Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с автоматична скоростна кутия V40 1999
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,

Колата е Volvo V40, 2.0, 140кс, 1999, 4 скоростен автоматик.
Проблема е от 1-2 седмици:
Паля, включвам P->D и тръгва до момента, в който трябва да спра на светофар, завой или каквото е. След това като подам газ не тръгва все едно е изключена от скорост (най-вероятно е изключена от скорост). След потегляне и в движение проблеми няма - превключва нормално, без придърпване или удар. Няма шумове или някакви други странни неща.
1) Решения на проблема: включване на P и отново на D (открито от мен)
2) Форсиране до 4000+ оборота, отнемане от газта и колата включва на 2ра и тръгва ( открито от Жоро от GT1)
3) Включване на L и потегля ( открито в Мото Пфое).

Случва се в 80-90% от случаите, понякога си работи без проблеми. Първоначално мислех, че е заради температурата и когато загрее се оправя, но вече отхвърлям тази хипотеза. Също така когато се случи и се усеща едно приплъзване като на полу-съединител (нормално такова няма) и съответно не се предава добре мощността от двигателя към колелата.

Първо се обадих в GT1 и от там ме насочиха към Коко от Малинова долина. Човека от този сервиз погледна маслото, каза че е добре и трябва диагностика. На следващия ден я закарах и се опита да се закачи с VIDA, но не успя, защото колата е 1999г, и каза да му закарам грешка от компютъра. Не се е качвал да я пробва.

Върнах се в GT1 за диагностика - грешки няма. Оставих им колата 2-3 дни, да я пробват и в движение - грешки няма, компютъра показва всичко свързано със скоростната кутия наред. Най-вероятно проблема е механичен.

При Коко ми казаха, че няма как да няма грешка и без грешка само може да гъдаем какво е, като предположението е "избирач", но той е доста скъп за да пробваме със смяна.

Днес бях и в Мото Пфое - пробваха колата, направиха дигностика - грешки няма. Проблема е механичен и ме насочиха към Diamond Transmission с преположение за смяна на "блок за клапани".

Колата я имам от 3 години и половина, навъртял съм 55-60 000км, сега е на 283 000км, такъв проблем съм имал 1-2 пъти за послените 2 години, но е било отдавна. Сега се случи точно след като падна снега и затова първоначално мислех нещо заради студа.

Не смятам да се върщам при Коко за момента, защото още няма как да му покажа каква е грешката. Но преди да отива при Diamond Transmission искам да разбера ако някой има някакви идеи какво да се погледне или към какво да се насоча.

Благодаря предварително.

П.С. Всичко се случва в София. Прегледах форума и не видях сходен проблем. Намерих <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=20262&hilit=%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0">viewtopic.php?f=8&t=20262&hilit=%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0</a><!-- l --> тази тема и ще кажа да погледнат кабелите, но явно частта с описанието за скоростния лост от към скоростната кутия го няма, но ще кажа да проверят и него.
WonderBoy Wrote:Здравейте,

Колата е Volvo V40, 2.0, 140кс, 1999, 4 скоростен автоматик.
Проблема е от 1-2 седмици:
Паля, включвам P->D и тръгва до момента, в който трябва да спра на светофар, завой или каквото е. След това като подам газ не тръгва все едно е изключена от скорост (най-вероятно е изключена от скорост). След потегляне и в движение проблеми няма - превключва нормално, без придърпване или удар. Няма шумове или някакви други странни неща.
1) Решения на проблема: включване на P и отново на D (открито от мен)
2) Форсиране до 4000+ оборота, отнемане от газта и колата включва на 2ра и тръгва ( открито от Жоро от GT1)
3) Включване на L и потегля ( открито в Мото Пфое).

Случва се в 80-90% от случаите, понякога си работи без проблеми. Първоначално мислех, че е заради температурата и когато загрее се оправя, но вече отхвърлям тази хипотеза. Също така когато се случи и се усеща едно приплъзване като на полу-съединител (нормално такова няма) и съответно не се предава добре мощността от двигателя към колелата.

Първо се обадих в GT1 и от там ме насочиха към Коко от Малинова долина. Човека от този сервиз погледна маслото, каза че е добре и трябва диагностика. На следващия ден я закарах и се опита да се закачи с VIDA, но не успя, защото колата е 1999г, и каза да му закарам грешка от компютъра. Не се е качвал да я пробва.

Върнах се в GT1 за диагностика - грешки няма. Оставих им колата 2-3 дни, да я пробват и в движение - грешки няма, компютъра показва всичко свързано със скоростната кутия наред. Най-вероятно проблема е механичен.

При Коко ми казаха, че няма как да няма грешка и без грешка само може да гъдаем какво е, като предположението е "избирач", но той е доста скъп за да пробваме със смяна.

Днес бях и в Мото Пфое - пробваха колата, направиха дигностика - грешки няма. Проблема е механичен и ме насочиха към Diamond Transmission с преположение за смяна на "блок за клапани".

Колата я имам от 3 години и половина, навъртял съм 55-60 000км, сега е на 283 000км, такъв проблем съм имал 1-2 пъти за послените 2 години, но е било отдавна. Сега се случи точно след като падна снега и затова първоначално мислех нещо заради студа.

Не смятам да се върщам при Коко за момента, защото още няма как да му покажа каква е грешката. Но преди да отива при Diamond Transmission искам да разбера ако някой има някакви идеи какво да се погледне или към какво да се насоча.

Благодаря предварително.

П.С. Всичко се случва в София. Прегледах форума и не видях сходен проблем. Намерих <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=8&t=20262&hilit=%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0">viewtopic.php?f=8&t=20262&hilit=%D0%B0%D0%B2%D1%82%D0%BE%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B0</a><!-- l --> тази тема и ще кажа да погледнат кабелите, но явно частта с описанието за скоростния лост от към скоростната кутия го няма, но ще кажа да проверят и него.

И как решиха в МП че е блока, може и да е торк конвертор, по-вероятно аз го имам същия проблем но се явява само сутрин на студено. Колата е при Коко, реално докат не смъкнат кутията и не видят кое е станало на пастет всичко е догадки.
И от Мото Пфое и от Коко са само предположения и догадки.

Разликата е, че при Коко мислят за грешка по-скоро в електрониката или управлението, а в Мото Пфое за механичен проблем. GT1, въпреки че не се занимават с автоматични кутии клонят към мнението на Мото Пфое. Тези дни ще отида и до Diamond Transmission.
Маслото как е??? Да не би да е на доста километри и вискозитета да му нисък. При студена АСК-масло, зацепва. Малко като позагрее маслото и му пада вискозитета, и тогава почват мизериите.
Това са мои предположения!
del, не е до температура на кола/АСК. Дори по-скоро когато загрее се държи по-добре, но това е относително. Иначе маслото е на доста километри, сигурно около 60 000, ще го сменя щом разбера или оправя проблем. Опасявам се ако трябва да се разгляба кутията да не загубя това масло и да трябва да сложа ново, затова не съм го сменил досега.

Моята теория, като на полу-лаик човек, е че има нещо, което се трие твърде много при превключване от 0 -> 1, когато го правя ръчно, с лоста, явно използвам достатъчно сила и успява, но когато го прави самата АСК не и достига сила.