Волво Клуб - България

Full Version: Тестове и мнения за летни гуми 2015
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.gumi7.com/bg/eu-tire-label.html">http://www.gumi7.com/bg/eu-tire-label.html</a><!-- m -->
Този параметър показва нивото на съпротивление при търкаляне върху асфалт от А (най-икономично) до G (по-малка икономичност).

Разликата в разхода на гориво между гумите от клас А и тези от клас G може да достигне до 7,5%*. Средно за лек автомобил около 0,65 л на 100
Предпочитам да ми спира вместо да ми аправи едно левче икономия на 100км
За жалост аз не уцелих с гуми
За жалост и другия път няма да уцелиш.
DGruev Wrote:Здравейте,

А какво мислите за Hankook като гуми. Зле ли са, някой, който е карал с тях може ли да ги препоръча или обратното.
Идва време за летните гуми, и с моят, както и на много колеги размер 205/55/15 това си е една сериозна инвестиция за гуми, за лек автомобил.
За момента въпроса с промяна на размера не ми е много на сърце, така че се оглеждам за хубави гуми оригиналният размер.
Vredestein Sportrac също ме интересуват.
Ако не получа добри мнения за тях ще взема нещо изпитано и доказано: Good Year/Dunlop/Continental.

PS: Наистина би било добре да се дава мнение за конкретни марки и модели, което е изградено от каране на въпросните гуми, а не от лични пристрастия и да се навлиза в дълбоки спорове.

Аз на В40-ката най-доволен бях от размера 195/60/15 - бяха Вредщай HiTrac, пък колата я бях взел от Германия със SportTrac 195/55/15 ама си ми друсаше /по принцип карам с налягане 2.4 - не по малко, че често се случва да товаря тва онова/.
Та виж 195/60/15 размера - има изгодни предложения.
От Ханкук зимните съм доста доволен, без никакви проблем, но не съм карал с летни, за да дам мнение. Когато е мокро/разлигавено и си на гладък и новичък асфалт - пързалката е яка, с каквито и гуми да си - вазно е задкормилното устройство да преценява правилно ситуацията, и да знае възможностите на автомобила!
dilana Wrote:http://www.gumi7.com/bg/eu-tire-label.html
Този параметър показва нивото на съпротивление при търкаляне върху асфалт от А (най-икономично) до G (по-малка икономичност).

Разликата в разхода на гориво между гумите от клас А и тези от клас G може да достигне до 7,5%*. Средно за лек автомобил около 0,65 л на 100
Предпочитам да ми спира вместо да ми аправи едно левче икономия на 100км
За жалост аз не уцелих с гуми


Колега,

смятам, че не си прав за гумите с ниско съпротивление! Производството на гуми е цяла наука и както вече споменах, големите имена в бизнеса ивестират доста пари в тази наука. За да се произведе една гума с нисък разход на гориво и добро поведение на пътя, се въвличат различни еластомери, силикони и какво ли още не. Технологията за производство дръпна много напред в това отношение.

Разликата от А до G на теория може да е 0,65, но това е в общия случай. Ако се погледне конкретно на твоята кола може да се окаже, че е 0,5 литра на 100, а дори и по-малко. Тези разлики до някъде са и маркетингов трик. Това е и една от причините този EU лейбъл с индекси за дъжд, гориво и шум, да се лепи по гумите. Много от "малките" производители лепят етикетите, както им дойде с идеята да продават. Имаше цяла статия тук, как "големите" Континентал, Дънлоп и Гудиер тестват преди за залепят етикета и се оплакваха от факта, че много от малките лепят, без да тестват или поне не тестват всичко.

Както и да е, моето лично впечатление. Купувам си гуми с параметри по- близо до А, от колкото до G. Няколко пъти Конти, но повечето случаи Мишелин и няколко пъти Nexen.

Изключително доволен останах от Nexen N'blue Eco 205/55/16 91W гориво C, дъжд C за цената си.

От Michelin Energy Saver+ 195/65/15 95T гориво B, дъжд A. Мога споделя, че трудно ще се намери по- добра гума в този клас, като поведение и дълголетие.

Michelin Primacy 3 215/50/17 95W гориво C, дъжд А. Това е феноменално добре балансирана гума! Като добавя пробег/износване излиза, че няма по- добра гума а за мен, на тази цена в този размер.
Аз приключих с експериментите с гумите / продължиха 12-13 год. и то на служебни и лични автомобили, бусове и камиони, за да се изпробва почти всичко / и от няколко години винаги залагам на няколко доказани марки за летните гуми - Continental, Good Year, Dunlop, Uniroyal. Има и други марки пробвани от мен, но поради по-трудното им намиране на добра цена или други причини не ползвам, но съм оставал доволен, някои от тях са и среден клас и бюджетни Avon, Federal, Semperit, Vredestein. A тая година специaлно съм с Continental на едната и Good Year на другата кола и за двете е 2-ри сезон. Доволен съм както от текущите си гуми, така и от всички изброени и пробвани от мен през годините без недостатъци, които да не са пренебрежими или разбираеми. Отлично представяне на сухо, мокро и при високи скорости. Изключителен грип в завои, тихи и с добра износоустоичивост.
Снощи поразгледах за пореден път повечето сайтове и наистина ако се мине на 195/65/15 има доста по-голям избор.
Предполагам, че този 1 сантиметър няма да окаже голямо влияние. Континентал 4 броя с отстъпката могат да се намерят за под 400 лева в Диана, за съжаление 205/55/15 почти няма :/.
В крайна сметка може да се понамали размера, поради по-големият избор при 195. Все пак и това е препоръчителен размер от Волво.
Гумите в Диана са доста по евтини но май са леко позастояли по складове.
Континентал за 100лв/бр с дот от тази година доста съмнително. Направи запитване за гумите и дота и ще видиш.
Или ще кажат че са изчерпани или дота ще е от 2013 според мен .
Доколкото си спомням, колеги със S/V40 преди фейслифта са казвали, че 195/65/15 опират при завиване. Няма проблеми със 195/60/15 и 185/65/15 /с такива карах зимни/. Незназ след фейслифта как е, но по моите наблюдения и изпитания, на 65 високи гуми при Волвата S/V стават малко нестабилни при висока скорост и завои, докато с по-ниски няма грижи! При VAG /Пасата и Голф - които съм карал/, Toyota и други пък не се усеща толкова да не е стабилна колата на 65 висока гума.
Примекс пуснаха доста добри оферти есента за зимни, а сега в момента имат на 2 и/или 4 Ханкук летни - при тях със сигурност има съвсем пресен ДОТ!
Гумите са по 130 лева, което и на мен ми се видя съмнително, има някаква измислена отстъпка от 28% за SDI картите ако се използва монтажа на Диана.
Ако са със стар ДОТ не бих ги взел естествено. Но тук вече идва чуденето заслужава ли си компромиса със смяна на размера от 205/55 на 195/60.
Калкулаторите за гуми изкарват минимална разлика в границите на допустимото, но на практика това ще окаже ли друго влияние, което се усеща при ежедневно каране (спиране основно), показанията на километража не са толкова важни дали ще показва 100 или 102.

Корекция, цените в сайта са с включената отстъпка.
Излизат около 500 лева, което пак е добре.
За сега ще се насоча към Dunlop Blueresponse или Continental PremiumContact5.
Не съм карал с 205/55/15, но съм убеден, че няма да намериш разлика при спирането, освен ако не си дрифтър Smile За возията - би трябвало леко да умекне, пък и зависи колко са надути гумите.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13