Волво Клуб - България

Full Version: Коя да бъде
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте

Пиша ви с надежда че скоро ще стана пълноценен член на форума(с Волво)

И разбира се въпроса ми се отнася до това на кой точно модел да се спра
Всъщност трябва ми комби(задължително)
и честно казано се колебая м/у 850(по-малко е) и 940(май е по-старо технологично) 960(ама там мноо големи мотори слагат)

Интересуват ме бензин 2.0 мотори около 150кс. може и с турбо
много ми хареса 850 20V изглежда доста добре този мотор по скъп ли е от този на 940 (който не ми изглежда толкова нов)
Другото което ме притеснява е че 9хх са със задно предаване
а аз често карам в доста снежни условия (в момента карам Дедра Инеграле ходи на всякаде)

Кажете според вас на кой модел трябва да се спра - питам за вашето мнение защото вече прочетох доста статий за тези модели
а все пак вие ги карате
Ако се вземе кола с турбо сигурно ще се наложи да се прави турбото -
някой правил ли я е тази интервнеция и колко му е струвало

Дано да си пишем пак
Здравей, нещата са си съвсем прости. За сняг със задното забравяш освен ако не ти се слагат вериги. 850 пък има доста черни кутии които струват скъпо пък и почти никой в България не им разбира. Турбото е супер ама да работи. Така че неприятни изненади може би ще има затова грабвай която ти е на сърце. За ламарините няма какво да гворим те са си бетон.
Добре а 9хх с шпер няма ли да върви на сняг
Pa4kata Wrote:Добре а 9хх с шпер няма ли да върви на сняг

Това, че колите със задно не вървят на сняг е някакъв мит. Аз лично съм изключително доволен от проходимостта на моето 940 комби, а да не говорим, че веднъж, без вериги, се качих на място, където едно 850 комби не можа да се качи дори и след като сложи вериги. Аз лично съм заклет привърженик на задното предаване, но не споря, че в някои ситуации предното е за предпочитане. Личното ми мнение обаче е, че за голям автомобил с дълга муцуна, каквито са 850 и 940 - задното е за предпочитане от гледна точка на проходимостта, въпреки че хубавите гуми играят по-важна роля.
Pa4kata Wrote:много ми хареса 850 20V изглежда доста добре този мотор по скъп ли е от този на 940 (който не ми изглежда толкова нов)

Наистина бензиновите мотори на 940 не са никак нови, но това е само още едно доказателство за техните и без това безспорни качества. Тези двигатели се произвеждат още от средата на 70те години, та чак до 97а, когато спира и производството на Волво 940. Единствените промени са в главата и в горивната система, а от личен опит мога да кажа, че това са едни от най-здравите мотори, които могат да се намерят на пазара за употребявани автомобили. Не случайно девизът на Волво още от времето, когато шведите правеха огромни автомобили със задно предаване е - Не ме купувай - ще те надживея!

Guest

Много ми се иска и мойта 740-ка да ходи 4x4 ама не става. Абсолютно и безспорно возията на задното задвижване е класи над предното но проходимоста на сняг... хъццц. Не знам какво означава "шпер"?
Moxy, не се заяждам просто така мисля.
Anonymous Wrote:Много ми се иска и мойта 740-ка да ходи 4x4 ама не става. Абсолютно и безспорно возията на задното задвижване е класи над предното но проходимоста на сняг... хъццц. Не знам какво означава "шпер"?
Moxy, не се заяждам просто така мисля.

И през ум не ми е минало да сравнявам 940 с 4х4.

Шпер е блокаж на диференциала, който при 7хх и 9хх се предлага като екстра. Аз попринцип съм скиор и ми се налага чат-пат да ходя по планините с колата, но досега само веднъж съм слагал вериги, обаче не можах да преценя, дали с друга кола бих минал и без вериги, просто защото оттам преди мен други коли не бяха минавали 8) Попринцип 7хх и 9хх са доста добре балансирани автомобили и с хубави гуми (пак казвам, че най-важни са гумите) не би трябвало да имат проблеми със снега. Съгласен съм, че на баир едно 850 на заден ход ще е по-проходимо от едно 940, но на преден - залагам на 940 :wink:, още повече след като миналата година видях с очите си как на едно 850 му слагаха вериги на един завой, през който бях минал без проблем и то още сутринта, когато там беше севсем заледено. При други обстоятелства сигурно 850ката ще има предимсво, но в конкретната ситуация просто нямаше как тежка кола с предно предаване да мине без вериги, просто защото на най-стръмното й олеква предницата и тя или изобщо няма да влезе в завоя или ще намали и ще спре дотам, както се беше случило с колегата.
Добре а как мислиш с блокаж ще вървят ли повече по сняг
Защото 850 наистина е доста по малко от 940 с 500литра
А пък всеки ден да слагам и махам вериги и това не е работа............

П.С Мерси за предните постове все повече ми помагаш
още 1 пост и Arrow :partyman:
Pa4kata Wrote:Добре а как мислиш с блокаж ще вървят ли повече по сняг
Защото 850 наистина е доста по малко от 940 с 500литра
А пък всеки ден да слагам и махам вериги и това не е работа............

П.С Мерси за предните постове все повече ми помагаш
още 1 пост и Arrow :partyman:

Няма проблем - лошото е само, че аз не съм съвсем безпристрастен :oops: все пак съм собственик на 940, а не на 850. Но определено за кола комби, която дори и празна е доста тежичка отзад, а да не говорим като я надумкаш с багаж - задното е по-удачно. Моята има блокаж, както и повечето комбита на 7хх и 9хх и, както нееднократно споменах - зимата досега не съм имал абсолютно никакви ядове и винаги съм стигал там, закъдето съм тръгнал. Може би в градски условия предното да има предимство, защото се държи по-устойчиво по завоите, но на задното, като му свикнеш - не само, че нямаш ядове, ами даже и пируети можеш да си правиш :wink: :roll:

П.П. Аз досега камион с предно предаване не съм видял, а комбито си е направо като камион :|
значи спорът за предно/задно предаване/ седан/комби и волво/др марка просто няма решаване. Всеки е пристрастен, даже и най перфектната кола може да забуксува и спре ако не можеш да я караш, или нямаш гуми или не знаеш как да и ползваш екстрите. И двете си имат предимствата и недостатъците, лошото е че искаме с минимални пари да имаме всичко. Затова което ти харесва повече и мислиш че ще ти е по удобно него взимай. Аз съм възхитен от моето 850, но понеже е с летни гуми за мокро и хлъзгаво, като се кача в планината си слагам веригите. Не отнема чак толкова много време, за две минути са качени и затова не мога да разбера защо трябва да се правим на мъже и да се доказваме кой докъде може да стигне. Не искам да обиждам никой че е лош шофьор или друго нещо, просто някой тъпанар като зацикли на баира и няма тръгване :evil:
Pages: 1 2 3