Волво Клуб - България

Full Version: Проблем - xc70, 2006, D5 185hp
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Привет, колеги.
Имам следния проблем - въпрос. За сега ще скъся историята. След софтуерно изолиране е затапване на ЕГР и смяна на дебитомер с нов (диагностиката отчиташе проблем и при двете неща), звяра практически не ускорява. Сменя скорост (автоматик), качва пъргаво обороти, но ускорение като на колата на Фред Флинстоун. Някакви предположения? Благодаря предварително. Smile
silent.night Wrote:Привет, колеги.
Имам следния проблем - въпрос. За сега ще скъся историята. След софтуерно изолиране е затапване на ЕГР и смяна на дебитомер с нов (диагностиката отчиташе проблем и при двете неща), звяра практически не ускорява. Сменя скорост (автоматик), качва пъргаво обороти, но ускорение като на колата на Фред Флинстоун. Някакви предположения? Благодаря предварително. Smile

Над 2000 оборота качва ли?
Да не е в авариен режим?
изваден маркуч на турбото или спукан интеркулер?съска ли при форсиране? горивен филтър сменян ли е?
silent.night Wrote:Привет, колеги.
Имам следния проблем - въпрос. За сега ще скъся историята. След софтуерно изолиране е затапване на ЕГР и смяна на дебитомер с нов (диагностиката отчиташе проблем и при двете неща), звяра практически не ускорява. Сменя скорост (автоматик), качва пъргаво обороти, но ускорение като на колата на Фред Флинстоун. Някакви предположения? Благодаря предварително. Smile
Как точно е изолиран ЕГР-а и какъв дебитомер е монтиран?
ЕГР-ът при тази кола не се затапва, защото си следи количеството смес и ако не види, че има изгорели газове в ниските обороти - набива грешка.
Изолира се по софтуерен начин, но и там има тънкост, за да не си мисли, че е блокирал ... както най-вероятно се получава при теб.
За дебитомера - какъв е монтиран? Ако е този, който завършва на 088, затова дава грешка. Трябва да е завършващият на 730 и по възможност оригинален, т.е. на БОШ или от Волво.
Имам един резервен дебитомер, 2-ра употреба е, но напълно работещ (БОШ *** *** 730) и можем да я пробваме, а за ЕГР да я видим на VIDA-та как точно се държи ... според мен проблемът с ЕГР-а е неправилно изолиране/затапване, а липсата на мощност идва от дебитомера.
Над 2000 оборота качва ли? - мисля, че да. утре ще я разхода и проследя по-внимателно
Да не е в авариен режим? - не изписва никаква грешка и я усещам малко по-вървяща отколкото в авариен режим
изваден маркуч на турбото или спукан интеркулер? - гледано е турбото и не би трябвало да има такъв проблем, но пак ще проверя, че вече не знам кой какво може да е забравил и недовидял. интеркулер и сменян преди около 3 години - ще проверя и него.
съска ли при форсиране? - поне аз не чувам съскане
горивен филтър сменян ли е? - доколкото си спомням преди около 20 000 км.
Как точно е изолиран ЕГР-а - първо софтуерно, но не проработи. оказа се, че клапата му е била в грешна позиция, затова сложиха и тапа. Човека, който го направи софтуерно е правил още едно такова волво преди и по думите му не е имало проблем
и какъв дебитомер е монтиран? - на БОШ, за модела. утре ще проверя и номера

Колата е карана около 1000 км в авариен режим (за съжаление се наложи), за което майсторите ме увериха, че няма да навреди повече. Вчера обаче, като ми сложиха новия дебитомер и пак не тръгна като хората (може би малко по-добре от преди, но все пак далеч от нормалното), човека изрази подозрение, че може да има нужда от малко по-продължително и равномерно каране на по-дълго разстояние ако нещо се е запушило някъде (не знам къде и какво може да е). Та утре мисля да я покарам и да видя. Ще пиша после.

Благодаря за отговорите, тъй като не съм голям разбирач, а любимото изречение на повечето майстори, които я гледат е "че еди какво си не е като другите коли" и вече не знам какво да мисля. Вие тук, поне не мислите, че Волво е разработка на марсианците и само те си я разбират Smile
silent.night Wrote:Над 2000 оборота качва ли? - мисля, че да. утре ще я разхода и проследя по-внимателно
Да не е в авариен режим? - не изписва никаква грешка и я усещам малко по-вървяща отколкото в авариен режим
изваден маркуч на турбото или спукан интеркулер? - гледано е турбото и не би трябвало да има такъв проблем, но пак ще проверя, че вече не знам кой какво може да е забравил и недовидял. интеркулер и сменян преди около 3 години - ще проверя и него.
съска ли при форсиране? - поне аз не чувам съскане
горивен филтър сменян ли е? - доколкото си спомням преди около 20 000 км.
Как точно е изолиран ЕГР-а - първо софтуерно, но не проработи. оказа се, че клапата му е била в грешна позиция, затова сложиха и тапа. Човека, който го направи софтуерно е правил още едно такова волво преди и по думите му не е имало проблем
и какъв дебитомер е монтиран? - на БОШ, за модела. утре ще проверя и номера

Колата е карана около 1000 км в авариен режим (за съжаление се наложи), за което майсторите ме увериха, че няма да навреди повече. Вчера обаче, като ми сложиха новия дебитомер и пак не тръгна като хората (може би малко по-добре от преди, но все пак далеч от нормалното), човека изрази подозрение, че може да има нужда от малко по-продължително и равномерно каране на по-дълго разстояние ако нещо се е запушило някъде (не знам къде и какво може да е). Та утре мисля да я покарам и да видя. Ще пиша после.

Благодаря за отговорите, тъй като не съм голям разбирач, а любимото изречение на повечето майстори, които я гледат е "че еди какво си не е като другите коли" и вече не знам какво да мисля. Вие тук, поне не мислите, че Волво е разработка на марсианците и само те си я разбират Smile
Не е станало като на "другото такова Волво", защото има електроника при 185 к.с.
Изолирането на ЕГР-а става като му се преработват картите във всички обороти (което най-вероятно не е направено) и в ниските се задава да "вижда" друго количество въздух, а реално картите на сместта си остават същите. Така реално ЕГР-ът работи, т.е. компа си го чеква и всичко е ОК, а реално при запалване го затваря. После вече се слага тапа, ако толкова човек иска да го затапи.
За дебитомера - виж наистина дали това е номерът, после на VIDA се закача, изчистват се грешките, адаптира се и би трябвало да е ОК.
В коя част на София си?

п.с. Волво далеч не е по-марсианска кола от БМВ, Ауди или някоя друга марка, но не е масова и не са счупили достатъчно коли майсторите, за да се научат :lol: Отделно - за всичко трябва да се чете, има чужди форуми и т.н., но кварталните майстори си мислят, че всяка нова кола е като Москвич, но с ел. стъкла :mrgreen:
Само едно предположение - 20 000 км. не са ли прекалено много за горивния филтър ?
Не се ли налага и неговата смяна ?
Колега имах миналата седмица същия проблем оказа се че е дросел регулатор. Ремонта в мотопфое излезна около 580 лв.
Stanchoni Wrote:Само едно предположение - 20 000 км. не са ли прекалено много за горивния филтър ?
Не се ли налага и неговата смяна ?
Горивния/и въздушния/филтър се сменява на 60 000км.
Благодаря за уточнението Пламене.
Smile
Pages: 1 2