Волво Клуб - България

Full Version: Тестове и мнения за летни гуми 2015
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
stifunkata обърни внимание на гумите от топ 5 <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=228381&SourcePageId=318211">http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... eId=318211</a><!-- m --> с каква шарка са,и тази на вредщайн спорт трак 5.
И аз си взех такива гуми (монтирани засега само 2 ) другите 2 в края на месеца,поради доста променливото време отпред оставих зимните.И засега немога да дам адекватно мнение как се държат.Дали поради факта че не са загрели добре а и времето при вас е по-студено,затова да е поднесла колата?????
max Wrote:stifunkata обърни внимание на гумите от топ 5 <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/sommerreifen/2015_Sommerreifen_Test_205_55_R16.aspx?ComponentId=228381&SourcePageId=318211">http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... eId=318211</a><!-- m --> с каква шарка са,и тази на вредщайн спорт трак 5.
И аз си взех такива гуми (монтирани засега само 2 ) другите 2 в края на месеца,поради доста променливото време отпред оставих зимните.И засега немога да дам адекватно мнение как се държат.Дали поради факта че не са загрели добре а и времето при вас е по-студено,затова да е поднесла колата?????

Ще се радвам да споделиш мнение щом имаш същите. Какъв размер са при теб? Може да се дължи и на температурите, знам ли. Но пък все пак не бяха натоварени в завой, за да е нужно сцепление. А сцепление си имат и то добро. Странна работа но факт Smile
Здравейте, колеги
За Vredestein sportrac 5 имам лични наблюдения от около 20000 км. Сложих си 2 такива пролетта на 2013г. (взех колата края на август 2012г., беше обута с Мишлен 2006 г. отзад и Мишлен 2010г. отпред). Гумите са тихи, с тях колата се чувства сигурно и стабилно, както на сух, така и на мокър път. Карал съм ги само като предни (досега) и съм много доволен. Моят размер е 195/55/15.
В събота смених зимните гуми и сложих летните. Тогава се загледах в протекторите на Мишлена (2010) и Вредещайна (2013). Бяха почни еднакво износени! Вредещайна е на ~20000 км като предни гуми, а Мишлена – също толкова като задни, плюс незнайно колко като предни. Предполагам, че тази година ще е последния сезон и за двата чифта. Впечатлен съм от издържливостта на Мишлените. В същото време си мисля, че доброто сцепление и екстремната износоустойчивост са малко несъвместими, но този въпрос ще си го поставя по-сериозно следващата пролет, когато ще купувам 4 бр. нови.
STEW Wrote:Колеги, убеждавам се, че различни модели автомобили се държат по различен начин с едни и същи гуми. Влади, моите летни гуми са GY Eagle F1 225/45/17 и с ръка на сърцето заявявам, че са перфектни в суша и дъжд за колата ми. Трети сезон ще ги юркам и за сега /да чукна на дърво/ не са ме подвели. Мой съсед плюе на поразия Фулда Кристал Монтеро, не можел зимно време да качи Драгалевци с тях, колата му е Опел Омега. Със същите гуми старото ми V40 цепеше снега в Боровец и събирах очите на полицаите защо съм без вериги.
F1 асиметричния или онзи с V профила? Те GY смениха F1. Първият се водеше GY F1 FSG (нещо подобно), новият пак е F1, но е с някакви други букви и коренно различен от стария - с надлъжни канали.
Аз споделях за шарката отпреди 10 год. Много готина като визия, на сухо няма грешка, ама на дъжд - лигави се много.
Гумите са на Авенсис, който също не е лек ... но явно всичко е до автомобил, къде са произведени, кога.
Независимо от това, човек винаги трябва да има едно наум, дори да е сухо, топло и т.н.
V_Simeonov Wrote:То и аз я сътворих една набързо днес - вкараха ми оферта за едни прясно докарани от Германия алуминиеви 17-ки + гуми Фулда 215/55/17 /М+S/ и то взе че ми допадна промяната в поведението и возията на AIRBUSа V70 :mrgreen: И съответно вече направих и пълни изпитания на мокро, за аквапланинг, странични приплъзвания, спиране и.... абе супер е /въпреки че имам разни предубеждения към тая марка/. Може за горещините лятото пак да вкарам другия комплет с оригиналните 17-ки джанти с "баш" летни гуми, ама с тях сега /хладно и влажно/ поведението на автомобила е леко "колебливо" при определени ситуации.
Гумите с означение M+S за си чисто зимни... Wink
Така, че слагай летните преди горещините лятото!
Логично е различните размери гуми, дори и от една марка и модел, да имат различно поведение.
Иначе ще се прави само един тест, на един размер, и ще се прилага за всички останали размери и цолажи...
Така, че пишейки за дадена марка и модел гума, е добре да се съобразява за какъв размер става дума, и за каква кола - SUV, лимузина, 4х4...
max Wrote:И аз си взех такива гуми (монтирани засега само 2 ) другите 2 в края на месеца,поради доста променливото време отпред оставих зимните.И засега немога да дам адекватно мнение как се държат.Дали поради факта че не са загрели добре а и времето при вас е по-студено,затова да е поднесла колата?????
Колега, с риск да не харесаш това което ще напиша, но задните гуми са дори по-важни от предните!
От тях тръгва нестабилността на колата и възможността за завъртане и произшествия...
Като си сложил зимни отпред и летни отзад, може би си повишил теглителната сила на колата, но задницата ти е все едно на лед!
max Wrote:Дали поради факта че не са загрели добре а и времето при вас е по-студено,затова да е поднесла колата?????
Преди 5-6 дена минавах Обзор - Сл. бряг рано сутринта при температура под 5 градуса и на няколко пъти усетих задницата да улеква в завойте при нормална скорост, а по същия маршрут на прибиране при по-високи температури със значително по-висока скорост нямах никакви проблеми.
Определено трябва да се внимава с летните гуми при температури около и малко над нулата.
Dodo 155 Wrote:
STEW Wrote:Колеги, убеждавам се, че различни модели автомобили се държат по различен начин с едни и същи гуми. Влади, моите летни гуми са GY Eagle F1 225/45/17 и с ръка на сърцето заявявам, че са перфектни в суша и дъжд за колата ми. Трети сезон ще ги юркам и за сега /да чукна на дърво/ не са ме подвели. Мой съсед плюе на поразия Фулда Кристал Монтеро, не можел зимно време да качи Драгалевци с тях, колата му е Опел Омега. Със същите гуми старото ми V40 цепеше снега в Боровец и събирах очите на полицаите защо съм без вериги.
F1 асиметричния или онзи с V профила? Те GY смениха F1. Първият се водеше GY F1 FSG (нещо подобно), новият пак е F1, но е с някакви други букви и коренно различен от стария - с надлъжни канали.
Аз споделях за шарката отпреди 10 год. Много готина като визия, на сухо няма грешка, ама на дъжд - лигави се много.
Гумите са на Авенсис, който също не е лек ... но явно всичко е до автомобил, къде са произведени, кога.
Независимо от това, човек винаги трябва да има едно наум, дори да е сухо, топло и т.н.
Точно така, с надлъжни канали са, 2012 година ги купувах. Абе как помните преди 10 години кой какво е произвеждал - завиждам ви на паметта Big Grin . При мен сигурно е от ЕГН-то, но ако не ми е минавало през ръцете - не го помня.
Spurs Wrote:
max Wrote:И аз си взех такива гуми (монтирани засега само 2 ) другите 2 в края на месеца,поради доста променливото време отпред оставих зимните.И засега немога да дам адекватно мнение как се държат.Дали поради факта че не са загрели добре а и времето при вас е по-студено,затова да е поднесла колата?????
Колега, с риск да не харесаш това което ще напиша, но задните гуми са дори по-важни от предните!
От тях тръгва нестабилността на колата и възможността за завъртане и произшествия...
Като си сложил зимни отпред и летни отзад, може би си повишил теглителната сила на колата, но задницата ти е все едно на лед!
Ето в подкрепа на казаното от колегата:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autoplenum.de/Themenwelt/Auto-Wissen/Reifen/winterreifen-umsattelung">http://www.autoplenum.de/Themenwelt/Aut ... msattelung</a><!-- m -->
И превод на чичкото:
Един съвет към Umsattelung би винаги отново купуват само две зимни гуми и промените ос. Това означава, че можете премахне старата предната гума, дръпнете настоящите задните гуми на предната ос и монтиране на задната ос, нови гуми, закупени. Предните гуми са непрекъснато свиване с повече подчертаха, отколкото отзад. Но най-много задните гуми осигуряват стабилност при смяна на лентите. Ето защо, по-добрите гуми определено трябва да бъдат взети за задната ос.
Не знам откъде го извади това колегата в горния пост,но по-добрите гуми винаги се монтират на двигателните колела - ако е с предно предаване отпред,ако е със задно-отзад.Автомобилът се управлява освен с волана и с педала на газта - на кола с предно предаване при поднасяне се подава газ,при такава със задно газта се отнема...и т.н. :!:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13