Волво Клуб - България

Full Version: Volvo S80 T6 - смяна на катализатори
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Понеже нещо търсачката не ме пуска да търся Smile, искам да попитам дали някой знае какво е подходящо да се сложи на мястото на катализаторите на Volvo S80 T6 (2.8 bi-turbo), че мойте твърде очевидно са заминали. Попринцип нямам навика да слагам резонансни гърнета на нищо над 90 коня и досега съм си правил гърнета по поръчка като заместители, освен на дизелите, където няма смисъл. Та общо взето не знам дали при наличието на две турбота, ще има няква особена разлика в шума или, като при дизела, само ще свисти повече, или си трябват гърнета, и ако да, дали има някакви готови, подходящи, заместители или пак ще трябва да си ги сглобявам.
Колеги,

Никой ли няма съвет под ръка?
;-)

Поздрави!
Аз съм виждал пита (заготовка за катализатор ) . И това ме навежда на мисълта, че все някъде трябва да ги правят у нас та макар да са и някакви полументета.

Ако е само запушена питата може да може и да се поотпуши като я покараш поне 20 мин на поголеми обороти .
dilana Wrote:Аз съм виждал пита (заготовка за катализатор ) . И това ме навежда на мисълта, че все някъде трябва да ги правят у нас та макар да са и някакви полументета.

Ако е само запушена питата може да може и да се поотпуши като я покараш поне 20 мин на поголеми обороти .

Мисля че момента с отпушването отдавна е отминал. От опит знам че ако къп холдъра може да ми стопли кафето, катовете са пътници отдавна. Пък и за 16 годишна кола, със сигурност им е време Smile
А коя година е колата?
1999
Така... В Петък сменях каре на скоростната кутия (За това ще питам в друга тема че има некви драми Smile) и помолих майстора да измисли някакъв заместител на катализаторите, различен от права тръба или така наречените резонаторни гърнета, които за мен са си малко по-широка тръба с ренде вътре Smile

След обстоен преглед, включително продухване с компресор, майстора ме посъветва да не ги пипам, защото привидно нищо им няма. Т.е. Явно просто си греят много.

Междувременно се оказа че нищо универсално не може да се събере на тяхно място, защото не само че са със странна форма, ами и завиват нагоре, което оставя само два варианта при евентуална нужда да се сменят: да се поръча готов комплект гърнета от нета (бърза проверка извади цени от 500 до 1000лв) или да се изработят гърнета по поръчка. За по нормална форма ми струваше 450лв последния път.

Сега обаче новия проблем Smile. Върнаха ми гърнетата и понеже беше станало късно вечерта и след работно време, просто си взех колата и тръгнах. На половината път усетих че губя мощност при потегляне и на няколко пъти колата се отпушва за да тръгне. След 7-8км вече едвам тръгва. Мотора е неспокоен (най-вероятно поради изгасили се цилиндри), но не се оправя след рестарт. При спиране оборотите падат под 500 и изчезват спирачките и волана. Гасне само ако върна на неутрална без газ.

Събота успях да намеря някъв сервиз с няква диагностика. Грешката на таблото беше за недостатъчна мощност. Китайската диагностика извади 50 неща, от дебитомер, през цилиндри, та до ламба сондите, след изчистване на грешките, колата веднага заработва нормално. При форсиране промяна няма. Трябва да направя едно кръгче, че да се запуши. Единственото което можахме да направим на място беше да извадим ламбда сондите и да ги закачим отново, но резултат нямаше.

Понеже диагностиката беше няква си, живите данни показваха стойности само за две содни - предна и задна, а доколкото ми е известно са 4. Та от живите данни на свободен ход предната беше на 35 миливолта, а задната на 850 миливолта. Освен това задната понякога държеше на отворен лууп.

Та въпросите са ми два: 1. Какви стойности трябва да дават сондите и 2. Има ли шанс да е нещо друго, щото съвпадения винаги може да има. (Дросела е чистен скоро. Нямаше никакви проблеми преди да свалим генерацията. Прави го и на бензин и на газ)
Да не би да се е запушило някое от гърнетата?Запали,изфорсирай и виж излиза ли нещо от аспуха отзад!
На място проблеми няма. Форсира си до ограничителя. В движение (в ускорение) генерацията се запушва и отпушва по няколко пъти. Все едно отваря и затваря клапа. Самата генерация както споменах я продухвахме и пропуска въздух без видими пречки. Затова и се спирам на сондите, защото проблема явно се оправя веднага след изчистване на грешките. Предполагам в движение като почнат да дават някви нереални данни, компа почва да компенсира, гаснат цилиндри и почва да става тегаво. Въпроса е че не знам дали в изпускателната система има някви клапани изобщо, за да осмисля какво реално води до загубата на мощност.
Това с гасненето при изключване от скорост е типичен симтом на проблеми с дроселовата клапа. Wink

Прочетете колата с VIDA и тя ще си каже какво я боли, понеже китайските ELM-ове могат да четат само комп-а на мотора и то само стандартните за OBD2 кодове.
Pages: 1 2