Колеги имам проблем с алтернатора вероятно не зарежда , защото когато откача някоя клема на акумулатора двигателя гасне , но имам също някакъв проблем с таболото , най-вероятно не прави хубав контакт или незнам защото никой уред на таблото не ми работи само свети , та въпроса ми е възможно ли е от таблото да е дало късо и да е заминал алтернатора или просто от старост вече не зарежда ?
На мен така ми се случи на Волво С40. Както си карах и таблото светна все едно, че е загаснала колата, помислих че има проблем с таблото. После уредите спряха да работят оборотомер, мигачи. Разбрах, че е от алтернатора когато загасих колата и радиото се усили само. Най вероятно тока не му е стигал. Сменихме четки и някакво колекторче на алтернатора и се оправи проблема с таблото

Според мен става дума първо за проблемен алтернатор !
Ако го проверите с външно възбуждане и измерване на зареждането на изходната шпилка показващо над 13,8 V , тогава търсете на друго място - табло/лампа за зареждане/, лоши връзки и прочие...
Колега , проблема е оправен от доста време и се оказа , че наистина таблото дава обратна информация към алтернатора , за да зарежда , а в моя случай аз имах сериозен проблем с таблото , защото една от основните платки беше счупена и бяха прекъснати всички лентови пътища ... Но след като платката се залепи и лентовите пътища се запоиха , когато сложих таблото всичко тръгна на секундата , за да бъда сигурен , че алтернатора зарежда просто запалих двигателя откачих едната клема от акумулатора и двигателя продължи да работи , което е сигурен признак , че алтернатора работи .