Волво Клуб - България

Full Version: Тестове и мнения за летни гуми 2015
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Днес ми дойдоха от Германия две чисто нови Гуд Иър Ийгъл с ДОТ 4914 за скромната сума от 560лв, мисля да ги пробвам по системата на колегата Зорба, а отпред да оставя миналогодишното Пирели, ще видим, как се държи колата. И това с поднасянето ми се вижда логично и това с екстремна ситуация придружена с нужда от рязко спиране е възможно, но да видим.
Какъв размер е това че струва колкото голф двойка :?
bg_tiger1978 Wrote:...по системата на колегата Зорба, а отпред да оставя миналогодишното Пирели...
Първо тази система съм я прочел от колегата Dodo_155 , и за поредна 3-та година ще бъда с леко поизносените отпред и с чисто новите отзад . Гумите Fulda EcoContorlHP 205/60/15 ги купих наведнъж и четирите но не съм ги сменял отпред-отзад.
Като се замислих дълбоко, реших да изпробвам "по-старите или изтъркани-отпред, а по-новите и запазени-отзад" , задницата ми е по-важна , защото на предницата имам някакъв контрол, но отзад - не ...
Аз също смятам, че новите трябва да са отзад. Няма да повтарям горенаписаното. Но, също така си мисля, че това правило важи само за летните гуми. Зимата, въртенето на задницата си е по презюмпция както се казва Smile и си готов във всеки един момент за реакция. Тогава по важно е, да можеш да разчиташ на добро спиране, тръгване, контрол на колата в завой дори и задницата да тръгне. Кел-файда докато си завъртял волана да виждаш как мантинелата (храстите, бордюра, и т.н.) приближават към теб и да се кефиш, че задницата ти е като по релси Big Grin Това е от опита ми с предното предаване. За задното не знам Wink
Опитвам се да осмисля тази логика, но не мога да стигна до заключение различно от "по-добрите отпред".
За зимните поне според мен няма логика при предно предаване по-добрите гуми да са отзад - ако имаше логика то и веригите щяха да се слагат там.
А за летните ... добре де къде е разликата? Казвате по-добро поведение при екстремни спирания, но си мисля, че с по-добрите гуми отпред вероятността да стигнеш до екстремна ситуация е по-малка. Не е ли по-добре да имаш по-добро спиране на колата в 99% от случаите за сметка на останалия 1%? На кой мост е по-голямо спирачното усилие и за по ефективно спиране не е ли по-добре по-хубавата гума да е на него? Друга причина - по-стара гума означава и по-голяма вероятност от спукване или механична повреда - поне аз предпочитам подобна гума да е отзад.
Mihov Wrote:
bg_tiger1978 Wrote:...по системата на колегата Зорба, а отпред да оставя миналогодишното Пирели...
Първо тази система съм я прочел от колегата Dodo_155 , и за поредна 3-та година ще бъда с леко поизносените отпред и с чисто новите отзад . Гумите Fulda EcoContorlHP 205/60/15 ги купих наведнъж и четирите но не съм ги сменял отпред-отзад.
Като се замислих дълбоко, реших да изпробвам "по-старите или изтъркани-отпред, а по-новите и запазени-отзад" , задницата ми е по-важна , защото на предницата имам някакъв контрол, но отзад - не ...
Да не се бъркаш с опита ми, когато карах с нови зимни гуми отпред и летни отзад и не успях да се прибера без дрифт по всеки завой?
Като цяло аз слагам 4 еднакви гуми, като марка, модел и DOT. Въртя ги всяка година, като отпред винаги слагам тези, които са били на задвижващия мост. В случая на ХС90 - предните отиват отзад. Нямам друг избор, защото колата е главно на предно и с тежестта си направо ги смила предните гуми.
При БМВ-то ги въртях обратно.
Истана е, че задницата на масовите коли е по-лека от предницата и по-лесно би загубила сцепление, но това е при екстремни условия - висока скорост на магистрала, бързо шофиране по завои и т.н. Независимо от всичко, предното предаване е най-лошото при занасяне, сравнено със задно и AWD.
При екстремно спиране - кантарът отваря достатъчно, за да не потъне предницата и системите се грижат да не направиш пирует :lol:
Здравейте, виждам, че тук се говори доста за гуми. В момента се чудя кой модел да избера за моето VOLVO V70 2,4T. Размерът е 225/45R17. Изчетох каквото намерих и мненията за различните гуми са разнопосочни. Тук прилагам точно на кои модели съм се спрял.
1. Falken 225/45R17 94W TL ZIEX ZE914 ECORUN XL - 146лв
2.Falken 225/45R17 94Y TL AZENIS FK453 XL - 146лв.
3. KUMHO ecsta SPT KU31 XL 225/45 R17 94Y - 130лв.
4. KUMHO ecsta LE SPORT KU39 XL 225/45 R17 94Y - 130лв.
Основните критерии за избор са да ме държат добре на мокро, защото проблеми възникват най вече при такива екстремни ситуации като дъжд, да имат усилени бордове, за да издържат на нашите пътища, а и волвото си е тежичко, и да спират добре....всички останали характеристики като шум, колко бързо ще се износят дали за 3 или 5 години, са по малко важни за мен. Ако някой е карал моля да даде мнение.
stifunkata Wrote:Какъв размер е това че струва колкото голф двойка :?
225/50/17 оригиналният на С80 Cry 2 броя по 279лв
Dodo 155 Wrote:Да не се бъркаш с опита ми, когато карах с нови зимни гуми отпред и летни отзад и не успях да се прибера без дрифт по всеки завой?....
А пък представи си ако беше с летни отпред и зимните отзад :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: И все пак аз имам впредвид нормална експлоатация,като задните имат достатъчен ресурс(при автомобил с предно предаване) Idea
oggyn Wrote:Здравейте, виждам, че тук се говори доста за гуми. В момента се чудя кой модел да избера за моето VOLVO V70 2,4T. Размерът е 225/45R17. Изчетох каквото намерих и мненията за различните гуми са разнопосочни. Тук прилагам точно на кои модели съм се спрял.
1. Falken 225/45R17 94W TL ZIEX ZE914 ECORUN XL - 146лв
2.Falken 225/45R17 94Y TL AZENIS FK453 XL - 146лв.
3. KUMHO ecsta SPT KU31 XL 225/45 R17 94Y - 130лв.
4. KUMHO ecsta LE SPORT KU39 XL 225/45 R17 94Y - 130лв.
Основните критерии за избор са да ме държат добре на мокро, защото проблеми възникват най вече при такива екстремни ситуации като дъжд, да имат усилени бордове, за да издържат на нашите пътища, а и волвото си е тежичко, и да спират добре....всички останали характеристики като шум, колко бързо ще се износят дали за 3 или 5 години, са по малко важни за мен. Ако някой е карал моля да даде мнение.

Според мен твоята гума е Vredestein Ultrac Vorti или VREDESTEIN SESSANTA XL подсилена гума с по-висок товарен индекс и Y до 300 км/ч

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/vredestein/sessanta-22545-zr17-p-114198.html">http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni ... 14198.html</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2013_Sommerreifen_Test_225_45_R17.aspx?ComponentId=160352&SourcePageId=31821">http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821</a><!-- m -->
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13