Волво Клуб - България

Full Version: досадно чукане/хлопане
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте,
Вече ще полудея от едно досадно чукане/хлопане, вече и аз не знам какво е :evil:
Първо да кажа следните факти:
1. Предницата е 6+ според едни 6-7 сервиза в които ходих за "диагностика".
Хлопането/чукане първо го чувах само при вълнообразни неравности, които започват с пропадане на дясно предно колело в тях, и при скорост не повече от 20км/ч.. Тогава бе слабо хлопане. Появи се преди повече от година, тогава според един сървиз било от хлопащи предни накладки.
Сега към хлопането се прибави и чукането в предницата. То се проявяване не при дупки а при малки пукнатини по пътя/или съвсем малки неравности/.
Най- изнервящо е като карам колата с около 30тина км/ч., и минавам през изронен асфалт/такъв на който му липсват да кажем половината камъчета от повърхността за да образува гладка повърхност/. Тук май не можах да го обясня добре. Та при това условие в колата се получава едно бучене/отдавам го на чукане с голяма честота/, което според мен е от предно дясно колело.
Единственото, което успях да диагностицирам, е че имах износени тампони на стаб. щанга. Аз го видях това на паркинга. А онези горните сервизи не го видяха Confusedhock: . Така, че реших да елиминирам този заподозрян. Да ама не в сервиза в който закарах колата успяха да счупят и двете нови горни части от тампоните/аз съм с тези тампони, които са от две части/, и сега съм със стари горни части и нови долни, които уж държат щангата добре. Тук е въпроса да попитам дали е нормално нови тампони Febi Bilstein с отвор ф15, да са универсални, за двата диаметъра- ф17 и ф19, на стабилиз. щанга?
Другото което успях да установя е хлопане при спряла кола, когато с един крак/опрян горе на гумата/, разклатя колата. Хлопането го има и на двете колела при разклащане и изправен волан. При "завой" наляво- да кажем на 50%, хлопането е да кажем 2 пъти по слабо на лявото колело, а на дясното вече няма хлопане. При пълен ляв, десен на 50 % и пълен десен хлопане няма на нито едно от колелата.
Отворен съм към всякакви съвети и предположения, които да разрешат това гадно чукане/хлопане.
del Wrote:Здравейте,
Вече ще полудея от едно досадно чукане/хлопане, вече и аз не знам какво е :evil:
Първо да кажа следните факти:
1. Предницата е 6+ според едни 6-7 сервиза в които ходих за "диагностика".
Хлопането/чукане първо го чувах само при вълнообразни неравности, които започват с пропадане на дясно предно колело в тях, и при скорост не повече от 20км/ч.. Тогава бе слабо хлопане. Появи се преди повече от година, тогава според един сървиз било от хлопащи предни накладки.
Сега към хлопането се прибави и чукането в предницата. То се проявяване не при дупки а при малки пукнатини по пътя/или съвсем малки неравности/.
Най- изнервящо е като карам колата с около 30тина км/ч., и минавам през изронен асфалт/такъв на който му липсват да кажем половината камъчета от повърхността за да образува гладка повърхност/. Тук май не можах да го обясня добре. Та при това условие в колата се получава едно бучене/отдавам го на чукане с голяма честота/, което според мен е от предно дясно колело.
Единственото, което успях да диагностицирам, е че имах износени тампони на стаб. щанга. Аз го видях това на паркинга. А онези горните сервизи не го видяха Confusedhock: . Така, че реших да елиминирам този заподозрян. Да ама не в сервиза в който закарах колата успяха да счупят и двете нови горни части от тампоните/аз съм с тези тампони, които са от две части/, и сега съм със стари горни части и нови долни, които уж държат щангата добре. Тук е въпроса да попитам дали е нормално нови тампони Febi Bilstein с отвор ф15, да са универсални, за двата диаметъра- ф17 и ф19, на стабилиз. щанга?
Другото което успях да установя е хлопане при спряла кола, когато с един крак/опрян горе на гумата/, разклатя колата. Хлопането го има и на двете колела при разклащане и изправен волан. При "завой" наляво- да кажем на 50%, хлопането е да кажем 2 пъти по слабо на лявото колело, а на дясното вече няма хлопане. При пълен ляв, десен на 50 % и пълен десен хлопане няма на нито едно от колелата.
Отворен съм към всякакви съвети и предположения, които да разрешат това гадно чукане/хлопане.
А гледал ли си тампоните/лагерите на макферсоите? :roll:
Единият си е може би оригиналния, а другия е сменян- преди около 3г.
Както казах според всички "майстори" предницата е 6+ Confusedhock: .
Обаче ме изкарва извън нерви вече!
И според мен са макферсоните ! Wink
За това хлопане,през неравностите,не е ли малко като бучене или стържене.
Как предницата ще е 6+, а ще хлопа ? Както казаха колегите, макферсони, а аз бих добавил да се видят и шарнирните болтове.
Aз доколкото рабрах в някакъв "сервиз" са с еопитали да ти сменят тампоните на стаб.щанга, ама не са успели и сега пак си със старите тампони, а ти все още продължаваш да търсиш проблема другаде :!: :!: :!: Аз съм сменил доста такива тампони и нито един не съм счупил, тия как успяха да го направят :?: :?: :?: Вярно че двете части малко трудно се закопчават, ама не е нищо сложно, моя съвет е да ги накараш да ти купят нови тампони, ама и двете части, и да ги сменят(без да ги чупят :twisted: :twisted: :twisted: ) :!: :!: :!:
Ico850,

То в този сервиз вече и пари да да ми дават няма да отида!!!
Иначе идиотите въпреки, че им казах за коя стаб. щанга са. След един час бяха свалили задната и се чудеха защо тези тампони не стават :o Confusedhock: :?
Определено ще елиминирам тази възможност с нови втулки, ама този път съм решил сам да се спасявам!
del Wrote:Ico850,

То в този сервиз вече и пари да да ми дават няма да отида!!!
Иначе идиотите въпреки, че им казах за коя стаб. щанга са. След един час бяха свалили задната и се чудеха защо тези тампони не стават :o Confusedhock: :?
Определено ще елиминирам тази възможност с нови втулки, ама този път съм решил сам да се спасявам!

del
Препоръка от мен и нашия сервизен опит.
Мини на стария вариант тампони + планки за предната стаб.щанга.
Повече издържат от новите алуминиеви черупки с лепен за тях каучук.

А почукването може и да е от стъблото на амортисьора. Ако е с луфт.
Това лесно се проверява.
И е честичко срещано.
Шок-теста за амортисьорите не го хваща това.
Успех!
Благодаря за насоките GT1!
Това със смяната на вида втулка/от 3 части към такава от 2 части/, и аз го мислех.
Обаче проблем се оказа скобата-планка, никъде не можах да намеря такава. Иначе гумата е лесна!
Ако може я подскажи как да си проверя сам за луфт на стъблото на амортисьорите? Може и на ЛС.
Pages: 1 2