Волво Клуб - България

Пълна версия: Моля за помощ.
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Страници: 1 2
Привет на всички фенове на Волво.
Първо да поясня, че нямам автомобил от любимата ви марка, което не означава че не я харесвам и не съм и фен.
Търся помощ във вашия форум, защото имам проблем с мотора на един Фолксваген ЛТ 2.4Д и след като не намерих някаква информация във WV форума се обръщам към вас за помощ.
Буса е кемпер и имам голямото желание да заработи нормално, но вече втора година ми създава само ядове.
Проблема е, че пуска масло в охладителната система. Веднага ще поясня че е CP мотор чист дизел без охладител на маслото при масления филтър.
Историята е следната: няколко месеца, след като купих буса от автокъща и изминати 2-3000х.км., установих че в разширителния съд има доста голямо количество масло. Закарах го на майстора, с който ходих да го купувам, той свали главата и мнението му беше, че е поставена гарнитура от евтините, преди закупуването на буса, само да го продадат. Трябва да уточня, че при свалена глава се виждаше надпис с маркер ЗДРАВА, поради което не я носих на тест. Поставихме скъпа уж хубава гарнитура, но след промивка на системата и 500км. продължаваше да пуска масло в антифриза.
Тази пролет предприех на ново сваляне на глава тест на главата, при който резултата беше -ЗДРАВА отнеха и 1десета да сме сигурни, че е права Този път сваляне на радиатор и всички маркучи промиване с обезмаслител. Всичко в охладителна система стана като ново. Пак нова гарнитура и резултатът е същия. Имам масло в казанчето и то само при работа на място около 2-3 часа.
Ако някой има на идея от кое друго място, освен от блока, може да влиза този трън в задника ми моля да сподели, защото съм си купил и един мотор от не знам какво Волво, но е 2,4 ТДИ и ако започна да го вграждам имам усещането, че ще се вкарам в сериозехн филм.
Това е моя проблем и ще бъда благодарен на всякакви мнения и съвети.
Щом главата е здрава, значи остава блока, пукнатината може да много малка и да не може да се открие!!! Слагай другия мотор и няма да имаш ядове, вероятно ще трябва да преправиш само изпускателната система, всичко друго си е същото.
На едно от старите ни волва имаше такъв проблем.Беше спукан блока между втори и трети цилиндър на един от болтовете на главата от страна на гнп-то.Взел съм да забравям но пукнатината беше видна за просто око....и проблелама беше,че от пукнатината пускаше масло към вода.
Явно няма от къде на др. място да пуска масло и пак трябва да мисля как да пригодя мотора с турбото, но първо помагайте да знам колко кончета ще имам под капака.
Както споменах мотора го купих от човек с няколко ЛТта който пък го бил взел от някой си, който си дошъл от странство с Волвото и не му се занимавало с регистрации. Продал мотора и др. на вторични. Човекака от който купих мотора ми каза че е пробвал колата една седмица и тогава решил да вземе мотора. По неговите думи е от Волво 940 и никаква др.информация.
Това което имам като инфо за тези мотори е -

2,4 дизел (VW LT) - 68 к.с..
2,4 дизел (VW LT) - 75 к.с..
2,4 дизел (VW LT) - 84 к.с..
2,4 дизел (VW LT) - 92 к.с..
2,4 турбо дизел (VW LT) - 102 к.с..
2,4 турбо дизел (Volvo) - 110 к.с..
2,4 турбо дизел (Volvo) - 115 к.с..
2,4 турбо дизел интеркулер (Volvo) - 137 к.с..
2,4 турбо дизел интеркулер (Volvo) - 141 к.с.
1во- Сега следва да открия моя точно кой вариант е.
2ро Следващата стъпка е да пасна стартер и да го запаля преди голямото приключение с вграждането.
Казвам голямо приключение защото нещата не са толкова прости колкото ми се виждаха в началото преди да купя мотора.
3то -Нямам представа да ли ще пасне съединителя
Преди 3то обаче ми трябва вашата помощ за стартера. Купих си стартер за ЛТ и после се сетих че не съм проверил диаметъра и броя зъби на стартера на Волвото.
И пак стигам до 1во значи трябва да знам какъв е мотора и с какъв стартер ще мога да го запаля преди предприемане на по нататъшни деиствия.
Благодаря предварително за отзовалите се на молбата ми за помощ.
Не съм запознат с този двигател, но е възможно да смесва маслото с антифриз и през охладителя на маслото (ако разбира се има такъв).
И малко пояснения за сложноста на вграждането. Зимата като имах време доста се порових в нета и открих в Холандски форум стъпка по стъпка какво е необходимо да се направи. Основния проблем идва от това, че моторите без турбо при ЛТтата стоят изправени вертикално, а след еди си коя год. тези с турбо се накланят насрани на 45градуса за да има място за турбото. За по нагледно-
Холандеца от който съм копирал проекта посочва 5 основни промени;
1во Понеже трябва да сложа картера от моя мотор трябва да му направя отвор за връщане на маслото от турбото.
[Изображение: 031124967.jpg]

Корекцията на маркуча не знам дали е задължителна. При изпълнението от др. не е споменато, но в процес на работата ще стане ясно
[Изображение: 031124963.jpg]

2ро Промяна ъгъла на носоченост на масления филтър иначе траябва да отрежа цялата греда на шасито.

[Изображение: 031124968.jpg]

[Изображение: 031124969.jpg]


Изрязване на място в гредата за турбото и и за всмукателния маркуч за него.
[Изображение: 031124958.jpg]

[Изображение: 031124956.jpg]

Заваряват се нези ламарини за да не се отслаби гредата.
[Изображение: 031124955.jpg]

Отвор на главата за връщане на антифриза от парното, при волвото той е на 5-6 см. по надолу на блока но там попада под кожуха на скоростната кутия.
Поради ограниченото място интерколер от БМВ
[Изображение: 031124980.jpg]

След всички тези реконструкции, а на вярно ще излезнат и още доста неудачи се питам дали не съм малко ????????? за да предприема решителната стъпка.

Приемам всякакви компетентни съвети.
Според мен е логично да се спука блока. Второто сваляне на главата го правих аз и бях изненадан, когато след свалени всички маркучи на охлаждането блока беше пълен с антифриз. Най низката точка за източване е термостата но дори и след свалянето му блока е пълен с вода.
Поне аз не открих от къде може да се източи всичката охладителна течност. ????????????
Ако си сигурен на сто процента,че главата ти не е спукана и имаш друг мотор с турбо.При турбо дизела в главата имаше разлика със сигурност,но за разлика в буталата не съм сигурен.Та идеята ми е,че като по-прост вариант е да си пуснеш новия блок и ако случайно има разлика в буталата да си ги прехвърлиш и тях с останалите компоненти като маховици съединители и тн...,слагаш си и твоята глава и не се занимаваш повече.Знам,че на приказки е лесно ама да режеш рогово мрогове и я стане я не и знаеш къде стой този мотор не си струва според мен!
чочко написа:Ако си сигурен на сто процента,че главата ти не е спукана и имаш друг мотор с турбо.При турбо дизела в главата имаше разлика със сигурност,но за разлика в буталата не съм сигурен.Та идеята ми е,че като по-прост вариант е да си пуснеш новия блок и ако случайно има разлика в буталата да си ги прехвърлиш и тях с останалите компоненти като маховици съединители и тн...,слагаш си и твоята глава и не се занимаваш повече.Знам,че на приказки е лесно ама да режеш рогово мрогове и я стане я не и знаеш къде стой този мотор не си струва според мен!

Там е работата че не знам кои са взаимо заменяемите части от двата мотора, да главата сигурно е с маслени повдигачи но защо да не става ако блока е същия каква врузка има главата с турбото, виж за помпата или поне насройките има логика да са различни.
Някой се беше изказал че в буталата сущо има разлика. Ето тази информация ми трябва от компетентен човек, да имам някаква увереност че като ще се дават парички краиния резултат ще е положителен. Не ми се ходи на маистор (щот не му знам името) неподготвен и той да си прави експерименти за моя сметка.
Мисля си този мотор от Волвото, да го отворя, да му направя шлаиф и нови бутала за без турбо,да използвам само блока и примерно коляновия вал. Така краиния резултат ще е мотор след основен ремонт, но с малко коне което при мен не е от голямо значение. Само дето пращах турбото на диагностика и от там ми дадоха кураж че щом турбото е в безупречно състояние то и мотора ще е добре.
Удоволетворя ва ме и информация за някой надежден маистор който е на ти с разликите в тези мотори, ще го кача на ремаркето и ще му го закарам за ремонта.
dankov64 написа:
чочко написа:Ако си сигурен на сто процента,че главата ти не е спукана и имаш друг мотор с турбо.При турбо дизела в главата имаше разлика със сигурност,но за разлика в буталата не съм сигурен.Та идеята ми е,че като по-прост вариант е да си пуснеш новия блок и ако случайно има разлика в буталата да си ги прехвърлиш и тях с останалите компоненти като маховици съединители и тн...,слагаш си и твоята глава и не се занимаваш повече.Знам,че на приказки е лесно ама да режеш рогово мрогове и я стане я не и знаеш къде стой този мотор не си струва според мен!

Там е работата че не знам кои са взаимо заменяемите части от двата мотора, да главата сигурно е с маслени повдигачи но защо да не става ако блока е същия каква врузка има главата с турбото, виж за помпата или поне насройките има логика да са различни.
Някой се беше изказал че в буталата сущо има разлика. Ето тази информация ми трябва от компетентен човек, да имам някаква увереност че като ще се дават парички краиния резултат ще е положителен. Не ми се ходи на маистор (щот не му знам името) неподготвен и той да си прави експерименти за моя сметка.
Мисля си този мотор от Волвото, да го отворя, да му направя шлаиф и нови бутала за без турбо,да използвам само блока и примерно коляновия вал. Така краиния резултат ще е мотор след основен ремонт, но с малко коне което при мен не е от голямо значение. Само дето пращах турбото на диагностика и от там ми дадоха кураж че щом турбото е в безупречно състояние то и мотора ще е добре.
Удоволетворя ва ме и информация за някой надежден маистор който е на ти с разликите в тези мотори, ще го кача на ремаркето и ще му го закарам за ремонта.
Говори с Мевдо, мисля че той ще ти свърши идеална работа!
Страници: 1 2