Волво Клуб - България

Full Version: Препоръчайте ми масло :)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте пак съм аз Smile След около 1000 км трябва да обслужа волът. Решил съм да направя всичко сам, поразрових онлайн магазините за цени на филтрите, но се чудя какво масло да взема. Сегашното Q8 Formula Excel 5х40 се оказа голям ташак с извинение Wink Звънях в МП от там ми казаха, че маслото което ще ми налеят, ако отида е Кастрол, но без да изпадат в подробности какво е що е. Мотора е 2.0д 136, Дайте идея какво да взема и колко литра разбира се.

П.П. Някой има ли впечатления от Fuchs ?
5W-30 С3, ако си с DPF или
5W-30 C2, ако си без DPF и на по-малко километри.

Марка масло - на българския пазар марки в излишък.
Smile
stifunkata Wrote:Здравейте пак съм аз Smile След около 1000 км трябва да обслужа волът. Решил съм да направя всичко сам, поразрових онлайн магазините за цени на филтрите, но се чудя какво масло да взема. Сегашното Q8 Formula Excel 5х40 се оказа голям ташак с извинение Wink Звънях в МП от там ми казаха, че маслото което ще ми налеят, ако отида е Кастрол, но без да изпадат в подробности какво е що е. Мотора е 2.0д 136, Дайте идея какво да взема и колко литра разбира се.

П.П. Някой има ли впечатления от Fuchs ?


Здравей,

аз карам само с Фукс от години и маслата са им адски добри, да не кажа най-добрите, защото ще пламне дискусия, но за мен лично са! Smile

На твоята 40-ка и трябва Ford WSS-M2C-913B, пише го под капака 5W30,а за България не е зле да 5W40. Ако искаш по-добро масло можеш да си купиш C3. По времето, когато имах V50 със същия двигател преди няколко години го карах само с това:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.opieoils.co.uk/p-68918-fuchs-titan-supersyn-f-5w-30-engine-oil-ford-wss-m2c913-c-913c-acea-a5b5.aspx">http://www.opieoils.co.uk/p-68918-fuchs ... -a5b5.aspx</a><!-- m -->

Продадох автомобила с 250к мили на часовника проблеми не съм имал! Wink
Аз лично от 5в40 полза не видях /Кастрол С3, Хаволин ултра -А3/В4 уж за комън рейл и прочее/, зимъска мотора въртеше повечко при първи старт , сякаш се задъхваше докато загрее и освен това го похапваше /лятото беше малко по -добре/. Тук наистина много е дискутирано за маслата /и то в детайли/, но лично за мен или по скоро за моя автомобил най-добрия избор се оказа 5в30 С2 /както е посочила колежката/ - Total qwarz ineo ecs. Това е единственото масло с което автомобила пее и зиме и лете. Възможно е да има и по- подходящо, но аз уви не открих такова. Все пак мотора е на Пежо и явно си е проектиран за масла с нисък HTHS индекс. Изказвам лично мнение базирано единствено на собствени наблюдения и опит и моля да бъда извинен от С3 феновете.
Относно колко събира - 5,5 л. по книжка но 5,1-5,2 л. са напълно достатъчни.
.....а и да допълня - не съм ползвал Fuchs /щото никой не ми предлага такова по моя край/, но съм чувал, че са чудесни.
Най-добре става ако си избереш марка да провериш кое масло на тази марка е за твоята кола. За Fuchs можеш да провериш тук.

<!-- m --><a class="postlink" href="http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/default.aspx?Lang=eng">http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com/de ... x?Lang=eng</a><!-- m -->
Благодаря за мненията. На места излиза 4.8л на други 5л на трети 5.5л Smile Колко масло да взема ? Другото което ми направи впечатление , че примерно при фукс за този двигател дават интервал за смяна на маслото 20к :? а самото масло не е Long Life. Само аз ли си мисля, че такова животно нема Wink
5 литра ще ти стигнат, не е ракия та да сипваш догоре. :-) За моя двигател дават 5,4 литра, но 5 си му идват съвсем точно.

Има един параметър на маслата TBN(total base number), който показва стабилност на добавките - маслата се скапват когато добавките заппочнат да се разлагат грубо казано. Пак грубо казано колкото по висок е този параметър толкова повече може да караш с това масло (това не е съвсем така за C3 маслата, който са с намалени добавки заради DPF филтрите). Повечето масла са с TBN 9-10, маслата на Fuchs са с 11, оттам и Fuchs решават, че може да караш повече км с това масло.

Аз лично сменям масло на 7 000 защото след това започвам да доливам прекалено много и се обезмисля да доливам вмето да го сменя, обикновено до 4-5 000 км след смяна колата не харчи масло и после започва да го пие. Общо взето така се ориентирам дали му е време за смяна. Повече от 10 000 км не бих карал с едно масло стар двигател, филтъра се задръства и започва да товари помпата. Удължените интервали са повече еко норми отколко някаква механична реалност.
Такааа днес ми дойде маслото <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&products_id=320">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... cts_id=320</a><!-- m --> + филтри на Mahle и запретнах ръкави. Първо източих старото и оставих хубаво да се окапва докато сменям другите филтри. И тук започва интересното... Отворих горивния филтър преди да сложа новия реших да изпомпам нафтата с една спринцовка, за да обера мизерийте на дъното. Имаше стружки между другото (бях чел една тема тук за тия стружки ...) Почистих, върнах нафтата обратно. затворих, сложих бързите връзки, налях новото масло в двг и т.н..... влизам в колата и ще паля. Запали с първото въртене, побръмча 10 секунди и изгасна. Повторен опит - безуспешен. Комън рейлът глътнал въздух :? Маркуча от филтъра към помпата празен. Приспособих едно маркуче и срязано шише, свързах го към обезвъдушителя на горивния филтър вдигнах го високо и започнах да наливам нафта. Филтъра явно се напълни, запорна да се пълни и прозрачния маркуч, но само до полвината и спря. И като се започна едно въртене.... нафтата в маркуча ни напред ни назад. След полвин час опити акумулатора умря, навред беше олято с нафта а аз стоя със скачения си съд попържайки безпомощно. Намерих друга батерия. Повъртях още малко без резултат. Развих едната дюза и започнах пак докато от нея не започна да пръсна гориво. Направих това и със другите 3. Това колеги продължи повече от два часа. Най накрая Волът запали точно преди да падне и втория акумулатор. Кажете как го правите вие. Трябва ли да затапвам бързите връзки за да не пада горивито. Ясно е че нямам помпа в резервоара която да подкачва и всичко си го дърпа мотора. Може би въпроса ми ще бъде смешен за повечето тук, но моля обяснете как си сменяте горивните филтри, имам се за технически грамотен ама днес си оплюх брадата Smile
След като си сменил филтъра е трябвало да долееш до горе с нафта и тогава затваряш.
stifunkata Wrote:... Кажете как го правите вие. ...

Ами , щом питаш - ще ти отговоря как го правя , аз :

Звъня по телефона в един любим сервиз , за да ги питам дали ще е удобно да ги посетя в еди кой си ден ( удобен за мен , не за тях ) Smile ако отговора е "да" , в уречения ден ставам рано , пия кафе , целувам жената и отивам в сервиза . Там хората знаят как и защо , само обсъждаме заедно кое точно масло предпочитам ... Оставям автомобила и след час-два си го взимам , плащам , паля и се кефя ... Smile

Това е в кръга на шегата , колега ! Наистина го правя така , но ми се иска поне веднъж в живота си да си сменя маслото сам , както и ангренажа , но ... поне маслото ..... Smile
Pages: 1 2 3