Волво Клуб - България

Full Version: S40 и DPF Запитване ?!?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте отново колеги. Въпроса ми е за тоя прословут филтър за твърди частици, понеже повечето коли, 2006 и по-новите, даже и 2005, го имат, а бях и до Moto Pfohe и Там случайно ми споменаха за него и казаха следното нещо. На 60 000 км се доливало 1 литър течност, а на 120 000 км се подменялата цялата системата. Това така ли е в действителност, някой от вас правил ли го е ?? Защото сумата която ми обадиха, особено за цялостната подмяна е "страхотна".. от рода на 2000 + ЛВ... Бяха ми казвали някой от вас, че е по-добре това или да го няма (ако има такава възможност) или ако си е с колата, да се премахне софтуерно .. В крайна сметка найстина ли ефекта от тая системата, не е толкова голям, за сметка на парите който може да се наложи да вложиш в нея и също така едно евентуално премахване на DPF-a понижава ли Евро стандарта. Smile Благодаря ви предварително.
ХМм, няколко дни изчаках да я видите, но малко ме учудва, че няма отговори, защото доста от вас карат коли с тази системата и ми е трудно да повярвам, че не сте запознати с нея, а би ми била полезна информацията. Поздрави. Wink
Колега, не ти разбирам въпроса и какво точно те притеснява. ДПФ-а може да сдаде багажа на 100к и на 300к, зависи от това как си караш колата и с каква нафта. Премахването струва в пъти по малко от цената на нов филтър, има фирми занимаващи се с тази дейност. Премахва се софтуерно и хардуерно ( с ъглошлайфът) Плюсовете са, че колата литва (ако е бил запушен). Минусите, че рискуваш да те подгонят от грийн пийс с някоя сопа по кръстовищата Smile
Точно това ми е въпроса, но явно по-дългото обяснение е по-сложни сигурно. Big Grin В крайна сметка, кое е по-добрия вариант и избор. Да се премахне (ако колата го има), защото подмяната му (което ми казаха, че се прави на около 120 000 км) е много скъпа или да си остане и имало някаква Немска добавка за Филтъра, която спестявала смяната му ... И ако евентуално се премахне, променя ли се Евро стандарта на колата. ПРИМЕР - ако е Euro 5 и се премахне DPF-a, става ли Euro 4 .. Защото съм виждал коли с Euro3, да го имат .. Едва ли ако се премахне, ще станат Euro2 Стандарт. Попитах ви, защото предполагам, че на някой от вас им се е случвало да се сблъскат с този проблем (по-точно дилема) и какви предложение бихте ми дали. Поздрави. Smile
Здравей. Надявам се, че си наясно що за система е DPF и как действа. Ако искаш да вземеш правилно решение, трябва да си изясниш техниката. За всеки случай: DPF не е просто филтър за сажди. Представлява гърне, със специални решетки в него, които задържат саждите. От време на време, компютърът на колата пуска в това гърне въпросната "течност", която всъщност е катализатор на горене. Тогава, горещите газове от двигателя запалват амалгамата от насъбрани сажди и катализатор, която изгаря при висока температура. Така филтърът се самопочиства и е готов да спира следващите порции сажди. Този процес се следи и командва от компютъра на колата по алгоритъм, който включва и следене на пропускливостта на филтъра по налягането в него и наличието на катализатор в специалния резервоар. Aко системата ще се премахва, това значи да се махне механично самия филтър, както и да се препрограмира компа, да не "търси" нещо, дето вече го няма и да не регистрра грешки по тази причина.
По контекста на въпросите ти съдя, че може би си избираш кола. Трябва да знаеш, че има коли произведени дори през 2008г без DPF. Моята е такава. В нашите условия, най-добре е да търсиш такъв вариант, за да не се налага да преправяш. Автомобил, с действащ катализатор, БЕЗ DPF трябва да покрива EURO-4, което е достатъчно за сега. Ако все пак попаднеш на кола с въпросната система, можеш да си я караш с филтъра, докато той окончателно се задръсти или "изгори" отвътре. За това трябва просто да си зареждаш резервоара с подходящата за модела течност - това не е всяка течност! След време, можеш просто да премахнеш системата, но обезателно както софтуерно, така и хардуерно. Гърнето трябва да се махне, защото иначе ще се превърне в тапа на изпускателната система. Накрая, бих те посъветвал да не се доверяваш само на устни мнения на механици. Една професионална диагностика ще ти отговори най-точно на въпроса работи ли твоя DPF или е свършил, за да решаваш как да постъпиш.
Дам, Благодаря много за ичерпателния отговор. Най-добрия вариант, значи е да се гледа по възможност, колата да си я няма заводско системата . НО как най-лесно да се разбере дали го има или не този фълтър за твърди частици ? До колкото разбрах, тази течност където се налива, се намирала, някъде в (под) багажника и това ли е най-удачния начин да се провери ? Wink
Здравей,

ДПФ филтъра, представлява разширение, почти непосредствено зад двигателя. Вижда се като едно допълнително гърне. ако отвориш капака и се вгледаш зад двигателя там ясно се вижда дали има или няма дпф. Другия ватиянт е да я закачите на софтуеър и той ще ви покаже дали има и колко е пълна системата и колко течност има в ботилката за регенерация.