Волво Клуб - България

Full Version: Волво В40 тресе и прекъсва след майстор
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
След като купих колата единствения проблем беше че оборотите играеха малко и тресеше. Смених свещи и кабели , филтри но проблема остана. Сложих чисто нова ГИ и пак не се оправи. Много ме дразнеше че на едно място тресеше. Закарах я на майстор , каза че ще изчисти дросела. Отивам и гледам всичко накиснато в някав спирт. Дроселовата клапа , ТПС-а и датчика за температурата на въздуха след въздушня филтър. След като си я взех нещата бяха трагични. Оборотите играят с 200-300 , прекъсва ужасно , ако съм на първа без гас двигателят имам чуството че ще се откачи от купето.
Незнам да не е изгоряло нещо , но то има само 2 датчика (за въздух и тпс). Междо другото ТПС-са беше откачен от дросела като ги киснеше в спирта.
ТПСа е просто един потенциометър, когато няма връзка с него или стойностите са много извън норма колата въобще не пали. Температурният датчик няма голямо значение. "Първа без газ" не го разбирам - празен ход ли имаш впредвид или на бензин?! Оборотите на празен ход не са от дроселовата клапа, а от клапан за празен ход пред нея и той не е лошо да се почисти. Това с оборотите е възможно и да е ламбда сонда ако след палене са стабилни и започват да играят след минута -две. Можеш да го провериш като откачиш сондата - конектора и се намира в двигателя, черен пластамасов похлупак в средата под чистачките. Под него трябва да има 4 конектора, сондата е най-левият когато си срещу конекторите. Ако колата започне да работи нормално без ламбда сонда значи е от нея.
BatNasko Wrote:След като купих колата единствения проблем беше че оборотите играеха малко и тресеше. Смених свещи и кабели , филтри но проблема остана. Сложих чисто нова ГИ и пак не се оправи. Много ме дразнеше че на едно място тресеше. Закарах я на майстор , каза че ще изчисти дросела. Отивам и гледам всичко накиснато в някав спирт. Дроселовата клапа , ТПС-а и датчика за температурата на въздуха след въздушня филтър. След като си я взех нещата бяха трагични. Оборотите играят с 200-300 , прекъсва ужасно , ако съм на първа без гас двигателят имам чуството че ще се откачи от купето.
Незнам да не е изгоряло нещо , но то има само 2 датчика (за въздух и тпс). Междо другото ТПС-са беше откачен от дросела като ги киснеше в спирта.

Идиоти дал господ... И то не в малки количества. Има някаква малка вероятност като исъхне да се пооправи но...
Направих клипче на което се чува как работи. Двигателя е много муден като се форсира и много бавно падат оборотите. Направих малко промени по двигателя но проблема си остана. Вакума които отива до клапана под чистачките за помпата беше изолиран. Другия вакум отива до една пластмасова джажа на тръбата за въздуха които е за картерните газове. Тои също беше изолиран. Двете ги изолирах с червен маркуч. Запуших трабата за въздуха където влизат картерните изпарения защото се пални с масло и дросела става на гъз. На клипчето не се вижда но 90% от времето ако се форсира колата иска да гасне. Бензин гас няма разлика.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.youtube.com/watch?v=pUHqBEReqVw">http://www.youtube.com/watch?v=pUHqBEReqVw</a><!-- m -->

Черния маркуч отива към изпарителя за вакум. Белия не сам го барал отива някъде долу в ляво.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://prikachi.com/images.php?images/346/7155346p.jpg">http://prikachi.com/images.php?images/346/7155346p.jpg</a><!-- m -->

Ето един болт които влезна много трудно в дупката за картерните газове. Много мрасотия влиза вътре затова запуших дупката.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://prikachi.com/images/358/7155358G.jpg">http://prikachi.com/images/358/7155358G.jpg</a><!-- m -->

Клапана за помпата остана без никакъв вакум, само буксата стои включена да не дава грешки. Има две папки на него за вакум, беше разкачен не знам кое е вход и изxод.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://prikachi.com/images/366/7155366P.jpg">http://prikachi.com/images/366/7155366P.jpg</a><!-- m -->

Това е дупка на тръбата за въздух точно след въздушния филтър преди датчика за температура. Не знам какво е имало там но е празно.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://prikachi.com/images/373/7155373d.jpg">http://prikachi.com/images/373/7155373d.jpg</a><!-- m -->
Проблемът ти е тук:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://prikachi.com/images/366/7155366P.jpg">http://prikachi.com/images/366/7155366P.jpg</a><!-- m -->

Това със зеления конектор е MAP сензора. Ако го свалиш ще видиш отдолу къде трябва да му се върже вакум. Без вакум към този сензор колата поема бавно и бавно падат оборотите защото не засича промени във вакума. Останалото са остатъци от една тъпа система за подгряване на катализатора известна като "прахосмукачка".
Жоро , златен си !!! Току що бях при майстора, вика ми остана един маркуч. Гледам го и не мога да разбера къде отива. Влизам тук и чета твоя пост и благодарение на теб вече колата работи перфектно. Като мина през София трябва да те почерпя нещо, бира, ракия, whiskey ти решаваш.
BatNasko Wrote:Жоро , златен си !!! Току що бях при майстора, вика ми остана един маркуч. Гледам го и не мога да разбера къде отива. Влизам тук и чета твоя пост и благодарение на теб вече колата работи перфектно. Като мина през София трябва да те почерпя нещо, бира, ракия, whiskey ти решаваш.
Изпитвам двояки чувства при този коментар! Wink
От една страна, най-хубавата новина - имал си нужда от помощ, получил си я. Безценно!
От друга - поредния велик "майстор", който е не за бой, ами за *****! В ръцете му е поставено здравето и живота на теб, семейството ти и маса други хора сред които си караш колата!
Останал му маркуч, дето не знаел къде отива... Confusedhock:
Пази Боже!
Joro 74 ме е изпреварил!
Сега ако искаш нещата да станат още по- перфектно. Може да откачиш минуса на акумулатора за 5-6ч. Да се затрият всички адаптации на бензиновият комп.После палиш на бензин и я оставяш да си поработи така 15-20мин на място без да пипаш нищо за да може компа да си направи адаптацията на ПХ и на клапана за ПХ. Най накрая може да и врътнеш едни 5-10км с различни натоварвания на двигателя за да може компа да си направи адаптациите под товар. ГИто ти има ли МАП сензор. Ако има "евала" на газаджийте да не видят, че вакуума ти под дросела не е наред.
BatNasko Wrote:Жоро , златен си !!! Току що бях при майстора, вика ми остана един маркуч. Гледам го и не мога да разбера къде отива. Влизам тук и чета твоя пост и благодарение на теб вече колата работи перфектно. Като мина през София трябва да те почерпя нещо, бира, ракия, whiskey ти решаваш.


Господи... :roll: Confusedhock: Confusedhock: Confusedhock:
Останал му бил маркуч, добре че не е хирург...
Най добре ще е да си намериш сервиз в който знаят какво е кола и как се ремонтира. Wink
Защото не ми се иска да ставам лош пророк но току виж следващия път се появила тема "Волво В40 разпадна се след майстор".
Радвам се, защото знам какво е уж всичко по колата ти да е в ред, пък да не работи нормално. И все пак думата МАЙСТОР в заглавието трябва да е в кавички...
Pages: 1 2