Колега, не ти разбирам въпроса и какво точно те притеснява. ДПФ-а може да сдаде багажа на 100к и на 300к, зависи от това как си караш колата и с каква нафта. Премахването струва в пъти по малко от цената на нов филтър, има фирми занимаващи се с тази дейност. Премахва се софтуерно и хардуерно ( с ъглошлайфът) Плюсовете са, че колата литва (ако е бил запушен). Минусите, че рискуваш да те подгонят от грийн пийс с някоя сопа по кръстовищата
Здравей. Надявам се, че си наясно що за система е DPF и как действа. Ако искаш да вземеш правилно решение, трябва да си изясниш техниката. За всеки случай: DPF не е просто филтър за сажди. Представлява гърне, със специални решетки в него, които задържат саждите. От време на време, компютърът на колата пуска в това гърне въпросната "течност", която всъщност е катализатор на горене. Тогава, горещите газове от двигателя запалват амалгамата от насъбрани сажди и катализатор, която изгаря при висока температура. Така филтърът се самопочиства и е готов да спира следващите порции сажди. Този процес се следи и командва от компютъра на колата по алгоритъм, който включва и следене на пропускливостта на филтъра по налягането в него и наличието на катализатор в специалния резервоар. Aко системата ще се премахва, това значи да се махне механично самия филтър, както и да се препрограмира компа, да не "търси" нещо, дето вече го няма и да не регистрра грешки по тази причина.
По контекста на въпросите ти съдя, че може би си избираш кола. Трябва да знаеш, че има коли произведени дори през 2008г без DPF. Моята е такава. В нашите условия, най-добре е да търсиш такъв вариант, за да не се налага да преправяш. Автомобил, с действащ катализатор, БЕЗ DPF трябва да покрива EURO-4, което е достатъчно за сега. Ако все пак попаднеш на кола с въпросната система, можеш да си я караш с филтъра, докато той окончателно се задръсти или "изгори" отвътре. За това трябва просто да си зареждаш резервоара с подходящата за модела течност - това не е всяка течност! След време, можеш просто да премахнеш системата, но обезателно както софтуерно, така и хардуерно. Гърнето трябва да се махне, защото иначе ще се превърне в тапа на изпускателната система. Накрая, бих те посъветвал да не се доверяваш само на устни мнения на механици. Една професионална диагностика ще ти отговори най-точно на въпроса работи ли твоя DPF или е свършил, за да решаваш как да постъпиш.
Здравей,
ДПФ филтъра, представлява разширение, почти непосредствено зад двигателя. Вижда се като едно допълнително гърне. ако отвориш капака и се вгледаш зад двигателя там ясно се вижда дали има или няма дпф. Другия ватиянт е да я закачите на софтуеър и той ще ви покаже дали има и колко е пълна системата и колко течност има в ботилката за регенерация.