Волво Клуб - България

Full Version: S60 2006г притропва
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте,
Имам следните проблеми с колата от подписа ми:
1.Напоследък ми прави впечатление, че при потегляне има едно причукване отпред отляво в областа на колелото. Прави го при тръгване напред или назад само първоначално - нещо като обиране на луфт някъде (или каре или лагер - не знам) и последващо чукане на метал.
2.При първоначално тръгване с колата в първите 5 мин. (няколко километра) потропва пак отпред отляво на неравности. След това спира да чука и до следващия ден няма проблеми.

Направих оглед в сервиз, където не можаха да установят точно от къде се чува звука по т.1 (казаха, че може да е каре или лагер), а тъй като колата вече беше позагряла шума от т.2 липсваше (возих спеца няколко километра минавайки нарочно през неравности, но нищо не тропна). Казаха, че всичко по ходовата част е наред и да отида като се разтропа повече :o за да установят откъде се чува. На завои при пълен ляв или десен не се чува тропане от каретата.
Свалих си колелото и установих, че накладките и диска са добре, но ми направи впечатление, че като въртя диска на ръка има известен луфт преди да се завърти полуоската и като че ли се чува същия звук но доста по-слабо.
Сблъсквал ли се е някой с подобни проблеми и за какво може да са тези симптоми. Споделете и за сервиз където евентуално биха ми помогнали. Километрите на колата са 170К (ако има някакво значение).
Благодаря на всички отзовали се.
Поздрави
А кажи ми сега и аз съм така.Същото изпукване при потегляне и при смяна на посоката напред назад.Понякога го има и при смяна на предавките като пусна съединителя.Ходих и аз при моя корифей на ходовите части.Слушах ме го и не можем да го хванем.Смених тампона койт е към моста и скоростаната кутия горния на разпавателната щанга също бяха леж.Подозирах че може да е от него но има минимално подобрение като че ли.Забелязах че се чува по слабо със 17" джанти от колкото с 15" зимни незнам има ли връзка мисля не.По принцип окачвнето шарнири и тампон са тръгнали и са за смяна и се успокоявам че ако ги оправя ще изчезне.А, а дано.
geshuin Wrote:А кажи ми сега и аз съм така.Същото изпукване при потегляне и при смяна на посоката напред назад.Понякога го има и при смяна на предавките като пусна съединителя.Ходих и аз при моя корифей на ходовите части.Слушах ме го и не можем да го хванем.Смених тампона койт е към моста и скоростаната кутия горния на разпавателната щанга също бяха леж.Подозирах че може да е от него но има минимално подобрение като че ли.Забелязах че се чува по слабо със 17" джанти от колкото с 15" зимни незнам има ли връзка мисля не.По принцип окачвнето шарнири и тампон са тръгнали и са за смяна и се успокоявам че ако ги оправя ще изчезне.А, а дано.

Те това припукване имах и аз (много досадно) и при последното ходене в МП преди година и половина, приемчика Диан нещо направи под колата и спря да пука Smile
Питах го каво й беше и какво направи, не ми каза хайвана Smile
п.п. тази интервенция не ми беше отразена във фактурата....
А да ви присветва и ABS лампата? На моята кола при смяна на гуми забелязахме, че се е развил болта на полуоската този който стяга лагера на главината. Притропване не съм чул, но на приятел с S60 тропаше когато кара напред и назад, даже и по някога му присветвала лампата на ABS. Нищо не пречи да проверите. Друго което се сещам скъсан тампон на двигателя, вакума да не може да компенсира колебанията на двигателя.
Преди няколко месеца борда ми изписа за проблем с АБС системата, но беше зимата-лед-спирачки-постоянно включване на АБС и по-късно съобщението изчезна и оттогава не се е появявало - така и не разбрах какво стана - помислих си че нещо е прегряло от постоянната и работа.
Geshuin и при мен се чува при превключване на скорости - примерно като намаля за неравност и после включа 2-ра или 3-та и пак причуква. Аз също започнах да чувам тези шумове откакто смених зимните гуми 205/55/16" с летни 215/55/16", но го отдадох на факта, че си поотварям прозореца малко (все пак е топло вече) и се чува повече.
Хлопат шлиците на полуоските които влизат в главината. Wink
Нищо притеснително.
Затегнете си централните болтове на полуоските!
Tisho Wrote:Хлопат шлиците на полуоските които влизат в главината.

Не вярвам Тишо да мърда шлица. Първо ще го износи за нула време и другото е , че ще се развие гаиката която стяга лагер.
При мен имаше същото причукване и се оказа прекомерно мек тампон на мотора.
Имам разпънка между макферсоните и разтоянието до двигателя е около 2 пръста (3 см)
А как интересно го хванах къде опира Smile, измих си мотора и го пръснах като автоджамбазите с силиконов спреи, след 2, 3 дни отварям да сипя вода за чистачките и..........изненада щангата се е отбелязала на капака на мотора (пласмасовия които крие бубините ).
Това "припукване", за което говорите при "напред-назад" е от шлиците на полуоската и главината.
И на двете ми коли го имам. Няма нищо притеснително в това.
Аз също съм питал Дидо Радев (от МП-Люлин), и на мен ми е казвал, че е от шлиците, и да си карам спокойно.
Доколкото си спомням, колегата "Dodo 155" (Влади) също обясняваше някъде из темите за това припукване.
Ако прочете темата, предполагам ще си каже и той мнението.

Поздрави,
Явор
dilana Wrote:
Tisho Wrote:Хлопат шлиците на полуоските които влизат в главината.

Не вярвам Тишо да мърда шлица. Първо ще го износи за нула време и другото е , че ще се развие гаиката която стяга лагер.
При мен имаше същото причукване и се оказа прекомерно мек тампон на мотора.
Имам разпънка между макферсоните и разтоянието до двигателя е около 2 пръста (3 см)
А как интересно го хванах къде опира Smile, измих си мотора и го пръснах като автоджамбазите с силиконов спреи, след 2, 3 дни отварям да сипя вода за чистачките и..........изненада щангата се е отбелязала на капака на мотора (пласмасовия които крие бубините ).


S/V40 нямат нищо общо с P2(S60,80 и т.н.) платформата. Wink

Точно шлиците си хлопат.
Болтове с тампони(от XC90) решават проблема. Smile
Pages: 1 2 3 4