Волво Клуб - България

Full Version: Няколко въпроса от нов собственик на V50 2.0D 2008
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте,

от скоро се запалих по Волво и малко след това се сдобих с първото - V50 2008 2.0D. Понеже освен първото ми Волво е и първият ми дизел, доста почетох по темите и видях как всички си помагат и каква позитивна атмосфера цари и реших да питам и аз няколко неща:

1. В топлото нямаше проблеми, но сега в студенето като запали, пуши около 30 сек, после вече няма пушек. Докато загрее няколко минути двигателя се тресе все едно някой цилиндар не е в час, като вдигна малко оборотите и загрее вече няма такива неща. В топлото също не се усещаха проблеми.
2. Вчера като карах на равен път на втора няколко минути, без да давам газ или да намалявам при 2000 оборота малко попридърпа. На 3та не го прави. После пак като карах на втора и ускорявах при 2000 оборота попридърпа. Днес вече го нямаше. Дизел съм заредил от Шел от обикновенният. Ходих на диагностика преди няколко 2 седмици в сервиз на Бош в Дружба, няма никакви грешки, всичко си работи наред по двигателя. Тогава видях и че ДПФ е махнат.
3. Щом ДПФ филтъра е махнат трябва ли да слагам от маслото за ДПФ или това вече е безмислено?
4. Акумулатора си е още оригиналният, колко време мога да очаквам още да работи или от тук натам всеки ден е подарък?
5. На много места като гледам писания или части от V40 се отива направо на 70. Защо 50 изпада и има ли модел който да е идентичен с V50?

Благодаря предварително
4. Aкумулаторът е оригиналният, който е бил монтиран или само пише Volvo на него? Aко е на 6 години, може и вече да приключва, но си зависи какво му е състоянието. Ако е Волво и не знаеш кога е сменен, може да е по-нов акумулатор сменен при някое обслужване. Моят беше така - взех я с акумулатор Волво (неизвестно кога монтиран) и изкара още 5 години с него. Ако не прави проблеми, няма смисъл да го сменяш.
5. Volvo са сътворили малко мазало с номерацията на автомобилите си: Малките комбита са V40, произвеждат се от 1996 до 2004, след това се заменят от V50 до 2012. През 2011 се въвежда малко по-голямото V60, а през 2012 хечбек V40. Така че през годините можеш да видиш различни номерации.
Според мен 1и2 идват от "готена" нафта . Сипи от друга бензиностанция и виж как ще е.
Според мен, няма смисъл да слагаш от скъпото масло за ДПФ щом го няма. Маслото за ДПФ има някаква добавка, ако двигателя гори масло да не отделя сажди и да запушва ДПФ филтъра.
kris.tashev Wrote:Здравейте,

от скоро се запалих по Волво и малко след това се сдобих с първото - V50 2008 2.0D. Понеже освен първото ми Волво е и първият ми дизел, доста почетох по темите и видях как всички си помагат и каква позитивна атмосфера цари и реших да питам и аз няколко неща:

1. В топлото нямаше проблеми, но сега в студенето като запали, пуши около 30 сек, после вече няма пушек. Докато загрее няколко минути двигателя се тресе все едно някой цилиндар не е в час, като вдигна малко оборотите и загрее вече няма такива неща. В топлото също не се усещаха проблеми.
2. Вчера като карах на равен път на втора няколко минути, без да давам газ или да намалявам при 2000 оборота малко попридърпа. На 3та не го прави. После пак като карах на втора и ускорявах при 2000 оборота попридърпа. Днес вече го нямаше. Дизел съм заредил от Шел от обикновенният. Ходих на диагностика преди няколко 2 седмици в сервиз на Бош в Дружба, няма никакви грешки, всичко си работи наред по двигателя. Тогава видях и че ДПФ е махнат.
3. Щом ДПФ филтъра е махнат трябва ли да слагам от маслото за ДПФ или това вече е безмислено?
4. Акумулатора си е още оригиналният, колко време мога да очаквам още да работи или от тук натам всеки ден е подарък?
5. На много места като гледам писания или части от V40 се отива направо на 70. Защо 50 изпада и има ли модел който да е идентичен с V50?

Благодаря предварително


Здравей,

може ли да пуснеш няколко снимки на колата, ако я видя мога да ти кажа повече за нея мисля!

Придърпването най-вероятно е от дюзи, тъй като колата е на много километри. Ако нямаш ДПФ слагай минерално масло със спецификация JASO FB или FC, няма нужда от FD, тъй като няма кого да задръстиш вече.

Акумулатора го карай докато издъхне, няма смисъм да даваш пари излишно, след като колата върти нормално и има ток.

Aз карах V50 2007 година преди 3-4 години тук в Кралството и я продадох на 250 хиляди мили на киломтража без да пипна почти нищо сериозно!
Тези Волва имат много общо с Форд, но изпипано и далеч по-добро като клас и лукс. V60 влезе 2011 година и 50 ките бяха спрени 2012, защото няма място в гамата на Волво за тях, но са адски удобни коли от среден клас. Въпреки това Волво от 2012, започна един подем и възвръща славата си, след раздялата с Форд. Първо, всички двигатели на марката са Волво и не ползват вече нищо друго, с изключение на D2, който е разработка на Форд. След като китайците ги купиха, парите във Волво не са основен проблем и това си личи в новите им неща! Започнаха да правят колите си на нови Волво платформи в добака към двигателите.
Като човек карал, S40 2005, V50 2007, Xc70 2008 и сега V60 2011, мога да кажа ,че нещата стават все по-добри и уникални. Най-доброто при марката прдстои в следващите години!
Здравей колега и направо по точките:
1. Моя автомобил има абсолютно същия проблем. В продължение на пет години, от както съм го придобил ходих на какви ли не диагностики - проверка на дюзи на стенд, проверка на нафтова помпа, компютърна диагностика няколко пъти и какво ли още не, но никъде не откриха нищо. Слагал съм и всякакви добавки за прочистване и смазване, като повечето нямаха никакъв и много малко от тях показаха временен ефект. Вероятно решаването на проблема е свързано с принципа на проба- грешка т.е сменяш наред дюзи, помпи, ЕГР и прочее, докато не се налучка причината, което пък си е финансово самоубийство.
2. При мен не се проявява, така че не мога да кажа нищо. Но все пак си провери пътищата на турбото и интеркулера за пукнатини или хлабини.
3. Масло 5w30 или 5w40 със специф. С3 или С2, които са фактически за мотори с ДПФ ама то така или иначе вече други май не продават /освен някои 5w40 A3/B3/B4 но пък цената им е почти същата/
4. И аз бях с оригиналния докато се скапа и то заради по- дълъг престой.
5. През 2004 сменят поколението s40/v40 със s40/v50, като двете поколения нямат нищо общо помежду си и съответно s40 2004 - 2012 е седана аналог на v50 2004 -2012.
....Предполагам, че колегата JMI има предвид да слагаш минерално двутактово масло в резервоара за смазване на дюзите, а не в двигателя.
При мен също се наблюдава едно леко придърпване в диапазона около 1800 оборота. Не се случва често. Не съм ходил по сервизи, така си я карам, също не съм слагал никакви добавки в горивото.

Аз съм с ДПФ и съм се спрял на масло Fuchs TITAN GT1 PRO C-2 5W-3, другата седмица мисля да го купя и да видим как ще се държи колата.
Карам с бош акумулатор от както съм закупил автомобила 2011 година.

Има много теми за дизела и кой от къде сипва, лично аз сипва от Еко и съм доволен.
уфф.. и аз имам такова тресене и придърпване всеки път. Тресенето е най-силно едно деление преди нормалната температура, като стигне до нея, спира, двигателя започва да "мърка" и всичко е наред. Придърпването е най- силно при студен двигател, след като загрее - едва се усеща.

Гориво сипвам от ЕКО, защото ми казаха че щади турбината - нафтата била по-мазна и смазвала. От няколко дена сипвам скъпата нафта на ОМВ - същото е!

Ходих при Галин (известен във форума с качествените услуги, които предлага) преди две седмици и все още чакам ред за тая прословута диагностика, незнам сигурно наистина го бива и всички там ходят, та аз не мога да се вредя.

Ще се радвам да разбера при теб какъв е бил проблема и съответно ако аз се вредя за диагностиката и има резултат - ще споделя!

Поздрави и безаварийно!
Dokie Wrote:уфф.. и аз имам такова тресене и придърпване всеки път. Тресенето е най-силно едно деление преди нормалната температура, като стигне до нея, спира, двигателя започва да "мърка" и всичко е наред. Придърпването е най- силно при студен двигател, след като загрее - едва се усеща.

Гориво сипвам от ЕКО, защото ми казаха че щади турбината - нафтата била по-мазна и смазвала. От няколко дена сипвам скъпата нафта на ОМВ - същото е!

Ходих при Галин (известен във форума с качествените услуги, които предлага) преди две седмици и все още чакам ред за тая прословута диагностика, незнам сигурно наистина го бива и всички там ходят, та аз не мога да се вредя.

Ще се радвам да разбера при теб какъв е бил проблема и съответно ако аз се вредя за диагностиката и има резултат - ще споделя!

Поздрави и безаварийно!


Както ти казах, ще пиша тук в твоята тема. Аз се интересувах от тази кола, защото търсих да купя на баща ми V50 Септември месец, затова и темата за клубната 50ка. Купих друго V50 за 9000лева, което беше обявено за 10500. Колата е 2008, но с допълнителни неща като чисто нов чифт зимни гуми на 16" джанти, малко повече екстри и прочие. Smile

Сега за твоята, 50ка стана така, че отидох до София да сменя езика на моята и засякох, случайно човека, който ти е продал колата. Беше с нея, а аз бях с Явор Янков - председателя на ВКБ и говорихме около половин час с него. Колата изглежда "наточена" и чиста, но няма рейки на покрива и липсват някой екстри, обаче в това няма нищо лошо! Колата е внесена от Италия и е карана доста, въпреки, че на таблото пишеше нещо от порядъка на 120к или нещо такова не мога ди спомня точно цифрите! Така или иначе това табло го пробвахме на моята дали ще тръгне Wink и видяхме, че някой е пипал в процесора и е въртяно, но това не трябва да те учудва, все пак нашите джамбази са пословични с това.

Другото, което е по важно! Не обичам да давам характеристики на хората, особенно на тези, които не познавам добре, но собственика на колата не ми направи никак хубаво впечатление! Първо се държеше като пълен "съсел" - ние стояхме половин час около него с Явор, а той ни говори от вътре със спуснато стъкло и не благоволи дори да слезе от колата и да се запознае с нас. Второ, накичил е колата с Хеко дефлектори, и други дреболии, но си нямаше хабер от този автомобил. Колата е с премахнат ДПФ, защото е отказал тотално да функционира, което още веднъж говори за каране и много изминати километри. Също така с премахването на ДПФ-а са я ремапнали, каза че интервенцията е правена в Пловдив, някакви там разбирачи, които ползвали собствен софтуеър, но аз лично бих се доверил на хора, които ползват само Рика или Полстар!
Аз лично бих подминал тази кола поради продавача и цената на автомобила, но това не означава че няма каране в нея и прочие.

Дюзите ти клатят така, защото са тръгнали, но с добавчици и двутактово масълце, може да ги спасиш. За турбината пак слагай двутактово масло да маже и това е спасението.

На диагностика те съветвам да ходиш в МП не е скъпа, но ти закачат колата на Зарчето, което е оригиналния софт. на марката.

Поздрави
По т. 2: Освен придърпването има ли и тракане? Ако да - маховик!
По т. 3: 5W30 long life смяна на 15 000 км пробег или на 1 година. Аз така практикувам.
По т. 4: Акумулаторната батерия се използва до отказ, след това в специализиран пункт за утилизация. Бай мангал може и да дава 5 лева за акумлатур, но излива киселината в природата...

П.П. малко офтопик, от прочетеното из форумите - за коли с премахнат ДПФ се препоръчва смяна на въздушен филтър както на кола с АГУ Smile т.е. на 1/2 от предвиденото Wink
Pages: 1 2 3 4