Така... В Петък сменях каре на скоростната кутия (За това ще питам в друга тема че има некви драми
) и помолих майстора да измисли някакъв заместител на катализаторите, различен от права тръба или така наречените резонаторни гърнета, които за мен са си малко по-широка тръба с ренде вътре
След обстоен преглед, включително продухване с компресор, майстора ме посъветва да не ги пипам, защото привидно нищо им няма. Т.е. Явно просто си греят много.
Междувременно се оказа че нищо универсално не може да се събере на тяхно място, защото не само че са със странна форма, ами и завиват нагоре, което оставя само два варианта при евентуална нужда да се сменят: да се поръча готов комплект гърнета от нета (бърза проверка извади цени от 500 до 1000лв) или да се изработят гърнета по поръчка. За по нормална форма ми струваше 450лв последния път.
Сега обаче новия проблем
. Върнаха ми гърнетата и понеже беше станало късно вечерта и след работно време, просто си взех колата и тръгнах. На половината път усетих че губя мощност при потегляне и на няколко пъти колата се отпушва за да тръгне. След 7-8км вече едвам тръгва. Мотора е неспокоен (най-вероятно поради изгасили се цилиндри), но не се оправя след рестарт. При спиране оборотите падат под 500 и изчезват спирачките и волана. Гасне само ако върна на неутрална без газ.
Събота успях да намеря някъв сервиз с няква диагностика. Грешката на таблото беше за недостатъчна мощност. Китайската диагностика извади 50 неща, от дебитомер, през цилиндри, та до ламба сондите, след изчистване на грешките, колата веднага заработва нормално. При форсиране промяна няма. Трябва да направя едно кръгче, че да се запуши. Единственото което можахме да направим на място беше да извадим ламбда сондите и да ги закачим отново, но резултат нямаше.
Понеже диагностиката беше няква си, живите данни показваха стойности само за две содни - предна и задна, а доколкото ми е известно са 4. Та от живите данни на свободен ход предната беше на 35 миливолта, а задната на 850 миливолта. Освен това задната понякога държеше на отворен лууп.
Та въпросите са ми два: 1. Какви стойности трябва да дават сондите и 2. Има ли шанс да е нещо друго, щото съвпадения винаги може да има. (Дросела е чистен скоро. Нямаше никакви проблеми преди да свалим генерацията. Прави го и на бензин и на газ)