Волво Клуб - България

Full Version: Тест зимни гуми ADAC 2014
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
bell Wrote:Този спор от последните два три поста ме връща към далечното детство ... пу аз съм Винету, пу аз съм Ташунко Сапа Smile

А иначе аз едва вчера успях да се нарадвам на новите ми Нокианки WR A3. На чист асвалт имам чувството, че са по стабилни от летните ми Конти Спорт (четвърти сезон Smile )
Снощната кишавица в Сф ми подсказа че съм направил добър избор при цена 218 лв парчето.
Е то има си хас летните ти да са по-добри! :roll: То зимната гума не е само за сняг,а точно това И е предназначението - да има добро сцепление на студен асфалт,да остане мека при ниски температури,когато лятната се вдървява!Но NOKIAN-a определено е много добра гума!
Още едно полезно четиво - <!-- m --><a class="postlink" href="http://blog.autocredit.bg/stareeneto-na-gumite-ne-biva-da-bde-podtsenyavano/">http://blog.autocredit.bg/stareeneto-na ... senyavano/</a><!-- m -->
Quote:Хайде и двамата приемете, че има разлика в гумите правени за УК и за БГ и не обръщайте спора в безконечен диалог.
Не съм много съгласен и примери мога да дам ама мнението ми ще стане безкрайно дълго.
Преди няколко години карах едни WinterContact TS830 на Континентал 195/55/15, купени от България. Та специално за тези гуми - само положителни отзиви имам - много здрави, невероятно поведение на сняг и мокро и много добро сцепление, особено докато бяха по-новички - първите 2-3 години. Заслужават си цената, която въобще не беше ниска тогава.

Понеже сега съм със Семперит SpeedGrip 2 205/55/16 - гумата става и не е лоша сякаш. И вчера покарах в София точно между 17 и 30 и 19 и 30, докато валеше най-силно - проблеми няма. На 1ва с по-малко газ потегляше без проблем, при малко по-бързо каране 2-ра, 3-та и в завой държеше пътя при постоянно мигащо DSTC.
колеги предлагам за да сме си по-полезни един на друг... нека всеки който споделя впечатления да дава по изчерпателна информация - например:

марка гуми, колко години ги е карал, колко км е изминал, след края на експлоатационние период какви са износванията и загубата от първоначалните качества, ако е засичал спирачен път, разход на гориво... въобще всичко което може да се засече и е правено
и да говорим с езика на числата взети от личният ни опит.
Благодаря предварително 8-)
Имах предвид лятото на сух и топъл асвалт с контито и студен с Нокиана Smile
JMI Wrote:Влади няма смисъл да даваш нелепи примери с регенерати и какви били времената. Говорим за гуми среден до висок клас. Принципно, производството днес е базирано на високо-технологични машини, които дават малко брак и доста добри резултати, но това не ме интересува, защото измества темата на разговора.
Необходимо е да се върнеш отново на поста и да го прочетеш пак, и пак, и пак ... докато разбереш смисъла му.

JMI Wrote:Един приятелски съвет, следващия път като се прибера в България, дай да се срещнем и тестваме гуми. Да решим на място коя гума е добра и коя не. V50-то на баща ми е обуто Michelin PS3, а ти ще намериш една кола с Conti SC3 например. Може и други такива да оргнизираме.

ПС. Само да не стане, аз да ти се обаждам, а ти да ми блокираш обажданията и да се криеш, както направи последните пъти. :lol:
Не съм ти на нивото, Данчо, няма смисъл да се хабиш, а и не споделям твоите интереси като начин за комуникация, все пак аз съм интригант и не си падам да деля хората на варненци и останали. Приеми, че за теб съществувам като Dodo155, някой си от форума на Волво ... нищо лично, но обръщението "приятелски съвет" ми идва в повече след всичко, което чух и разбрах за себе си, а и за теб ... и двамата ловим сходни станции, нали не си мислиш, че като съм в България съм талибан :lol: :lol: :lol:

По-добре да се придържаме към темата и да даваме ЛИЧЕН пример, а не какво пишело еди къде си, колко тежали еди кои си гуми и т.н. Това с приказките на чичото, на зълвата, на стринката ... само на форумни изказвания ми бие.
btw ... Ако някой ми подари на мен комплект гуми, последното нещо, което ще кажа е дали не съм доволен от гумите :lol: :lol: :lol:

JMI Wrote:Аз не говоря за здравината, а това колко е лека една гума и колко гориво гори, как спира на сняг. Това имах предвид като казах зле балансирана, защото UG8 е тежка гума с изключително лош индекс на гориво, иначе съм сигурен, че ще се представя. Първите 5-6 големи марки в света на гумите винаги имат по 1-2 силни летни и поне 1 зимен модели.
Както се вижда и от цените, които си представил, колегата Влади, е време да си направи справка, дали Мишелина е по- скъп от останалите. Wink
Е ние затова по-скоро си говорим, когато избираме гуми, защото не живеем в УК, а в БГ - тук си имаме път по дупките :lol: :lol: :lol:
И честно казано - дали ще ми харчи 16 или 16,3/100, ама въобще не ми пука. Аз ако искам да ми харчи малко, ще взема метрото или ще се кача на Мерцедес с 4 врати от едната страна :lol: :lol: :lol:

Jeronimous Wrote:колеги предлагам за да сме си по-полезни един на друг... нека всеки който споделя впечатления да дава по изчерпателна информация - например:

марка гуми, колко години ги е карал, колко км е изминал, след края на експлоатационние период какви са износванията и загубата от първоначалните качества, ако е засичал спирачен път, разход на гориво... въобще всичко което може да се засече и е правено
и да говорим с езика на числата взети от личният ни опит.
Благодаря предварително 8-)
Напълно подкрепям това мнение, апелирам в темата още от началото, но каталожните данни са по-силен аргумент от личния пример и опит на 15-20 год. шофьори. Аз също не си купувам вещи по етикета, защото всеки производител заобикаля законите и преекспонират всеки един параметър.
Най-много се кефя на новите стикери на гумите и по-точно - индекс за шум :lol: :lol: :lol: Все едно всеки ще си купи метрологична техника и ще измери дали гумата му шуми 69 или 70dB :lol: :lol: :lol: Същото като с каталожните данни за разход ... но вече ги разкриха и скоро няма да могат да пишат глупости :mrgreen:
Додо 155 (член на форума),

први както намериш за добре, просто не натрапвай на хората, некомпетентните си и тенденциозни разбирания за доста неща в света на автомобилите. На хора като теб, които са свикнали да чуват само собствения си глас и не търпят чуждо мнение, обикновенно им ритвам столчето от рано, но на моменти, се връщам и дискутирам, защото в собственото си заблудено мислене, въвличаш и други хора.

Това е за лично съобщение и бих го изпратил като такова, но тъй като ти пожела само открита комуникация, аз нямам нищо напротив, въпреки че не си разбрал за какво служат.


Хайде със здраве!
*** СПАМ ***

1-во официално писмено предупреждение!
Моля да се придържате към темата!!!
bell Wrote:Имах предвид лятото на сух и топъл асвалт с контито и студен с Нокиана Smile
Извинявам се,Стефане,не съм те разбрал правилно!
А иначе за NOKIAN-a само добро мога да кажа - на шефката TOYOTA RAV-4 с WR3 - 215/70/16 и служебното Пежо Партнер с NOKIAN W+ 195/65/15 се държат перфектно и на сняг,и на мокро,и на сухо. И DUNLOP WS D4 205/55/16 на Опел Астра също много добре! VOLVO-то ХС70 преди около месец го обух с GOODYEAR UG8 - на сух и мокър асфалт няма грешка,но на сняг има склонност към странично поднасяне,иначе тръгва и спира добре.Приятно съм изненадан от LASSA Snoways 185/65/15 DOT 2012 на моята V40 - бяха в багажника когато я взех от Германия и се чудех как тоя германец се е доверил на турска гума,но тя надмина очакванията ми,вече трета зима Big Grin
pliva Wrote:
bell Wrote:Имах предвид лятото на сух и топъл асвалт с контито и студен с Нокиана Smile
Извинявам се,Стефане,не съм те разбрал правилно!
А иначе за NOKIAN-a само добро мога да кажа - на шефката TOYOTA RAV-4 с WR3 - 215/70/16 и служебното Пежо Партнер с NOKIAN W+ 195/65/15 се държат перфектно и на сняг,и на мокро,и на сухо. И DUNLOP WS D4 205/55/16 на Опел Астра също много добре! VOLVO-то ХС70 преди около месец го обух с GOODYEAR UG8 - на сух и мокър асфалт няма грешка,но на сняг има склонност към странично поднасяне,иначе тръгва и спира добре.Приятно съм изненадан от LASSA Snoways 185/65/15 DOT 2012 на моята V40 - бяха в багажника когато я взех от Германия и се чудех как тоя германец се е доверил на турска гума,но тя надмина очакванията ми,вече трета зима Big Grin
Lassa Snoways 2 (зимни) си купих от "БОРЯНА" през 1998 или 1999 год. и въпреки произходът им, бях много доволен от тях. Един познат, шофьор на камион, ми каза че са купени от Бриджстоун и тогава са направили много модерен (за времето си) завод. Минавал редовно покрай предприятието, когато пътувал, и му направило впечатление. После поразпитал и така ... бяха на добра цена и вече не исках да залагам на 2-ра употреба или регенерат, доверих му се и се оказа прав.
Следващата ми кола беше с Фулда (за която писах по-горе), след това минах на Дебица и повече не съм купувал Lassa и не мога да дам мнение към днешна дата, но много хора се подвеждат по произход и цена, четейки разни платени коментари. За пореден път се убеждавам по написаното от теб, че турците са много много напред в производството и продължават да държат на качество.
Колеги, един приятел твърди, че повърхноста(грайфера) на зимните гуми било само около 40% зимна смеска, а останалото надолу било всесезонна гума.Вярно ли е?На мен някак съмнително ми изглежда.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11