Волво Клуб - България

Full Version: Volvo S80 T6 - проблеми със скоростната кутия
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Трябва ми малко помощ Smile. Кораба майка е оборудван с тази 4 степенна автоматична скоростна кутия: 4T65EV. И доколкото ми е известно, предишният собственик я е сменил с друга (втора ръка най-вероятно) преди 20-тина хил. км.

В момента кутията е със сменено масло, гарнитура и филтри, едно външно каре (по-долу ще кажа защо) и няква шайба (може и да е семеринг, не знам), заради която изтичаше масло. Всичко беше точно за известно време (или си е било така и преди да я взема).

Проблемите са два и трябва да отбележа, че се изявяват само когато колата загрее хубаво. Примерно десетина км. градско. След каране по околовръстното, кутията пак се съвзема малко и като загрее пак същата работа.

А симптомите:

1. При потегляне от място изхрупва хубаво откъм кутията, като звука се пренася хубаво по купето и може да се чуе да идва отвсякъде. Силата на хрупането зависи от това колко е загряла колата, като на студено го няма изобщо. Въпросното се чува само при потягляне от първа или втора предавка. След множество догатки и т.н. решихме да сменим външното каре. Не съм абсолютно сигурен дали имаше изобщо някакъв ефект или си въобразявам, но проблема остана, въпреки че май по-малко хрупа сега.

Още две неща към проблема. При превключване от D на R и обратно също изхрупва. Отново по-силно при загряла кутия. Ако колата се вдигне на магаре, спира да хрупа.

Въпроса е да сменям ли всички карета или другаде да търся проблема?

2. Като загрее кутията почва да се държи странно. При потегляне вдига обороти без да потегля осезателно (едвам отлепя), след което зацепва, почва да върти гуми и тръгва. Общо взето все едно държа съединителя и го пускам при 4000 оборота. Естествено е последвано и от силен удър в кутията. Ако карам на ръчни, положението е значително по-добре, въпреки че пак на първа като е загряла, тръгва далеч не като 270кс кола и при превключване към 2-ра предавка удря приятно. Свалянето от 3-та към втора при спиране (при ръчни) също удря. И като цяло мощността при първа и втора изобщо не отговаря на това което би трябвало да бъде. При 3-та и 4-та предавка положението е по-добре, но отвреме на време като че загубва мощност за момент и отнема газта.

Няма значение на какво гориво се кара. Все още не съм сигурен дали катализаторите са запушени и доколко те биха имали частична вина. Грешки по случая няма. Чат пат ми излиза чек енджина, но като проверихме е заради отчитане на бедна смес от време на време, което идва от газовата.

Тези дни ще направя някое друго видео да демонстрирам точно как се държи.

Междувременно, някви идеи на къде върви ситуацията? Ремонтен комплект? Проблем с мозъка? И евентуално къде в София имат експертизата да я погледнат и евентуално отремонтират. Вече ходих в един добре известен сервиз, където далеч не останах доволен, а и усилено твърдяха че кутията е перфектна.
Соленоиди или хидро блок (Valve body), зависи колко време е карана така.
Същите симптоми има и AW55-50/51 кутии.
Ремонта е от 500 до около 1500, според зависи
Някой има ли опит с Джемини4 дали успешно диагностицират волво-вите кутии?
Здравей колега, аз съм със Волво S 60 D5 2002 год. със по - старата AW55-50 кутия. Колата я купих с проблем в кутията, тъй като успях да сваля доста голяма част от цената с идеята да я оправя след известно време. Имам човек, които е работил в Джемини и той ме увери, че кутията може да се оправи. Проблемът беше в износените соленоиди и имаше придръпване между 2ра и 3та скорост. Човекът оправи кутията в сервиза на Джемини и в момента колата си върви перфектно повече от година и половина. Ремонтът ми излезе към 1200 лв. + рециклиране на турбината, но той ми взе два пъти по малко за работа, защото ми е познат. Въпросът е, че там са оправяли кутии на Волво и знаят за какво иде реч. Съветвам те да идеш да я погледат и те ще ти обяснят какво трябва да се направи.
Kainy Wrote:Някой има ли опит с Джемини4 дали успешно диагностицират волво-вите кутии?

това е кутия на GM ( General Motors) и се слага в много коли различни от Волво. принципно карах една кола за диагностика в Джемини преди 5 години сигурно и тогава казаха че GM кутията я ремонтират. за тях има доста противоречиви мнения. аз знам за ремонт на кутии в София :
-Джемини
-Коко в Малинова Долина
-на Черни връх над Парадайз Мол един сервиз
-Даймънд трансмишън

аз за първоначална диагностика за да кажат къде е проблема бих се доверил на Коко( слушал съм добри отзиви за него, е има и отрицателни, но поне за диагностика ще каже какво що, и ще те насочи около цена за ремонта)
По т.1 - изхрупкването може да е от доста неща, възможни са дефекти в диферинциала, каретата - външни, вътрешни и в планетарната предавка в автомата, при студено я прави по-осезаемо защото налягането е кутията е по-високо и предава въртящия момент по-рязко.
по т.2 - има проблем с автомата, най-вероятно клапанния блок се нуждае от ремонт - кутията губи налягане и от там са ударите, възможно е ниско налягане от износни дискове или хидротрансформатор. Тази кутия по време на ръчно превключване не пускай газта до край - ще забележиш как с газ превключва мазно, а като пускаш газта по време на превключването прехлъцва - просто такъв е алгоритъма на кутията. Тези кутии много лесно дават грешки така, че ме учудва че при тези симптоми не е дала грешка или грешка има, но няма индикация на арматурното табло. Навсякъде където съм чел казват че винаги при ремонт, трябва да се смени(рециклира) клапанния блок, само смяната на износени елементи от механичната част на кутията - дискове, буталца и т.н. не решава проблема. Възстановен хидротрансформатор в Джемини ме остави на пътя след 50 000км пробег, така че стой далеч от тях. За Коко от Малинова долина, както е писал колегата в по-преден пост е добро решение. Частите за тези кутии в Щатите са доста по-евтини, макар че сега доларът е скъп и има начин за доставка, но се чака повече - ако те интересува пиши на лични.