Волво Клуб - България

Full Version: Адаптиране на 6-степенния Айсин
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Някой да е правил/чел/има отзиви за тази адаптивна процедура, би трябвало да има нещо вярно щото в момента кутията си превключва нормално но ако се понатисне по-силно или по-слабо педала има замисляне:

If a software download is performed, the transmission or TCM are replaced, or the vehicle is new, an adaptation procedure may need to be performed. Complaints of harsh gear engagement and harsh upshifts/downshifts are indications that the adaptation procedure may not have been completed


1. In order to perform the adaptation procedure the ATF temperature must be within 65-110°C (150-230°F). Accelerating the vehicle in Winter mode will help raise the fluid temperature if it is below 65°C (150°F). A stall test should not be used to heat up the fluid. Read the temperature with VADIS. The adaptation will not be completed if the fluid temperature is not within this range.
2. With the ATF within the specified temperature range start driving the vehicle with light throttle. Using approximately 15% throttle keep a steady pedal through all the gears until 4th gear is reached. It is not possible to reach 5th gear with this pedal position. Repeat until the shift quality is OK at each gear change.
3. Repeat step 2 with approximately 25% pedal application. Keep a steady pedal through all the gears until 5th gear is reached.
4. Accelerate to approximately 45 mph (72 km/h) and decrease the speed by lightly applying the brake until the vehicle stops. This should take approximately 7 seconds. Repeat this until the quality of the downshifts is OK.
5. Apply the brake and put the gear selector in the P position. Move the lever to the R position and wait 5 seconds. Move the selector back to P position and wait another 5 seconds. Repeat until the R engagement is OK.
6. Repeat the procedure in step 5 moving between N position and D position until the D engagement is OK.
matanasov Wrote:Някой да е правил/чел/има отзиви за тази адаптивна процедура, би трябвало да има нещо вярно щото в момента кутията си превключва нормално но ако се понатисне по-силно или по-слабо педала има замисляне:

If a software download is performed, the transmission or TCM are replaced, or the vehicle is new, an adaptation procedure may need to be performed. Complaints of harsh gear engagement and harsh upshifts/downshifts are indications that the adaptation procedure may not have been completed


1. In order to perform the adaptation procedure the ATF temperature must be within 65-110°C (150-230°F). Accelerating the vehicle in Winter mode will help raise the fluid temperature if it is below 65°C (150°F). A stall test should not be used to heat up the fluid. Read the temperature with VADIS. The adaptation will not be completed if the fluid temperature is not within this range.
2. With the ATF within the specified temperature range start driving the vehicle with light throttle. Using approximately 15% throttle keep a steady pedal through all the gears until 4th gear is reached. It is not possible to reach 5th gear with this pedal position. Repeat until the shift quality is OK at each gear change.
3. Repeat step 2 with approximately 25% pedal application. Keep a steady pedal through all the gears until 5th gear is reached.
4. Accelerate to approximately 45 mph (72 km/h) and decrease the speed by lightly applying the brake until the vehicle stops. This should take approximately 7 seconds. Repeat this until the quality of the downshifts is OK.
5. Apply the brake and put the gear selector in the P position. Move the lever to the R position and wait 5 seconds. Move the selector back to P position and wait another 5 seconds. Repeat until the R engagement is OK.
6. Repeat the procedure in step 5 moving between N position and D position until the D engagement is OK.
Здравей, Миро!

Христос Воскресе!

Адаптацията се прави с VIDA след смяна на модули, ремонт и т.н., но аз съм останал с впечатление, че твоята е адаптирана след ремонта :roll:
Иначе самата тя има някакво положение на адаптация, според стила на каране, така че ако си я подмествал известно време и после искаш да я понатиснеш, първите смени може да се държи "неадекватно" на стила Wink

Поздрави и весели празници!
Благодарности на Влади, сега вече кутията е адаптиране, щото за 5000лв на "майсторите" им се е сторило малко да свършат най-важното да адаптират кутията и се е опитвала да се адаптира в движение, което предизвикваше едно замисляне което сега го няма.
matanasov Wrote:Благодарности на Влади, сега вече кутията е адаптиране, щото за 5000лв на "майсторите" им се е сторило малко да свършат най-важното да адаптират кутията и се е опитвала да се адаптира в движение, което предизвикваше едно замисляне което сега го няма.
Как направи адаптацията колега? По описаната от теб процедура или с Vida?
С Vida е направихме вкарване в режим на адаптация
Колега и моита сега след ремонта включва с лек удар като я натисна
Коко каза че ще се адаптира след няколко км
Трябва ли да и права нещо сега 5 степенен aisan
Коко трябва да си прави адаптацията ама го мързи или си мисли че кутията е адаптивна (не ми се вярва да са такива лаици) само дето не е , това не е ZF-a на BMW дето се адаптира сам, само през Вида се прави адаптацията като хората, в момента превключва почти както трябва дет са вика, аз съм доста капризен на тема автоматик. Вкарва се автомата в режим адаптация:

- 1 стъпка - 1400 оборота, от 1 до 4 предавка.
- 2 стъпка - 1800 оборота, от 1 до 6 предавка.
- 3 стъпка - 2500 оборота, от 1 до 6 предавка.

След което кутията почва да се държи както би трябвало.
matanasov Wrote:Коко трябва да си прави адаптацията ама го мързи или си мисли че кутията е адаптивна (не ми се вярва да са такива лаици) само дето не е , това не е ZF-a на BMW дето се адаптира сам, само през Вида се прави адаптацията като хората, в момента превключва почти както трябва дет са вика, аз съм доста капризен на тема автоматик. Вкарва се автомата в режим адаптация:

- 1 стъпка - 1400 оборота, от 1 до 4 предавка.
- 2 стъпка - 1800 оборота, от 1 до 6 предавка.
- 3 стъпка - 2500 оборота, от 1 до 6 предавка.

След което кутията почва да се държи както би трябвало.

- 4 стъпка - R -> N -> D -> N -> P и гасиш мотора, за да приключи.
relaksa Wrote:Колега и моита сега след ремонта включва с лек удар като я натисна
Коко каза че ще се адаптира след няколко км
Трябва ли да и права нещо сега 5 степенен aisan
Разликата м/у сервизна адаптация и адаптираща се кутия е ... Коко би трябвало по-добре да знае от мен, но ми е интересно да попитам тази кутия, на която е сменил клапанен блок и т.н., помнеща настройки, как би заработила правилно без да й се зададат стойности в движение и т.н.?
Направи адаптация с VIDA, за да заработи както трябва, както при Миро и всеки нормален автоматик.
къде мога да я направя тази адаптация в Благоевград?
Pages: 1 2