза манипулация на собственика - "...ау, пуши ти от щеката! Многоооо лошо, но не се притеснявай, на 50м от нас има сервиз и ще я оправят!"
Ай сиктир ...
Няма да коментирам конструкцията на мотора - по-големи/по-малки хлабини, защото няма отношение толкова към пушенето ... за мен това е чиста доза измама от страна на въпросното ГТП! Преди 2-3 месеца минавах и ще ви кажа какво правят и явно трябва да се прави:
1. Колата се управлява от тях! Преди да започне процедурата се въвежда рег. номер и след одобрение от НАП (за платен данък) стартира първоначален прозорец за преглед. Провериха дали има аптечка, триъгълник и пожарогасител (не му гледаха заверката).
2. Качва се на барабани - предни, задни накладки, ръчна.
3. Закача се сонда в ауспуха и се замерва - празен ход, 1500 оборота и около 2500 оборота (до колкото видях колчето). При въвеждане на автомобила илиза, че трябва да е Евро 4 и явно лимитите са други.
4. Светлини - габарити, къси, дълги, мигачи, DRL (проверяваха ми дали са автономни, т.е. дали се изключват или димират при вкл. на къси), стопове.
5. Чистачки, пръскалки - предно, задно стъкло, ксенон.
6. Мерене на грайфер на гумите.
След приключване на прегледа излиза съобщение, че автомобилът е годен за употреба и се печата един протокол, на който се подписват няколко човека - комисията.
Аз обаче си попитах човека дали има нещо притеснително, но отговорът беше "Г-не, ние правим технически преглед и при положение, че системата е позволила да минете, работят всички неща правилно, които трябва да ги проверим, аз не мога да се ангажирам дали след 5 000 км ще трябва да си смените маслата, накладки или да се счупи нещо по колата. Всичко ви е в норма, работят си спирачките, изгорелите газове са много добре, всичко функционира правилно, ние повече не можем да направим."
Дадоха ми всички документи, платих си 48лв. с ДДС, залепиха ми новата лепенка и си тръгнах - около 30 мин. всичко, без да се мотат!

А останалите прегледи - налягане на масло, сила на музика, цвят на кожения салон ... не ги правиха :mrgreen:

Поздрави!
Dodo 155 Wrote:
radodaskalov Wrote:Днес ходих на годишен технически преглед. По време на самия преглед, явно един от тестовете беше да се сложи някакъв датчик в щеката на маслото при работещ двигател. Когато майсторът махна щеката, с изненада видях как от нея пуши. Но не просто изпарения, а по скоро като пушек от чайник. Той каза, че нямало страшно - това били картерни газове и означавало, че двигателят не е първа младост. Можело да изкара още 200 хил. преди да се случи нещо сериозно. Действително двигателят е на 225 хил., но съм му правил всички проверки при покупката и съм абсолютно сигурен за поддръжка и километри - имам пълната история на колата. Отзад, през ауспуха никога не съм я виждал да препушва, а и днес мина този тест много добре.
Моторът е D5, 163 к.с. 2004г. Поразрових по google - някои казват, че било нормално, други-не, а трети, че зависело от конструкцията на мотора.
Какво е вашето мнение по въпроса?
Отдавна съм казал, че тези в ГТП-та трябва да ги уволнят всичките!
И какво точно проверяват на мотора с този тест на щеката? Ако ми е запушена картерната вентилация, дали няма да пуши повече и да бута щеката?
И как точно е преценил, че този мотор ще издържи още 200 000 км ... дай да го покарам това ВОЛВО един уикенд на Калояново, ще му направя 150-200 обиколки и ще се върнем при "специалиста", за да каже колко живот му е останал :lol:
Е**ти некадърниците :evil:
Това е чисто доза манипулация на собственика - "...ау, пуши ти от щеката! Многоооо лошо, но не се притеснявай, на 50м от нас има сервиз и ще я оправят!"
Ай сиктир ...
Няма да коментирам конструкцията на мотора - по-големи/по-малки хлабини, защото няма отношение толкова към пушенето ... за мен това е чиста доза измама от страна на въпросното ГТП! Преди 2-3 месеца минавах и ще ви кажа какво правят и явно трябва да се прави:
1. Колата се управлява от тях! Преди да започне процедурата се въвежда рег. номер и след одобрение от НАП (за платен данък) стартира първоначален прозорец за преглед. Провериха дали има аптечка, триъгълник и пожарогасител (не му гледаха заверката).
2. Качва се на барабани - предни, задни накладки, ръчна.
3. Закача се сонда в ауспуха и се замерва - празен ход, 1500 оборота и около 2500 оборота (до колкото видях колчето). При въвеждане на автомобила илиза, че трябва да е Евро 4 и явно лимитите са други.
4. Светлини - габарити, къси, дълги, мигачи, DRL (проверяваха ми дали са автономни, т.е. дали се изключват или димират при вкл. на къси), стопове.
5. Чистачки, пръскалки - предно, задно стъкло, ксенон.
6. Мерене на грайфер на гумите.
След приключване на прегледа излиза съобщение, че автомобилът е годен за употреба и се печата един протокол, на който се подписват няколко човека - комисията.
Аз обаче си попитах човека дали има нещо притеснително, но отговорът беше "Г-не, ние правим технически преглед и при положение, че системата е позволила да минете, работят всички неща правилно, които трябва да ги проверим, аз не мога да се ангажирам дали след 5 000 км ще трябва да си смените маслата, накладки или да се счупи нещо по колата. Всичко ви е в норма, работят си спирачките, изгорелите газове са много добре, всичко функционира правилно, ние повече не можем да направим."
Дадоха ми всички документи, платих си 48лв. с ДДС, залепиха ми новата лепенка и си тръгнах - около 30 мин. всичко, без да се мотат!

А останалите прегледи - налягане на масло, сила на музика, цвят на кожения салон ... не ги правиха :mrgreen:

Поздрави!

Пародията е пълна. Дори не я гледаха на канал. Това за данъка, не знаех, че има проверка в НАП, тъй като дори не ми го поискаха, а аз чинно си го платих.
Извинявай, само не те разбрах, за теб пушенето от щеката какво означава.
Благодаря и весел празник утре!
Колега, колата ти беше ли загряла наистина добре?

Тукашните ""технически прегледи" се състоят в измерването на нивото на изгорелите газове. Aircare се казва. Там препоръчват колата да се покара 30 минути на магистралата. Дизела е по-различен и разбирам от тука че загрява по-бавно. Мисълта ми е, ако не ти загряла колата наистина добре е много вероятно да го имаш това "духане". Качи колата на магистралата карай и след това провери какво става. Бас държа че пушене или духане няма да има, т.е. нищо няма да излиза.
che4ef Wrote:Колега, колата ти беше ли загряла наистина добре?

Тукашните ""технически прегледи" се състоят в измерването на нивото на изгорелите газове. Aircare се казва. Там препоръчват колата да се покара 30 минути на магистралата. Дизела е по-различен и разбирам от тука че загрява по-бавно. Мисълта ми е, ако не ти загряла колата наистина добре е много вероятно да го имаш това "духане". Качи колата на магистралата карай и след това провери какво става. Бас държа че пушене или духане няма да има, т.е. нищо няма да излиза.
Да, нормално газове се мерят на затоплен двигател, защото иначе работи на богато и ще изкриви теста.
Тук газове винаги са се мерили, т.е. трябва да се мерят, така че въобще не се учудвам за Канада Smile
Поздрави и честит празник!
radodaskalov Wrote:Пародията е пълна. Дори не я гледаха на канал. Това за данъка, не знаех, че има проверка в НАП, тъй като дори не ми го поискаха, а аз чинно си го платих.
Извинявай, само не те разбрах, за теб пушенето от щеката какво означава.
Благодаря и весел празник утре!
Ами не знам как успяват да го правят - това, с фиктивният преглед, но за мен е престъпление от първа степен! Това си е съзнателно и не търпи каквото и да е оправдание.
Ако не си платиш данъците, ако газовете не са в норма - ОК, не е толкова фатално за живот или здраве, но да имаш проблем със спирачки и никой да не го провери - това е недопустимо!

Да, данъкът го извличат от НАП - свързаха системите преди време и вече не е необходимо да носиш бележка. Въвеждат номера на колата и след няколко секунди излиза дали си платил или не. Ако си платил или нямаш задължения (преди да са излезли новите данъци), системата продължава напред и те допуска до следващото меню. Моята е на лизинг и документите са в МП, само изпращат фактура, че са го платили ... не ми се ходеше до другия край на София заради едно листче, затова директно отидох в ГТП-то ... и за мое щастие ми спестиха едно ходене до МП Smile
Скоро ще вържат въпросната система и със застрахователите, по думите на ГТП пункта, и тогава няма да се налага да се носят големите листа за застраховка ГО и т.н. Наистина така е много по-удобно за всички - отиваш само с малкия талон, лична карта и 50 лв. Smile
Хубаво правиш, че си плащаш данъците - така е нормално, а не като онези "малцинства", над 2 000 000, които чакат някой да им плати сметките ... ако и те бяха нормални хора, може би щяхме да сме по-добре ... но да не политизирам въпроса, че много се изнервям като стане въпрос за мангали :evil:

За пушенето - не мога да кажа, че ще бъда спокоен ако колата ми "духа" картерни газове, но така през сайта не мога да ти кажа дали пушекът е нормален или не (не може да няма нищо!!!), но дори да е повече - няма да се шашна особено, при положение, че си познавам колата.
За да започне да пуши заради сегменти или гумички на клапани - много по-рано ще разбереш Smile Обикновено се запушват картерните вентилации, които сепарират маслените газове. При някои коли са еднократни филтри, които се сменят, при други са сепаратори - които се почистват. Обикновено хората разбират, че са запушени не от щеката (никой не си вдига щеката при работещ двигател), когато започне да дърпа масло, т.е. да гори повече масло без видима причина.
Ако нямаш излишен разход на масло, колата не ти пуши отзад (на ауспуха), нормален разход на гориво, работа на мотора, мощност и т.н., т.е. няма обективна причина за притеснение, не се вкарвай в излишни драми заради някакви идиоти, които дори не си вършат работата както трябва! "Майстори и разбирачи" в България с лопати да ги ринеш, но това ни е проблемът - всеки разбира от работата на другия и не върши своята Wink
Все едно някоя жена да ти каже, че я боли коремът и ти веднага да направиш заключение "Имаш киста на яйчниците и може да се спукала!", защото така си чул в предаването "На кафе" или прочел в някой вестник ... а тя реално да е яла боб и да има газове, които й подуват червата :lol:

Поздрави и честит празник!
Колега,
ако е за припушване от щеката моя тристахилядник си пуши като стар морски капитан. Нека си пуши важното е, че върви, при това доста Smile
Що се отнася за техническите прегледи ми става адски забавно със редовния проблем с изпускането на задните спирачки. Сиреч не държели. Първия път им ядох хурката с възклицанието "лелеее как караш това Волво без задни спирачки бе човек??"
Лично съм правил тест на сняг при натоварена кола как задните също спират зверски. Не можах да им обясня, че при празна кола разпределителя прехвърля отпреде brake power и това си е.
Затова ако имате и вие такива изречения .... леко хлъц ръчната да са доволни че ви коват отзаде по-яко от предните Smile

Карай си Волвака и хиляди безаварийни!!!
che4ef Wrote:Колега, колата ти беше ли загряла наистина добре?

Тукашните ""технически прегледи" се състоят в измерването на нивото на изгорелите газове. Aircare се казва. Там препоръчват колата да се покара 30 минути на магистралата. Дизела е по-различен и разбирам от тука че загрява по-бавно. Мисълта ми е, ако не ти загряла колата наистина добре е много вероятно да го имаш това "духане". Качи колата на магистралата карай и след това провери какво става. Бас държа че пушене или духане няма да има, т.е. нищо няма да излиза.
Честит празник на всички!
Да, наистина не беше загряла колата, тъй като пунктът е на около 500м. от вкъщи, а и там почаках. Благодаря ви за съветите! Ще се грижим за волварите, но все пак няма да са ни последните, нито първите. :lol:
Pages: 1 2