Волво Клуб - България

Full Version: S60-износени тампони д-л, стаб. щанга?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте колеги,
В тази тема http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewto...21&t=38749 питах за свестен сервиз в София, но за съжаление всеки си пази сервиза, в който ходи Cry и се принудих сам да си решавам проблемите по колата, а те са:
1. Глухо притропване отпред при тръгване и спиране - при оглед установих скъсани тампони на скоростната кутия и горен на двигателя - смених ги, но тропането продължава. Днес огледах носачи, биалетки и всички втулки по окачването - всичко изглежда здраво. Единствено се усъмних в десния тампон на двигателя. Може ли някой да помогне за него - може ли да се установи по приложените снимки дали е за смяна? Гледах, че при по-стари модели на марката в този тампон има метален пин, който ако е под средното ниво тампона е за смяна. При този няма такава индикация, но пък си е допрял до долната планка и ми според мен е за смяна (или пък е нормално :?: ). Възможно ли е от там да притропва?

[attachment=43373]
[attachment=43372]
[attachment=43371]
[attachment=43370]

2.Глухо притропване отзад при неравности - също огледах задното окачване (носачи, биалетки) и само тампоните на стабилизиращата щанга ми се виждат съмнителни - нормално ли е да изглеждат като на тези снимки? Гледах, че е БГ има производител за тези тампони - някой сменял ли ги е?

[attachment=43377]
[attachment=43379]

На предишната ми кола се бяха оказали едни втулки на амортисъорите, но тя беше комби - тук не знам дали е възможно да е от такива втулки тропането.
Моля ако някой може да помага.
Поздрави на всички.
Колега и аз съм с D5 - 2003 - 310 000 км. (ориентировъчно)
Миналата година се оказа така, че трябваше да посменя почти всичко от снимките ти, поради същите причини Smile ... че и още Smile
Като искаш от возилото, трябва и да му даваш, нали така? Smile
п.п. за тампони по двигателя - само орижинъл! за другото може и лек компромис...
Знам, че най-добре е с оригинални части ама някак си за парче гума с метална планка 275лв ми се струват прекалено много :o . Ще се учудя ако всички си сменят тампоните с оригинални. Ще потърся в eBay и на други места извън БГ оригинални, но ако не намеря ще трябва да слагам заместител. Препоръчайте ми добри заместители на оригиналните - Febi, Corteco, Swag, Лемфьодер (от които сте слагали и сте доволни) - все пак разликата в цената не е в проценти, а в пъти Wink .
jtboev Wrote:Знам, че най-добре е с оригинални части ама някак си за парче гума с метална планка 275лв ми се струват прекалено много :o . Ще се учудя ако всички си сменят тампоните с оригинални. Ще потърся в eBay и на други места извън БГ оригинални, но ако не намеря ще трябва да слагам заместител. Препоръчайте ми добри заместители на оригиналните - Febi, Corteco, Swag, Лемфьодер (от които сте слагали и сте доволни) - все пак разликата в цената не е в проценти, а в пъти Wink .
Най-добрият вариант е тампон от полиуретан - има ги в Ибей.
Преди ВОЛВО-то карах Алфа Ромео и някои техни модели са пословични със слабите си тампони. Решение е в полиуретанови - практически вечни.
За ВОЛВО има едни поляци, които продават тампони за стаб. щанги и отзивите са много добри, но не мога да изкажа за тях категорично мнение, защото не съм ползвал техните услуги.
В Стара Загора правят такива полиуретанови тампони : <!-- m --><a class="postlink" href="http://tamponi-vservice.com">http://tamponi-vservice.com</a><!-- m -->.
Конкретно за S60 не видях в каталога, но не пречи да ги прозвъниш.
Собственика на сервиза е върл "алфист - ферарист" ... 8-)
За шума отзад тампоните са невинни - все пак на снимката се виждат при вдигната кола и свалено колело.
Според вас на какви километри сдават амортисьорите (при мен в момента са на 200К км), че според мен от тях идва трополенето.
Гледам, че оригиналните са Закс, но съм се загледал в Meyle - немски са и изглеждат качествени, но ако някой е слагал такива и има впечатления нека ги сподели.
Също се чудя дали да сменям оригиналните лагери на макферсона (няма проблеми при тях) с други - имал съм си проблеми с едни на Febi и не ми се иска нещо (може тук в БГ да са били някакви ментета де Wink ).
S60-износени тампони, стаб. щанга.Как се сменят ???
става въпрос ,как да вкарам тампона за да влезе в щангата , то няма никакъв шанс ?
Колега, бифюелите отзад са с различни амортисьори от останалите и са изключително скъпи. При мен също имаше такова глухо тропане и ги смених, но с обикновени. Колата клекна доста повече и върнах старите. От тогава обаче този шум изчезна и всичко е нормално. Друго нищо нямаше за смяна покрай тях - беше огледано обстойно покрай смяната.
mirizlivpor Wrote:Колега, бифюелите отзад са с различни амортисьори от останалите и са изключително скъпи. При мен също имаше такова глухо тропане и ги смених, но с обикновени. Колата клекна доста повече и върнах старите. От тогава обаче този шум изчезна и всичко е нормално. Друго нищо нямаше за смяна покрай тях - беше огледано обстойно покрай смяната.
Като поразгледах в документацията на колата видях, че моите са нивомат (цена около 1100лв/бр) и се отказах. Замерих ги и видях, че засега си работят. Според мен трополенето отзад може и да е от биалетките - като ги напъвам уж няма луфт в тях, но не знам дали не трябва да се свалят за да си проличи (все пак са под напор и едва ли ще хвана луфт като са на колата).
За колегата, който пита за тампоните на стабилизиращата щанга - официално тампони там не се сменят - сменя се цялата стаб. щанга. По-добре разпитай за сервиз, който е правил и я прави манипулацията. Може пък и някой колега да знае как става и да сподели тук - и на мен ще ми е интересно.
Pages: 1 2 3