Волво Клуб - България

Full Version: S40 1.6d VS 2.0d
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги. Можете ли да ми кажете нещо повече за двата типа двигатели за модела. От доста време ги оглеждам, но какво вие бихте ми казали от личен опит. КОЙ е ПО-Добрият избор и ЗАЩО ? Гледам, че като цяло дават малко по-икономичен 1.6 (с около литър) (4,9/100км -1.6d и 5,7;5,8/100км - 2.0d), това са характеристики от официалните производители по различните сайтове, както и от някои немски сайтове, но като се има предвид, че е и по-слаб мисля, че е нормално. В същото време на 1.6 му дават и по-малки вредни емисий. Също така 2.0d е двигател на пежо с модификаций от Volvo, а 1.6 форд фокус ли е двигателя ? Като цяло всичко би ми било полезно за каквото допълнително се сетите. Благодаря предварително и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ ! Wink
Здравей колега,
Двигателите не са лоши, френска разработка са, поставят се в Пежо, Ситроен и Форд.И двата двигателя са доразработени от Волво.
Разход не се гледа от сайтове, особено от характеристика на производителя Big Grin
Имаме S40 1.6D като разхода варира от 4.3(до толкова го докарва баща ми) до 6-6.5 поне според БК.Зависи си най-вече от десния крак.
WINERGY Wrote:Здравей колега,
Двигателите не са лоши, френска разработка са, поставят се в Пежо, Ситроен и Форд.И двата двигателя са доразработени от Волво.
Разход не се гледа от сайтове, особено от характеристика на производителя Big Grin
Имаме S40 1.6D като разхода варира от 4.3(до толкова го докарва баща ми) до 6-6.5 поне според БК.Зависи си най-вече от десния крак.

А аз защо имам информация, че 1.6 е на Форд Фокус ? Благодаря все пак за мнението, очаквам още съвети и препоръки. Весело Smile
Да,1.6 си е на Форд съвместна разработка с Пежо - Ситроен. Съществува в 5 модификации. Слагат ги в долупосочените коли. Във Волво е само модификация 109 коня.
Quote:DLD-416[edit]

PSA DV6B engine in a Citroen Berlingo
The DLD-416 (or DV6) is a 1.6 L (1560 cc/95 cu in) version used by Ford, Volvo, PSA, Mini and Mazda.

The DV6 has a DOHC 16-valve design, with an intercooled variable geometry turbocharger (for example, Garrett GT1544V), and with Diesel particulate filter is Euro 5 compliant. In 2011 the 16V DOHC was reduced to 8V and only SOHC and called DV-6C/DV-6D

Applications include:

2007–2008 Suzuki SX4 1.6 DDiS, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2007–2009 MINI Cooper D 1.6 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Citroën C4 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Citroën C3 Picasso 1.6 HDi, 110 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–present Citroën Berlingo 1.6 HDi, 75–90 PS (74–89 hp/55–66 kW) and 127–159 lb·ft (172–215 N·m)
2005–present Citroën C3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 170 lb·ft (230 N·m)
2009–present Citroën DS3 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2011–present Citroën DS4 1.6 HDi, 110 PS (109 hp/80 kW) and 198 lb·ft (269 N·m)
2004–present Citroën C4 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2004–present Citroën C5 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2009 Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Ford C-MAX/Grand C-MAX 1.6 TDCi, 115 PS (117 hp/85 kW) and 199 lb·ft (270 N·m)
2005–2010 Ford Fiesta 1.6 TDCi, 90 PS (88 hp/65 kW) and 148 lb·ft (200 N·m)
2010–present Ford Fiesta 1.6 TDCi, 95 PS (94 hp/70 kW) and 156 lb·ft (212 N·m)
2005–2012 Ford Fusion (European) 1.6 TDCi, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2004–present Ford Focus 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 90, 90 PS (89 hp/66 kW) and 159 lb·ft (215 N·m)
2003–2010 Ford Focus C-MAX 1.6 TDCi 110, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2003–2006 Peugeot 206 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2006–2012 Peugeot 207 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2005–2008 Peugeot 307 1.6 HDi, 90–109 PS (89–108 hp/66–80 kW) and 159–177 lb·ft (215–240 N·m)
2008–present Peugeot 3081.6 HDi
2003–2010 Peugeot 407 1.6 HDi, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Peugeot 508 1.6 HDi, 112 PS (110 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2008–present Mazda2 MZ-CD 1.6, 90 PS (66 kW) and 212 N·m (156 lb·ft)
2003–present Mazda3 MZ-CD 1.6, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–2012 Volvo C30 D2 and DRIVe, 115 PS (85 kW; 113 hp) and 199 lb·ft (270 N·m)
2004–2012 Volvo S40 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2004–2012 Volvo V50 1.6D, 109 PS (108 hp/80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2010–present Volvo S60/V60 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2007–present Volvo V70 1.6D, 115 PS (114 hp/81 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
2009–present Volvo S80 1.6D DRIVe, 109 PS (107 bhp; 80 kW) and 177 lb·ft (240 N·m)
cecivolvo Wrote:Здравейте колеги. Можете ли да ми кажете нещо повече за двата типа двигатели за модела. От доста време ги оглеждам, но какво вие бихте ми казали от личен опит. КОЙ е ПО-Добрият избор и ЗАЩО ? ... Wink



2.0 е по-добрият мотор. А и варианта без DPF е за предпочитане.
1.6 е с конструктивно заложен проблем, водещ до по-бързо износване на турбината в нашите експлоатационни условия. Както и на самия двигател.
Освен това е и с по-скъпо обслужване откъм консумативи.
Моторите са на пежо.

пп:
Колега cecivolvo, моля не удебелявай шрифта си на писане.
И така се вижда добре.

:!:
GT1 Wrote:
cecivolvo Wrote:Здравейте колеги. Можете ли да ми кажете нещо повече за двата типа двигатели за модела. От доста време ги оглеждам, но какво вие бихте ми казали от личен опит. КОЙ е ПО-Добрият избор и ЗАЩО ? ... Wink



2.0 е по-добрият мотор. А и варианта без DPF е за предпочитане.
1.6 е с конструктивно заложен проблем, водещ до по-бързо износване на турбината в нашите експлоатационни условия. Както и на самия двигател.
Освен това е и с по-скъпо обслужване откъм консумативи.
Моторите са на пежо.

пп:
Колега cecivolvo, моля не удебелявай шрифта си на писане.
И така се вижда добре.

:!:
+1

Колкото здрав и сполучлив е 2.0 HDi, толкова скапан е 1.6 HDi.
Дори и моментът с разхода е много спорен, защото 1.6 на магистрала и извънградско доста се мъчи, докато 2.0 си пее на високи скорости.
Последните модификации на 1.6 са по-грамотно направени и вече не се сменя турбината със смяната на масло и филтри, но от личен опит мога да ти препоръчам 2.0 Wink
Другият им читав мотор на Пежо е 1.4 HDi, но той е само за малки коли, много е слаб като мощност, а и не е монтиран на ВОЛВО. Той е реално 2.0, но с намален обем, като конструкция е идентичен и дори издържа повече от 2.0 заради по-ниското натоварване към маховик и скорости.

btw ... Не пиши с удебелени букви, както с главни и т.н., това не е по правилата, а звучи и императивно Wink
Сега ще оправя шрифта, но моля да се придържаш към правилата в следващите постове!