Ами аз шпионирам форума отдавна!
Мераклия съм на бензиново XC90, но все още се колебая. Карам доста градско, пък той е малко трудно повратлив. Не търся офроуд машина, а просто висока и удобна кола - големичък съм.
Относно техническата част - ами 6 цилиндровия бензин е в последните 5 СУВ-а от класацията за най-рентабилна машина, надявам се само той да е. Във Уикипедия има 2 проблема споменати за модела - АСК на въпросния (по някакъв начин влиза течност през някакви уплътнения и разрежда маслото - това успях да разбера) и другия проблем е с вътрешен лагер на вала за противотежест на 4,4 - също събира флуид, който не може да се изтече и лагера си заминава. Първия проблем се оправя с фейслифта - нова АСК, а втория с разпробиване на блока, че да се оттича. Целта ми е автомобил 2005-2006 г, т.е. купувам го и почват проблемите с АСК - според темата във форума кутиите издържали 150 000 км та какво ли да питам...? А за цвета на салона - ами чок проблем си е! Като се сетя лятото на прибиране от плажа какво е, а пък съм от Бургас
Дизела ми е бавен, пък и смятам за пореден път да се газифицирам - гледам, че не е като да няма място отзад. Във Фото Мое разбрах, че се ходи само за диагностика, пък и аз от други места съм се наслушал за тях и изобщо за фирмените сервизи. Разбрах, че XC90 е ремонтопригоден автомобил и цените на биалетки и кормилни накрайници са доста прилични, а на носачите се сменят тампони. Плашим се от нивоматите, ама те и на моята италианка са на почти същите пари. Мотора - 2,5 с турбо е с верига (нали така?). Да си кажа малко ми е мътно покрай системата 4x4 - какво трябва да се обслужва при нея? Маслото на автомата ще го сменя в някои сервиз за автоматици в София - очаквам предложения!? И така - всяко мнение е добре дошло!
ПП Ето точния запис в Уикипедия:
"Reliability[edit]
Many owners of the T6 variant reported very early transmission failures, many before 60,000 miles (97,000 km).[13][14][15] Some owners reportedly went through two transmissions in that time.[16] The GM-sourced 4T65EV/GT transmissions usually show symptoms of failure by suddenly slipping while in gear. There was no recall for this issue, but the faults are widely known and documented. Various causes have been given, ranging from engine coolant entering the transmission fluid to problems arising from Volvo's modification of the original GM valve body[17] unit inside the transmission, but none has been substantiated. Non-GM-sourced transmissions have not suffered unusual failures of this type.[citation needed]
Many owners of early V8 models in 2005 and some in 2006 have reported problems with the counterbalance shaft. A crevice in the engine block where one of the sealed bearings is located collects water if the engine has been in a wet environment such as washing the engine bay. If the engine is not allowed to heat up and evaporate the water out of the crevice, the bearing will fail prematurely. This issue was addressed and fixed by Volvo by drilling a drain hole in the crevice."