Волво Клуб - България

Пълна версия: Криви дискове?
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Явно покрай тези дъждове съм изкривил дисковете, предницата и волана тресат при спиране.
Понеже ги смених преди няма и 10к и са си като нови(старая се да не ползвам спирачката много).
Наскоро гледах по Дискавъри как оправиха едни дискове без да ги свалят от колата и се разрових из нета та се оказа, че тези машини ги има вече и тук. Та въпроса ми е някой възползвал ли се от тази услуга и какви са резултатите?
zorba написа:Явно покрай тези дъждове съм изкривил дисковете, предницата и волана тресат при спиране.
Понеже ги смених преди няма и 10к и са си като нови(старая се да не ползвам спирачката много).
Наскоро гледах по Дискавъри как оправиха едни дискове без да ги свалят от колата и се разрових из нета та се оказа, че тези машини ги има вече и тук. Та въпроса ми е някой възползвал ли се от тази услуга и какви са резултатите?
Не знам какви дискове си сложил, но не би трябвало от дъжда да се изкривят ... по-вероятно е да са били топли и да са ги пръснали с водоструйката, но пак е трудна работа, все пак казваш, че не караш агресивно.
Ако не тресе много, може да е клеясало буталце, пак се получава леко сеене. Аз имах такова когато купих колата, явно е клеясало при седенето в МП ... но след 1-2 седмици се оправи. Наскоро сменях накладки и смазахме буталцата, за всеки случай Wink
Друг момент, при който може да сее или трепери леко - износени селенови втулки или стаб. щанга ... дърпа ли в някоя посока при натискане на спирачката?
И ... последният вариант - неправилна геометрия, която може да се размести дори от влизане в една дупка или качване на бордюр.
Дискове се изправят по принцип. Закачват една машинка на мястото на спирачния апарат и машинката обира по много малко от диска докато изчезнат кривините (което е по преценка на този, който ги изправя). В София съм изправял задни дискове на Константин Величков, между Тодор Александров и Стамболийски. Взеха ми 60 лв. за задните.
Имай в предвид, че "живота" на едни дискове по спомени е износване от около 2 милиметра и ако е много крив по-добре направо в кофата и нови. Също така може да премериш колко точно са криви дисковете ти. Аз съм го правил това упражнение в Мото Пфое срещу 60 лв. мерят всеки един диск и ти казват.
Последно какви дискове купи и за колко пари, ако не е тайна? Преди време един колега така си купи "много хубави и евтини оригинални дискове брембо" и два месеца след това ги сменява.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.nakladki-bg.com/special.php">http://www.nakladki-bg.com/special.php</a><!-- m -->
Взех такива <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/150992250512?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649">http://www.ebay.co.uk/itm/150992250512? ... 1497.l2649</a><!-- m -->
След 9900 км. обикновеният шублер не хваща износването. Тия дни ще посетя някой сервиз.
zorba написа:Взех такива <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ebay.co.uk/itm/150992250512?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649">http://www.ebay.co.uk/itm/150992250512? ... 1497.l2649</a><!-- m -->
След 9900 км. обикновеният шублер не хваща износването. Тия дни ще посетя някой сервиз.
Това са хубави дискове ... жалко, ако са изкривени. Провери преди това за механично задържане.
Аз лично не бих търкал дискове, дори да съм изкривил чисто нови оригинални, съвет ... но това е въпрос на мое разбиране за нещата.

rdx1968 написа:Имай в предвид, че "живота" на едни дискове по спомени е износване от около 2 милиметра и ако е много крив по-добре направо в кофата и нови.
Последно какви дискове купи и за колко пари, ако не е тайна? Преди време един колега така си купи "много хубави и евтини оригинални дискове брембо" и два месеца след това ги сменява.

Износването на предните е около 2мм/от страна, т.е. 4 мм, а на задните е 1,5мм/от страна или 3мм общо (това е на ХС90 - 336мм/308мм).
За БРЕМБО съм съгласен - преди 5 год. и аз спрях да ползвам тази марка ... износиха се дисковете, изкривиха се за няма и 5000 км Confusedhock: Накладките бяха оригинални, а дисковете БРЕМБО от официален вносител ...
Провери си главините за кривина за всеки случай,защото аз на моето волво хвърлих два комплекта дискове докато не смених лагер главините.Имах същия проблем на около 20 000хил дисковета се изкривяваха.
Тия дни се занимавах малко с проблема. Забелязах че на болта с който се фиксира диска е прецакана леко резбата, но не тази която се навива в главината. И се загледах в диска установих че отворите за болтовете не пасват идеално с тези на главината и почнах да въртя диска докато ги напаснах. В началото всичко беше ОК (нямаше го биенето) обаче след няколко дена започна да се появява леко.
И си мисля че причината е в изместването на диска, защото отворите са доста по-големи и има луфт.
принципно големите дупки не са проблем, все пак диска остава притиснат между джантата и главината. аз имах тресене, въртяха предни задни гуми баланс всичко ок, но тресене имаше. и казаха че вариантите са два или много ръжда зад диска и не ляга хубаво, или джантата не ляга хубаво към диска( за алуминиеви малко вероятно) или разбити легла за болтовете на джантата. е оказа се разбито вътрешно каре. според мен първо пробвай с две други джанти за да си сигурен че не е от тях. аз сложих резервната плюс една задна ( за да вкарам още една гума в играта) и да избягам от евентуален цялостен резонанс на колата.