Волво Клуб - България

Full Version: S40 2.0 ситуация с газовата
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги! От извесно време се наблюдава неравномерен празен ход на двигателя при работа на газ! Да уточня само, че съм с обикновенна газова и тази неравномерна работа на мотора се появява само когато изключа от скорост с повече от 80-90 км/ч про по ниска скорост оборотите се нормализират на 800. На бензин този проблем го няма. Та мисля,че бях ясен за проблема. Сега ако може да ме насочите къде да търся решението в настройка на изпарителя или в кутията на въздушния филтър? До колкото ми е ясно дърпа въздух в повече от някъде за да го прави в движение този неравномерен ход.
Изпарителят не пипай, че стават големи "филми" след това. Първо опитай с почистване на дросел клапата и огледай за хлабави маркучи.
Дроселовата клапа не участва при празен ход, тя е напълно затворена при отпуснат педал. Клапанчето за празен ход пред нея вкарва въздуха за празен ход. Неравномерната работа е по вероятно от богата смес, понеже си с обикновена газова при високи обороти остава много газ в колекторите след пускане на педала. Свали клапанчето и виж с почистване с коресилин (има и спрей за чистене на карбуратори, върши повече работа, но е скъп) ще помогне.

Ако не стане с почистване можеш с пластмасовия винт за регулиране на жилото леко да отвориш дроселовата клапа, ще имаш високи обороти на празен ход, но поне няма да гасне.
първо пробвай с нов филтър
На 5 със 110 изключвам от скорост и оборотите започват да играят докато скороста падне под 80км/ч.
Да кажа ,че колата не гасне просто играят оборотите от 500-1100.
Погледни и свещите, може и да им е време за смяна, а ако са сменяни наскоро - може и да не са с подходящото топлинно число.
Свещите са от МФ на 4к километра. Единственото което ми идва на ум като консуматив да сменя е въздушния филтър и той е на 4к километра.
Погледни филтърната кутията откъде смуче въздух. Фабрично въздуха постъпва с гъвкава връзка в кутията и проблема ти, според мен, се крие точно там, защото когато караш със 100км/ч. въздушният поток е огромен и изпарителя не може да компенсира тихите обороти. Махни я за проба. Wink
Днес смених въздушния филтър и на дъното на кутията видях някакъв клапан,който явно регулира от къде да дърпа въздух.... Въпроса ми е следния кое и как врегулира този клапан? Друго всичко изглежда наред.
Регулира температурата на въздуха като смесва студен външен и подгрят от ауспухите въздух. При газовите уредби обикновено алуминиевата тръба между ауспуха и кутията на въздушния филтър се маха за да не влиза подгрят въздух. Проблемът ти със сигурност не е свързан с тази система.
Pages: 1 2