Волво Клуб - България

Full Version: Смяна на крушки с LED S/V/C 70 1998-2000
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Смених повечето крушки на таблото + крушките на номера+ осветлението в краката на предните 2 врати.
Големите крушки са цокъл Т10 малките Т5.
Предните габарити във фара също са Т10 но ми свършиха крушките а и 15лв за 2 габарита няма да дам.
Аз съм доволен от смяната въпреки че ми се върза доста скъп 84 лв.

Така светеше преди с изгоряла крушка на малкия километраж: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=ImV2GeOPYDo">https://www.youtube.com/watch?v=ImV2GeOPYDo</a><!-- m -->

Така свети сега: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=mvgQQv6RfhY">https://www.youtube.com/watch?v=mvgQQv6RfhY</a><!-- m -->

А така се сменят: <!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=n-tX-o93L8g">https://www.youtube.com/watch?v=n-tX-o93L8g</a><!-- m -->

ipd Volvo LED bulb installation S/V70 1998-2000 and C701998

Малките крушки Т5 на IPD са по хубави но големите Т10 който сложих аз мисля че са по добри.
Smile
Като взех колата и веднага сложих диоди на таблото , габаритите , плафоните над задните врати , предния плафон , долу в краката на пътниците отпред и на 4-те врати острани . Сега дойде реда и на модула на климатика . Разглобих го , разпробих с тънка бургия задния панел и наредих 12 светодиода , които бях купувал от Ибей на цена около 30 ст. в корпус Т10 . След това окабелих отзад диодите и намазах с лепило жичките и самите диоди по "стара китайска технология" Smile.


[attachment=37746]
[attachment=37744]
[attachment=37742]
[attachment=37740]
[attachment=37739]
Станало е супер. Но ми изглежда играчка Smile не ми се занимава
Ако някой е правил такива манипулации на кола след 2000г. дали е забелязъл видата да съобщава за грешки за сменените крушки? И още: габарити някой сменял ли е, ако да какви са крушките за тях? За къси и дълги вече едва ли е практично, сигурно ще греят ужасно много и може да стопят нещо, но ако някой имс опит моля да сподели!
Предполагам целта на всички манипулации е да се пести тока на акомулатора за по-важни неща?
kamikadzzze Wrote:........ сигурно ще греят ужасно много и може да стопят нещо....
Напротив, светодиодите излъчват много по-малко топлина от лампите с нажежаема жичка.
Светодиодите да, но към всеки светодиод има и резистор, и той може да е твърде близо до основата и да стопи пласмасите. Разгледах и намерих доста качествени крушки T10, но тези са с лупа и светят само напред, тоест ако старата е била на една страна, няма да може да се смени ефективно. Има ли такива в колата (до колкото помните)?
И друг проблем, макар да харчат 5 до 7 пъти по-малко ток, все пак светят по-силно. Чудя се дали няма да става твърде силно и да пречи в тъмното (в купето)?
Резистора ако е изчислен правилно, трябва пък още по-малко да грее.
kamikadzzze Wrote:Ако някой е правил такива манипулации на кола след 2000г. дали е забелязъл видата да съобщава за грешки за сменените крушки? И още: габарити някой сменял ли е, ако да какви са крушките за тях? За къси и дълги вече едва ли е практично, сигурно ще греят ужасно много и може да стопят нещо, но ако някой имс опит моля да сподели!
Предполагам целта на всички манипулации е да се пести тока на акомулатора за по-важни неща?


1. За топлината дори не коментираме. Купи си от железарията обикновена и лед крушка (за 220 волта). Включи ги и след 1 мин. ги хвани и двете. Остави ги да светят и ги хвани пак след 1 час. Сам ще получиш отговорите.
2. Това с пестенето на ток .... Подозирам, че това е една от причините много хора не използват мигачи. Wink
Най-голямото предимство на ледовете е, че са с много по-дълъг живот, а много от крушките са на места, които са проблематични за достъп.
Аз лично не бих правил "ударна замяна". Като изгори нещо, ще сменям с лед.
Това с пестенето има смисъл в два случая, според мен.
Първия е, ако имаш навика да забравяш колата на контакт за дълго , и така да изтощаваш акумулатора (случвало ми се е веднъж)
Втория е за дневните светлини., ако си с ксенони, защото смяната им си е е..ло ма....а...
3. Аз възнамерявам да подменя крушките на централната конзола, защото като покарам по-дълго, нямам нужда от парно, конзолата си грее достатъчно.
Просто чакам Ники Добрев, да ми оправи телефона, че не ми се разглобява 2 пъти. Като приключа с операцията ще пиша.
Обмислям и някакъв вариант за дневни светлини, но още не ми е хрумнал достатъчно разумен вариант.
Вариант за дневни светлини е следният:
Да се закупят много мощни ледове, разбирайте има такива с харч около 5вата при нормални по обява около 1 ват за T10. И да се поставят такива на предните габарити. През деня да се кара на габарити. Плюсове: много сериозно пестене на ток, а би трябвало да са ясно видими че са писнати дори и през деня. Негативи: трябва да помним и вечер да ги сменяме на къси, че в града ако не стане пълен мрак може и да не се усетя, и другия минус е че като не се спират сами може лесно да ги забравим и да си светят цял ден габаритите.
За смяната на късите и/или дългите светлини с лед смятам, че бе е редно, тъй като рефракторите са мислени от конкретно място да идва лъча, а ледовете са с ясна посока и ще стане по-зле, да не говорим че може би ще заслетяват насрещнодвижещите се.
Колега Ignat40 не разбрах това за липсата на нужда от парно какво общо има със светлини и ледове?
Pages: 1 2