Волво Клуб - България

Full Version: S80 - Какъв е този автоматик II серия на филма
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5
Нека това да е продължение на една тема, която бях пуснал преди 2 години и която всъщност все още няма окончателен отговор. Тогава имаше 2 мнения:
joro - 5 степенен AISIN
Nicki - 4 степенна американска кутия
Единодушно се натрапва мнението, че маслото трябва да си сменя.

Подведен от тези компетентни приказки за периода от старата тема до днес успях да стана за смях във всички сервизи за автоматици в Германия. Разговорите протичаха по един и същи начин:
-Можете ли да ми смените маслото в автоматика?
-Каква ви е кутията?
-Американската, казват че се поврежда лесна.
-Кой Ви каза това? Имате ли някакви оплаквания?
-Не.
-Тогава не го правете!

Най-после намерих един чех, който се е провъзгласил за сервизЪт за автоматици във Вюрцбург. Той ми наприказва същите работи, как кутията се скапвала, само с тази разлика, че й даде живот вместо 200 хил. км както усилено се твърди в този форум, 400хил. Разбрахме се да смени маслото, филтъра, да почисти ваната и ако може да сложи по-голям радиатор. Каза, че имал лично БМВ със същата кутия. В уречения ден отивам след работа и той ме посреща паниран. Твърди, че кутията ми била 5-степенен AISIN. Аз кипвам, но все пак съм щастлив, че не е пипал нищо. Вземам си колата и на другия ден отивам в представителството. Там им задавам до болка познатия тук въпрос:

-Защо твърдите, че маслото на амтоматиците на Волво не се сменя?

Излиза бригадира и ми отговоря:

-Маслото се сменя. Но само когато кутията дава проблеми. Правили сме го, но не е желателно, защото това е симптом за края на кутията и просто Ви дава възможност да продадете колата изгодно докато е в изправност.

Изведнъж всичко ми просветна!

-Какъв живот имат средно автоматиците на вашите клиенти?
-Различно, зависи от стила на карането. Но поне 400000км, някои са издържали и милион. А Вие не се занимавайте с това. Освен че е скъпо така само ще съкратите този период.

Ето това е истината за автоматиците на VOLVO драги фенове! Знам, че сега ще ви се нахвърлят всички специалисти. Всеки има различни мотиви да си сменя Маслото. На един му е скучно, друг гледа да изкара някой лев, трети пък е повлиян от мнозинството или кипи от мерак. Отначало реших, че няма смисъл да споделям с вас тези си перипетии. Така или иначе никой няма да ми повярва и нищо няма да се промени. И така до днес. Минахме през прохода Ореляк. Жена ми караше и когато започна спускането включи гиъртроника на 1ва. После на 2ра, накрая стана по-равно и хоп ето че на таблото се появи 4-та предавка!
Същите скоростни кутии при Saab си имат сервизен интервал на смяна 80 000 км. Смяната нито удължава живота, нито го съкращава ако се направи правилно. Аз си го сменям, ефект има, изчезват едни вибрации в завой, като се появяват след 30-40 000 км и по тях познавам, че е за смяна.

Не знам кой би дал 300 лв за кола която продава, ако автоматика си има симптоми на износен смяната на масло няма да ги оправи.
Да, понеже не се сменя, във ВОЛВО вече сменят маслото на 60 000 км, защото дават гаранция за колите си 5 години/без ограничение на пробега Wink
Явно и ти си от онези, които се хващат лесно на маркетинговите трикове :lol:
btw ... питай го този гуру на атоматиците, с БМВ-то, на колко се сменя масло, но да си отвори сервизния бюлетин и да не говори празни приказки Wink
Аз пък ще копирам същият от BMW-България, за да ти покажа, че кутиите са "Maintenance free" до размера на гаранцията, а именно - 4+1 години или 100 + 20 000 км :lol: след това започва смяна на 60 000 км :lol:
Но да не ти натрапвам моето мнение или да те убеждавам в противното, аз ще си сменям маслото на 30-40 000 км, а ти не го сменяй. Дай Боже да издържат колите ни еднакво, тогава ти ще си спестил около 2000 лв. от смени на масло (за 400 000 км), а аз ще съм се прее*ал Wink
Неприятното ще стане ако кихне за тези 400 000 км, защото освен спестените 2000 лв., ще дадеш още толкова за ремонт и отделно ще пълниш градския транспорт поне 1 седмица :mrgreen: ... а май там където живееш не ги ремонтират, а направо ще ти предложат цена за нова, която ще е 4 пъти цената на кутията!
Не трябва да описваш и натрапваш консуматорското мислене на тези народи, защото именно заради подобно поведение скапваме природата и колите стават все по-големи боклуци! Утре ще направят кола "Maintenance free" до размера на гаранцията ... това значи ли, че след това няма да се счупи? Или трябва да купуваме нови коли на всеки 3-4 години и да пълним джобовете на капиталистите, паралелно с унищожаване на природата?
Евтиното излиза скъпо и икономията е майка на мизерията ... са казали мъдрите хора! Wink
Ако някой не може да си позволи поддръжката на дадена марка, да си купи по-евтина! Ако не може да си позволи поддръжка на кола въобще, да не купува кола! Много е просто ...
Поздрави и дано да нямаш проблем с колата Wink
gustav Wrote:Най-после намерих един чех, който се е провъзгласил за сервизЪт за автоматици във Вюрцбург. Той ми наприказва същите работи, как кутията се скапвала, само с тази разлика, че й даде живот вместо 200 хил. км както усилено се твърди в този форум, 400хил. Разбрахме се да смени маслото, филтъра, да почисти ваната и ако може да сложи по-голям радиатор. Каза, че имал лично БМВ със същата кутия. В уречения ден отивам след работа и той ме посреща паниран. Твърди, че кутията ми била 5-степенен AISIN.
Сега отиди при този велик "специалист" да ти обясни как кутия като твоята за предно предаване е сложена в БМВ със задно.
Дай си вин номера и ще ти кажа каква ти е кутията. Smile
Абе хора, аз сигурно имам повече причини да се оплаквам от консуматорското общество, но все пак то измисля колите, произвежда ги, кара ги, скапва ги и накрая ги продава на българското духовно общество. Нямах за цел да откарам темата в политическа, социална или философска посока.

Къде е този ВИН номер? Има ли го в талона?

Аз не казвам, че съм му повярвал на тоя, обаче при него е пълно с коли от сутрин до вечер. Това е факт.
gustav Wrote:Абе хора, аз сигурно имам повече причини да се оплаквам от консуматорското общество, но все пак то измисля колите, произвежда ги, кара ги, скапва ги и накрая ги продава на българското духовно общество. Нямах за цел да откарам темата в политическа, социална или философска посока.

Къде е този ВИН номер? Има ли го в талона?

Аз не казвам, че съм му повярвал на тоя, обаче при него е пълно с коли от сутрин до вечер. Това е факт.


+1

Между немския прагматизъм, изрядност и принципност и българския манталитет -
и дума НЕ може да става за сравнение.

Насадената уплаха от неизвестното около колите ни - втора употреба, винаги ще тегне над българския
авто-собственик като тъмен облак.
А в основата на всичко това се коренят ограничените ни финансови възможности.
Или казано с други думи - защото сме бедни!

И тук идва народната поговорка:
"Сиромах човек - жив дявол".
Или по-новата му социалистическа версия: Всестранно развита личност.
Т.е. от всичко да разбираме, за всичко да сме компетентни.
Е, не става!
Big Grin

пп:
VIN-a - това е ЕГН-то на колата.
Тук му викаме Номер шаси.
gustav Wrote:Нека това да е продължение на една тема, която бях пуснал преди 2 години и която всъщност все още няма окончателен отговор. Тогава имаше 2 мнения:
joro - 5 степенен AISIN
Nicki - 4 степенна американска кутия
Единодушно се натрапва мнението, че маслото трябва да си сменя.

Колега, ето вариантите на твоята кола според подписа ти.
От тук ползвам само кода на двигателя.
Имам избор между два мотора: B 6304 S3 и B 6294 S.

[attachment=38784]

Взимам единствения, който ми позволява VIDA-та с ръчно набиране на модела (без въвеждане на VIN) и
излиза единият двигател.
Този с код B 6294 S.
A за тази кола с този двигател VIDA-та е категорична в случая - излизат 3 вида скоростни кутии.
Двете са автомат, а третата е мехaнична - М65.
От двата автомата нито една не е Aisin Warner.
Idea
Извинявам се за размера!
[attachment=38781]


Надявам се да съм била полезна.
За 100% сигурност, Тишо е писал по-горе.
Поздрави.
В случая е точно така, проверено и от друг източник различен от Вида-та.

Излиза че и у Немско има доста некадърници ...
YV1TS94K511196101

Некадърници има навсякъде и във всички области. Не е вярно, че сме бедни, защото това също е несъизмеримо. Но това е дълга тема. Разликата идва от законовото уреждане на нещата. Аз като имам договор ако ми прецакат кутията ще ги осъдя без проблеми и не само че ще платят, но и ще си загубят лиценза. А в България кой дава гаранция? Всичко се прави на улицата и който мине 5000 км пише тук и се хвали, че нямал проблеми.
Pages: 1 2 3 4 5