radodaskalov Wrote:Днес ходих на годишен технически преглед. По време на самия преглед, явно един от тестовете беше да се сложи някакъв датчик в щеката на маслото при работещ двигател. Когато майсторът махна щеката, с изненада видях как от нея пуши. Но не просто изпарения, а по скоро като пушек от чайник. Той каза, че нямало страшно - това били картерни газове и означавало, че двигателят не е първа младост. Можело да изкара още 200 хил. преди да се случи нещо сериозно. Действително двигателят е на 225 хил., но съм му правил всички проверки при покупката и съм абсолютно сигурен за поддръжка и километри - имам пълната история на колата. Отзад, през ауспуха никога не съм я виждал да препушва, а и днес мина този тест много добре.
Моторът е D5, 163 к.с. 2004г. Поразрових по google - някои казват, че било нормално, други-не, а трети, че зависело от конструкцията на мотора.
Какво е вашето мнение по въпроса?
Отдавна съм казал, че тези в ГТП-та трябва да ги уволнят всичките!
И какво точно проверяват на мотора с този тест на щеката? Ако ми е запушена картерната вентилация, дали няма да пуши повече и да бута щеката?
И как точно е преценил, че този мотор ще издържи още 200 000 км ... дай да го покарам това ВОЛВО един уикенд на Калояново, ще му направя 150-200 обиколки и ще се върнем при "специалиста", за да каже колко живот му е останал :lol:
Е**ти некадърниците :evil:
Това е чисто доза манипулация на собственика - "...ау, пуши ти от щеката! Многоооо лошо, но не се притеснявай, на 50м от нас има сервиз и ще я оправят!"
Ай сиктир ...
Няма да коментирам конструкцията на мотора - по-големи/по-малки хлабини, защото няма отношение толкова към пушенето ... за мен това е чиста доза измама от страна на въпросното ГТП! Преди 2-3 месеца минавах и ще ви кажа какво правят и явно трябва да се прави:
1. Колата се управлява от тях! Преди да започне процедурата се въвежда рег. номер и след одобрение от НАП (за платен данък) стартира първоначален прозорец за преглед. Провериха дали има аптечка, триъгълник и пожарогасител (не му гледаха заверката).
2. Качва се на барабани - предни, задни накладки, ръчна.
3. Закача се сонда в ауспуха и се замерва - празен ход, 1500 оборота и около 2500 оборота (до колкото видях колчето). При въвеждане на автомобила илиза, че трябва да е Евро 4 и явно лимитите са други.
4. Светлини - габарити, къси, дълги, мигачи, DRL (проверяваха ми дали са автономни, т.е. дали се изключват или димират при вкл. на къси), стопове.
5. Чистачки, пръскалки - предно, задно стъкло, ксенон.
6. Мерене на грайфер на гумите.
След приключване на прегледа излиза съобщение, че автомобилът е годен за употреба и се печата един протокол, на който се подписват няколко човека - комисията.
Аз обаче си попитах човека дали има нещо притеснително, но отговорът беше "Г-не, ние правим технически преглед и при положение, че системата е позволила да минете, работят всички неща правилно, които трябва да ги проверим, аз не мога да се ангажирам дали след 5 000 км ще трябва да си смените маслата, накладки или да се счупи нещо по колата. Всичко ви е в норма, работят си спирачките, изгорелите газове са много добре, всичко функционира правилно, ние повече не можем да направим."
Дадоха ми всички документи, платих си 48лв. с ДДС, залепиха ми новата лепенка и си тръгнах - около 30 мин. всичко, без да се мотат!
А останалите прегледи - налягане на масло, сила на музика, цвят на кожения салон ... не ги правиха :mrgreen:
Поздрави!