12-29-2015, 10:23 AM
03-05-2016, 09:30 PM
Отдавна не съм писал. Раздела на 7-ма серия съвсем потъна в прах и нерадостни теми.
А аз съм се захванал с няколко задачки, никоя от които не мога да завърша в степен за показване.
Затова и реших да разведря малко обстановката с една особено ценна и важна придобивка за колата:
Хула танцьорка.
Може да има хора, които не знаят какво е Хула танцьорка.
Накратко - американския аналог на популярните у нас по соца кученца с клатещи се глави, които слагаха по ладите и москвичите.
Иначе в САЩ нещото е започнало 50-те години, когато американските войници почнали да се прибират от базите по Хаваите у дома след Втората световна война. За спомен вземали тази толкова емблематична фигурка. А всички знаят и стила на американските коли от началото на 50-те в - много хром, огромни размери, перки по багажниците. Как да не доукрасиш такава кола с танцуваща фигурка
Е и аз така. Както цялата кола взех полу на шега, не мога да не добавя такава щипка ирония към нейните иначе толкова строги, прави и квадратни форми. :mrgreen:
А аз съм се захванал с няколко задачки, никоя от които не мога да завърша в степен за показване.
Затова и реших да разведря малко обстановката с една особено ценна и важна придобивка за колата:
Хула танцьорка.
Може да има хора, които не знаят какво е Хула танцьорка.
Накратко - американския аналог на популярните у нас по соца кученца с клатещи се глави, които слагаха по ладите и москвичите.
Иначе в САЩ нещото е започнало 50-те години, когато американските войници почнали да се прибират от базите по Хаваите у дома след Втората световна война. За спомен вземали тази толкова емблематична фигурка. А всички знаят и стила на американските коли от началото на 50-те в - много хром, огромни размери, перки по багажниците. Как да не доукрасиш такава кола с танцуваща фигурка
Е и аз така. Както цялата кола взех полу на шега, не мога да не добавя такава щипка ирония към нейните иначе толкова строги, прави и квадратни форми. :mrgreen:
10-11-2016, 12:19 PM
Съживявам темата и започвам постепенно да наваксвам с обновленията. Последно гледам съм писал нещо смислено ноември миналата година.
Ноември е и т.нар. Черен петък с големите разпродажби. В разни шведски сайтове също имаше намаления. Тогава баш нямах пари и единствено си харесах едни пластмасови капачки за дръжките на на вратите.
Отдавна ги бях загледал, защото като ги сложиш и колата придобива един по-изчистен вид. И като бяха намалени повече от 50% веднага ги поръчах.
Слагат се като просто щракнат върху самите дръжки.
И се променя вида на колата от това:
На това
Разбира се веднага се набиват на очи олющените лайстни на прозорците. Които изглеждат сякаш върху хрома е било боядисано с черна боя.
Слава богу на следващата седмица някой ми разби малкото прозорче на задната дясна врата. Разбрах чак когато се качих в колата и покарах малко, но вътре в колата не се стопли, а напротив - направо си духаше студен декемврийски въздух. Като се огледах видях на задната седалка парчетата стъкло и кални стъпки по мокета. Явно беше влязъл някой отзад и се е прехвърлил отпред. Но не е намерил нищо интересно и си е тръгнал.
Каква е връзката с лайстните на прозорците? Ами както се оказа по-евтино ми излезе да взема цяла оборудвана врата вместо да купувам и сменям само фиксираното прозорче. Вратата взех от същия човек, от който преди бях взел и другите три врати. Та вече имах пълен комплект от 4 врати.
Новите врати обаче бяха с хромирани лайстни. Лайсните се свалят лесно - само дърпаш нагоре и излизат. Та освен, че смених заданта врата, превхърлих набързо и лайстните.
Освен тях бях помолил човека да ми прати и лайстните под страничните фиксирани задни прозорци на комбито. Моите не само, че бяха олющени, но и гумените им уплътнения бяха изгорели и деформирани. А и щеше да е странно вратите да са хром, а задните прозорци черни.
Лайстните на задните прозорци:
Тука се вижда разликата - задната врата е с хромирана лайстна, а предната с олющената черна.
И вече еднакви:
Лайстните на задните прозорци обаче се крепят на едни пластмасови щипки. Половината от моите очевидно вече бяха счупени, а предполагах, че заради възрастта им и при свалянето на лайстните щях да дочупя и останалите. Затова поръчах един комплект резервни щипки.
Снабден с тях пристъпих към монтажа на новите лайстни
За моя изненада успех без да счупя нищо, но въпреки това смених щипките с нови.
И в крайна сметка с новите капачки за дръжките и хромираните лайстни се получи един доста по-свеж вид на цялата кола:
Ноември е и т.нар. Черен петък с големите разпродажби. В разни шведски сайтове също имаше намаления. Тогава баш нямах пари и единствено си харесах едни пластмасови капачки за дръжките на на вратите.
Отдавна ги бях загледал, защото като ги сложиш и колата придобива един по-изчистен вид. И като бяха намалени повече от 50% веднага ги поръчах.
Слагат се като просто щракнат върху самите дръжки.
И се променя вида на колата от това:
На това
Разбира се веднага се набиват на очи олющените лайстни на прозорците. Които изглеждат сякаш върху хрома е било боядисано с черна боя.
Слава богу на следващата седмица някой ми разби малкото прозорче на задната дясна врата. Разбрах чак когато се качих в колата и покарах малко, но вътре в колата не се стопли, а напротив - направо си духаше студен декемврийски въздух. Като се огледах видях на задната седалка парчетата стъкло и кални стъпки по мокета. Явно беше влязъл някой отзад и се е прехвърлил отпред. Но не е намерил нищо интересно и си е тръгнал.
Каква е връзката с лайстните на прозорците? Ами както се оказа по-евтино ми излезе да взема цяла оборудвана врата вместо да купувам и сменям само фиксираното прозорче. Вратата взех от същия човек, от който преди бях взел и другите три врати. Та вече имах пълен комплект от 4 врати.
Новите врати обаче бяха с хромирани лайстни. Лайсните се свалят лесно - само дърпаш нагоре и излизат. Та освен, че смених заданта врата, превхърлих набързо и лайстните.
Освен тях бях помолил човека да ми прати и лайстните под страничните фиксирани задни прозорци на комбито. Моите не само, че бяха олющени, но и гумените им уплътнения бяха изгорели и деформирани. А и щеше да е странно вратите да са хром, а задните прозорци черни.
Лайстните на задните прозорци:
Тука се вижда разликата - задната врата е с хромирана лайстна, а предната с олющената черна.
И вече еднакви:
Лайстните на задните прозорци обаче се крепят на едни пластмасови щипки. Половината от моите очевидно вече бяха счупени, а предполагах, че заради възрастта им и при свалянето на лайстните щях да дочупя и останалите. Затова поръчах един комплект резервни щипки.
Снабден с тях пристъпих към монтажа на новите лайстни
За моя изненада успех без да счупя нищо, но въпреки това смених щипките с нови.
И в крайна сметка с новите капачки за дръжките и хромираните лайстни се получи един доста по-свеж вид на цялата кола:
10-11-2016, 07:50 PM
Супер тема, най-после, че само за S и V четем! Как се справи колега със стрелката за горивото?
10-12-2016, 08:27 AM
не съм се справил. купих нов датчик и поплавък за резервоара, но още не съм стигнал до там да го пробвам. то иначе горе-долу показва - например като е пълен резервоара, стрелката е до горе. но през цялото време се клати и не е много надеждна.
10-12-2016, 10:36 PM
Определено не е. При мен още преди да влезе в червеното гасне за бензин! А преди това започва да ми напомня , като при рязки спирачки гасне. Като му сипя и няма ядове!
10-17-2016, 01:42 PM
След като смених задното и средното гърне настъпи тишина. но за кратко. Причината този път беше в гърнето, което беше на мястото на катализатора. То също беше яко ръждясало, а пастата, с която му бяха позапушили дупките след време се разпадна. Та отново започна да се появява мощна гърмяща нотка от генерацията.
За замяната бях вече намерил няколко варианта.
- права тръба на мястото на изгнилото гърне
- резонатор
- универсален катализатор - всякакви марки и варианти
- катализатор за модела - цените силно варират - от 60 евро за някакви английски до 500 евро за Walker
- оригинален катализатор - вече не се предлага
Права тръба си мислех, че ще е най-евтиния избор. Като питах на няколко места обаче ме разубедиха. Едно, че искаха безумни пари за изработка, друго, че нямало да бъде толкова тихо. Между резонатор и универсален катализатор разлика в цената особена нямаше, колкото и да е странно. Затова и се спрях на горе-долу такъв вариант - универсален катализатор за директен монтаж. Като цена идваше горе-долу на цената на универсалните, но си идваше направо в правилната форма. Т.е. нямаше да се налага в местните сервизи да проявяват творчество.
Ей го пакетчето:
И съдържанието му:
Става за 16 клапановите B234F и турбо 2.3 литровите мотори:
А тая лепенка не можах да отлепя и съответно няколко дена след монтажа подред колата миришеше здраво на изгоряло, докато хартията сама се разпадне от температурата.
Питите вътре в катализатора се виждаха отгоре, но не и колко са големи. Съдейки по цената обаче едва ли са по-дебели от няколко пръста (по принцип трябва да изпълват цялото тяло на катализатора).
В комплекта си идваха и скобите за закрепване:
Заедно с катализатора реших да сменя и ламбда сондата. Старата съм почти сигурен, че никога не е била сменяна и за тия десетки години експлоатация съм сигурен, че вече не е работела както трябва.
Избрах неуниверсална, а с правилния куплунг за моята инсталация, че да се върже бързо и лесно на мястото на старата.
Снимки от самия монтаж нямам. Отскочих до Емкомплект в дружба. Взеха ме веднага и ми свършиха работа за 20 минути.
Ей го старото гърне (като швейцарско сирене дет се вика):
От там директно минах технически преглед за следващата година. С чиста съвест и емисии И главното - тишина.
За замяната бях вече намерил няколко варианта.
- права тръба на мястото на изгнилото гърне
- резонатор
- универсален катализатор - всякакви марки и варианти
- катализатор за модела - цените силно варират - от 60 евро за някакви английски до 500 евро за Walker
- оригинален катализатор - вече не се предлага
Права тръба си мислех, че ще е най-евтиния избор. Като питах на няколко места обаче ме разубедиха. Едно, че искаха безумни пари за изработка, друго, че нямало да бъде толкова тихо. Между резонатор и универсален катализатор разлика в цената особена нямаше, колкото и да е странно. Затова и се спрях на горе-долу такъв вариант - универсален катализатор за директен монтаж. Като цена идваше горе-долу на цената на универсалните, но си идваше направо в правилната форма. Т.е. нямаше да се налага в местните сервизи да проявяват творчество.
Ей го пакетчето:
И съдържанието му:
Става за 16 клапановите B234F и турбо 2.3 литровите мотори:
А тая лепенка не можах да отлепя и съответно няколко дена след монтажа подред колата миришеше здраво на изгоряло, докато хартията сама се разпадне от температурата.
Питите вътре в катализатора се виждаха отгоре, но не и колко са големи. Съдейки по цената обаче едва ли са по-дебели от няколко пръста (по принцип трябва да изпълват цялото тяло на катализатора).
В комплекта си идваха и скобите за закрепване:
Заедно с катализатора реших да сменя и ламбда сондата. Старата съм почти сигурен, че никога не е била сменяна и за тия десетки години експлоатация съм сигурен, че вече не е работела както трябва.
Избрах неуниверсална, а с правилния куплунг за моята инсталация, че да се върже бързо и лесно на мястото на старата.
Снимки от самия монтаж нямам. Отскочих до Емкомплект в дружба. Взеха ме веднага и ми свършиха работа за 20 минути.
Ей го старото гърне (като швейцарско сирене дет се вика):
От там директно минах технически преглед за следващата година. С чиста съвест и емисии И главното - тишина.
04-22-2017, 05:35 PM
georgivar Wrote:Съживявам темата и започвам постепенно да наваксвам с обновленията. Последно гледам съм писал нещо смислено ноември миналата година.От къде може да си купя такива лайсни само че за v70
Ноември е и т.нар. Черен петък с големите разпродажби. В разни шведски сайтове също имаше намаления. Тогава баш нямах пари и единствено си харесах едни пластмасови капачки за дръжките на на вратите.
Отдавна ги бях загледал, защото като ги сложиш и колата придобива един по-изчистен вид. И като бяха намалени повече от 50% веднага ги поръчах.
Слагат се като просто щракнат върху самите дръжки.
И се променя вида на колата от това:
На това
Разбира се веднага се набиват на очи олющените лайстни на прозорците. Които изглеждат сякаш върху хрома е било боядисано с черна боя.
Слава богу на следващата седмица някой ми разби малкото прозорче на задната дясна врата. Разбрах чак когато се качих в колата и покарах малко, но вътре в колата не се стопли, а напротив - направо си духаше студен декемврийски въздух. Като се огледах видях на задната седалка парчетата стъкло и кални стъпки по мокета. Явно беше влязъл някой отзад и се е прехвърлил отпред. Но не е намерил нищо интересно и си е тръгнал.
Каква е връзката с лайстните на прозорците? Ами както се оказа по-евтино ми излезе да взема цяла оборудвана врата вместо да купувам и сменям само фиксираното прозорче. Вратата взех от същия човек, от който преди бях взел и другите три врати. Та вече имах пълен комплект от 4 врати.
Новите врати обаче бяха с хромирани лайстни. Лайсните се свалят лесно - само дърпаш нагоре и излизат. Та освен, че смених заданта врата, превхърлих набързо и лайстните.
Освен тях бях помолил човека да ми прати и лайстните под страничните фиксирани задни прозорци на комбито. Моите не само, че бяха олющени, но и гумените им уплътнения бяха изгорели и деформирани. А и щеше да е странно вратите да са хром, а задните прозорци черни.
Лайстните на задните прозорци:
Тука се вижда разликата - задната врата е с хромирана лайстна, а предната с олющената черна.
И вече еднакви:
Лайстните на задните прозорци обаче се крепят на едни пластмасови щипки. Половината от моите очевидно вече бяха счупени, а предполагах, че заради възрастта им и при свалянето на лайстните щях да дочупя и останалите. Затова поръчах един комплект резервни щипки.
Снабден с тях пристъпих към монтажа на новите лайстни
За моя изненада успех без да счупя нищо, но въпреки това смених щипките с нови.
И в крайна сметка с новите капачки за дръжките и хромираните лайстни се получи един доста по-свеж вид на цялата кола:
01-21-2019, 04:22 PM
С никелираните лайсни и белите капачки за дръжките визията е супер. Особено съм впечатлен от белите ръкавици с които работиш!
01-21-2019, 10:17 PM
Айде едни никелирани и за 960-ката да намерим...
И аз се замислих за ламбда сондата! На обслужването ще помоля да я проверят.
И аз се замислих за ламбда сондата! На обслужването ще помоля да я проверят.