Волво Клуб - България

Пълна версия: Защо свирят спирачките?
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Поради честите питания за свирещи спирачки, накладки и дискове, ето малко по-подробна информация:

Моя скромен опит показва, че причините могат да са няколко:
  • 1. изпечени накладки
    - при продължително екстремно натоварване на накладките, сместа (феродото) което контактува с дисковете и се загрява прекомерно и променя химическия си състав от високата температура
    2. износени спирачни дискове
    - образува се така наречения "ръб" по външния диаметър на диска, когато е по-голям от 1мм дисковете е редно да се подменят с нови
    3. попаднали чужди тела между накладките и дисковете
    - в нашите условия на шофиране често се случва между спирачния диск и накладките да попадне кал, пясък, пръст или камъчета. Те или се изчистват с времето, прегарят или съответно остават до края на живота на накладката, като е възможно да предизвикат нежелан шум при спиране (свирене) или да надерат и спирачните дискове.
    4. износени накладки, с акустичен датчик
    - често шофьорите не са запознати, че на някои модели спирачни накладки са монтирани така наречени <акустични датчици>. Представляват пластинки, разположени перпендикулярно на плоскостта на накладката, която при достигане на минимално ниво на спирачното феродо, започва да опира директно върху повърхността на спирачния диск. Така се чува един много неприятен свирещ, свистящ шум, който се засилва с времето и няма как да не отидете до сервиза, просто не се търпи...
    5. износени накладки, без датчици
    - получава се когато, накладката е износена до край и металната плоскост, на която е била залепена сместа на феродото започне да опира директно върху почърхността на диска. Шума е по-скоро стържещ и много непритен. Препоръчвам незабавна смяна на накладките, тъй като спирачния път се увеличава, автомобила не спира така бързо и не на позледно място спирачните дискове се надират и е необходимо да се подменят с нови.
    6. други единични частни случаи, които не влизат в категорията най-често срещани причини за свирене на спирачките

Запазвам си правото да допълвам темата, в случай че имам пропуски. Благодаря!
Колега , ако трябва да бъдем реалисти, освен всичко вярно казано от теб , трябва да пдопълним и ментета и некачествени материали за изработка.Фирмите какво ли не направиха , че да печелят пари за сметка на качество.Всъщност дреме им на ....
Поздрави!