Волво Клуб - България

Full Version: Вибрация на празен ход 1.9 Dci
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Стана ми интересно, един от феновете тука има подобен проблем и засега причината не е ясна.
bg_tiger1978 Wrote:Имаш ли катализатор?

Да колега, имам два даже и искам да ги махна, макар че ме убеждават че са наред.
Надявам се след преглед на тази напречна греда, проблема да се окаже в нея!?!?
Петър Ангелов Wrote:
bg_tiger1978 Wrote:Имаш ли катализатор?

Да колега, имам два даже и искам да ги махна, макар че ме убеждават че са наред.
Надявам се след преглед на тази напречна греда, проблема да се окаже в нея!?!?

Няма да се окаже от нея.
На клипа се вижда, че не опира в "моста", носещ двигателя.

1.Демпферен маховик.
2. Катализатор. Него можеш лесно да провериш на канал - на изгасена кола просто го побутни (удари) по-рязко с ръка и ще разбереш дали вътре се е разпаднал (дали дрънчи). А и не само него. Средното гърне също е за проверка!

А и няма как от влизане в шахта с предно дясно колело да си докараш това досадно придрънкване при гасене на колата.
Здравейте отново,

Днес прекарах над половин час под колата, за да търся причините за гадния тракащ зяук, който се появява и при задържане на напълно навит волан, като тогава е постоянен. Мястото откъдете се чува най-ясно и силно е картера!
Освен това смия картер е доста силно омаслен, явно ще трябва смяна на гарнитурата, защото ми се струва че оттам тече.
Въпроса ми е дали е възможно маслената помпа да се е разбила и звука да идва от нея или по-точно от веригата?
А вибрациите според моя приятел са от кофти афтърмаркет тампони.

Поздрави.
Здравейте,
диагнозата се потвърди - разбит маховик!
Какви са ми вариантите оттук нататък?
Смяна с твърд маховик и съединител на Валео или да търся маховик втора ръка в добро състояние?
Предстои ми сватба и момента не е най-удачния за големи разходи Smile
Поздрави
Петър Ангелов Wrote:Здравейте,
диагнозата се потвърди - разбит маховик!
Какви са ми вариантите оттук нататък?
Смяна с твърд маховик и съединител на Валео или да търся маховик втора ръка в добро състояние?
Предстои ми сватба и момента не е най-удачния за големи разходи Smile
Поздрави
Щом като ти предстои такова хубаво събитие,бих ти препоръчал да не предприемаш нищо за сега,а да си я караш така!Ако нямаш проблем с превключване на скоростите и буксуване на съединителя,може да изкара още доста километри!Едва ли ще те остави на пътя.А от сватбата ,,забрави" малко пари по джобовете и си вземи нов комплект!
Колеги да споделя нещо.

Вчера случайно срещнах един приятел от казармата и се заговорихме за коли и се оказа, че той е карал същото Волво, само че комби.
Той изяви желание да погледне колата и само докато чу, в какъв дисбаланс изпада и че веднага се оправя с подаване на газ, ми каза - "Хидравличния тампон ти е здраво заминал".
Съгласи се, че маховика леко придрънква, но той неговата я е карал в същото състояние 2 години и така я е продал.Обясни ми, че от маховик неможе да има такава гадна вибрация, а тампона много е омекнал, двигателя е наклонен, изпада в дисбаланс и в комбинация с по-твърдите тампони на отдолу, които са ми сложили е станало мазало.
А аз имам чуството, че от тази вибрация, започва да се разбива и окачването, то всичко вибрира на празен ход, а като погледнеш двигателя си работи тихо и спокойно и няма никакви странични шумове.
Момчето ми обясни, че маховика трябвало ясно да чука, за да е толкова разбит, и да "подскача" мотора при гасене, заради дисбаланса.След това натисна клапата на дроселовата за плавно гасене и чудо, мотора замърка!Изчезнаха гадните шумове, а вибрацията намаля.
Днес сутринта се заслушах и отчетливо се чува металическо почувкане до към 2400-2500 оборота и после двигателя утихва, а иначе е много по-шумен от преди на ниски обороти, все едно има откачен някой вакум.
Извънграда е същото, звучи гърлено и бучащо и точно на 120км/ч всичко "заспива" все едно карам друга кола.
Иначе колата си върви перфекно, има мощност, ускорява плавно, съединителя не боксува, а разхода е непроменен.
Възможно ли е след толкова диагностики, мнения на различни майстори и преглед на тампони и прочие, всичко да е от хидравличния тампон и как да го проверя?
Колеги, да споделя развитието на моя проблем. Благодарение на колегата mudancho на който за пореден път благодаря се сдобих с хидравличния тампон, горен-десен и след неговата смяна вибрацийте намаляха с 80%.Остана една лека вибрация, която според момчетата от новия сервиз(много коректни) се дължи на твърдите афтърмаркет тампони, които вместо да обират вибрацията я предават по купето.Така че сега търся оригинални здрави танпони ( тези на гредата) и според мен ще реша тази 6 месечна епопея.
Здравейте отново,
малко се забавих с отговора, но както предполагах, след замяната на тампоните със здрави втора ръка, колата стана тиха като бензин, а вибрация има едва доловима( все пак е на 275 000км.) Smile
Така, че "спестих" 1200лв. за смяна на маховик и съединител, поне за сега.
Сега за съжаление имам друг проблем.Момчетата докато са сменяли тампоните, за видяли че двигателя е адски оамслен отзад. Маслото се стичало някъде около смукателния колектор, по турбо, скоростна кутия, картер и генерация. Сега ще търся къде да я измият качествено и ще търсим откъде тече. Все пак, живота щеше да е прекалено скучен, ако всичко е наред Smile
Pages: 1 2