Волво Клуб - България

Full Version: Присаждане на TRACS - S70
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Намерих кола-донор която има тази екстра TRACS - тракшън контрол - контрол на сцеплението . Въпроса ми е дали някой знае какво ми е необходимо за да присадя екстрата от едната кола в другата .
Донора е 850 / 96 г. а моята е S70/98 г. Двигателите са еднакви - D5252T - дизел 140 коня.
Според мен са ми необходими :

1.Компютъра на ABS-TRACS заедно с помпата .
2.Копчето на таблото с надпис "TRACS"
3.Реле за включване или изключване и бушон .
4.Друго не знам.....
Хм,много странно , че още не съм се отказал от идеята да си сложа Traction Smile.
Според описанието на тази екстра - тя се включва ( при движение ДО 25 мили ) когато едното движещо колело започне да се върти по-бързо от другото , и чрез спирачния апарат на това колело му се прилага спирачно усилие и то забавя въртенето си . Друго обяснение което намерих беше " Чрез Тракшън контрола ще имате по-малка възможност да затънете в пряспа , но все пак случи ли се това , ще трябва да Го изключите за да излезете от нея " ...

Намерих схема [attachment=37543]и според нея са ми нужни :

1. ABS Hydraulic Unit ( left front engine comp) - това трябва да е помпата на ABS-a
2. Tracs switch - копчето в купето
3. Overload relay # 2 ( in central electrical unit )- реле # 2
4. ABS Pedal Sensor ( left rear of engine compartment ) - сензор на педала - това трябва да си го имам
5. ABS Control Module ( left rear of engine compartment ) - компютъра на ABS-a
6. ABS Combination Relay ( left rear of engine comp. )- реле за ABS .
7. Fuse - 23-15A
- 2T-15A
- 3 - 30A
- 12 - 10A
- 14 - 30A
- 33 - 15A ... тези бушони би трябвало да ги имам защото автомобила си е с ABS

Интересно защо позиция 5 - ABS Control Module - на схемата е модул с 55 пина ?

Колеги , някой може ли да ми даде схема на релетата и бушоните на 850 / D5252T ?
Мисля, че имам схеми за 850. Довечера ще проверя.
Моето мнение за тази система е, че само пречи от колкото помага -> дразнещо си е на моменти да нямаш мощност защото тракшън-контрола е решил, че буксуваш и...
В някой случай може да помогне ... Ако ли не - копчето Off - и готово - излизаш с много газ и въртене на гуми Smile
Ето STC-Stability and Traction Control в действие http://www.youtube.com/watch?v=z6cjAr3CWwA

Stability - отнема газта а Traction-а изравнява въртенето на движещите се колела . Следващото поколение е DSTC- Dynamic Stability and Traction Control което се вгражда серийно в S80 и представлява стабилизиране на автомобила в движение чрез някой спирачен апарат ако се получи занасяне -
( и аз искам такава екстра ама няма Smile )

<!-- m --><a class="postlink" href="http://volvoclubdc.com/s80info/page10.htm">http://volvoclubdc.com/s80info/page10.htm</a><!-- m -->
ДСТЦ ми е помагало и то доста. На път за Банско е изчистен пътя от снега колкото за един камион, при изпреварване двете ми гуми са на асфалт, двете на лед, DSTC-то светка постоянно, но колата не мръдна от правата линия. Сега, не, че всеки път помага, но все пак :lol:
Малко - по малко , напредвам Smile
[attachment=37659]
[attachment=37657]
Такааа ... напредвам , вече имам частите които ми трябваха . Сдобих се с Помпа ABS , Модул ABS+TRACS , копче за включване TRACS .
Ето малко снимки първо на модула който ми е в колата само ABS , след това модула ABS+TRACS :

[attachment=41235]

[attachment=41234]

[attachment=41233]

[attachment=41232]

[attachment=41231]

[attachment=41230]
Кофти работа ... Ударих на камък ... има разлика в присъединителните отвори на стария блок (ABS pump) и новия :
[attachment=41261]

1,2,3 отиват към спирачните апарати а 4,5 идват от Спирачната помпа . Не отговарят 5 и 3 , като с 5 ще се справя като взема тръбичката идваща от Спирачната помпа от колата донор , но с 3 работата е лоша ...
Варианти според мен има няколко :
1.Преходник от единия диаметър резба към другия - не ми се вярва да е приемлив след като има 1 снадка в повече .
2.Да поръчам нова тръбичка с необходимия накрайник от "ABS pump" до маркуча на спирачния апарат - само в краен случай - ще се оскъпи крайният резултат и след това оригиналната помпа няма да става за "резерв" ...
3.Да се направи нова резба на мястото на 3 с нужния диаметър - в този случай сменям помпите и се надявам всичко да тръгне или слагам пак първата помпа+модул - само ABS , и си джиткам както досега .

Приемам съвети , но засега смятам 3 вариант за най-удачен и търся информация - кой и къде може да ми свърши тази задача - "Разпробиване на нов отвор и навиване на нужната резба" блока е от алуминий , отнася за София ?

Приемам и други съвети ... а също и въпроси от сорта "За какво ти е това-откажи се !?"... ще отговоря на всички ... Smile
Лично аз се възхищавам на хора като теб, и ентусиазма с който правят едни или други подобрения по колите си. Честно казано при мен тракшъна повече пречи отколкото ми е помагал. Да те питам за какво ти е, може би е излишно. Ясно е, че си е гъдел да го сътвориш. Затова успех с начинанието, с интерес следя тематаSmile
Mihov Wrote:Приемам съвети , но засега смятам 3 вариант за най-удачен и търся информация - кой и къде може да ми свърши тази задача - "Разпробиване на нов отвор и навиване на нужната резба" блока е от алуминий , отнася за София ?

Що не се обадиш на Илиян - dilana ?
Ще ти изпратя телефона му на ЛС.
Pages: 1 2