06-10-2015, 01:53 PM
Трябва ми малко помощ . Кораба майка е оборудван с тази 4 степенна автоматична скоростна кутия: 4T65EV. И доколкото ми е известно, предишният собственик я е сменил с друга (втора ръка най-вероятно) преди 20-тина хил. км.
В момента кутията е със сменено масло, гарнитура и филтри, едно външно каре (по-долу ще кажа защо) и няква шайба (може и да е семеринг, не знам), заради която изтичаше масло. Всичко беше точно за известно време (или си е било така и преди да я взема).
Проблемите са два и трябва да отбележа, че се изявяват само когато колата загрее хубаво. Примерно десетина км. градско. След каране по околовръстното, кутията пак се съвзема малко и като загрее пак същата работа.
А симптомите:
1. При потегляне от място изхрупва хубаво откъм кутията, като звука се пренася хубаво по купето и може да се чуе да идва отвсякъде. Силата на хрупането зависи от това колко е загряла колата, като на студено го няма изобщо. Въпросното се чува само при потягляне от първа или втора предавка. След множество догатки и т.н. решихме да сменим външното каре. Не съм абсолютно сигурен дали имаше изобщо някакъв ефект или си въобразявам, но проблема остана, въпреки че май по-малко хрупа сега.
Още две неща към проблема. При превключване от D на R и обратно също изхрупва. Отново по-силно при загряла кутия. Ако колата се вдигне на магаре, спира да хрупа.
Въпроса е да сменям ли всички карета или другаде да търся проблема?
2. Като загрее кутията почва да се държи странно. При потегляне вдига обороти без да потегля осезателно (едвам отлепя), след което зацепва, почва да върти гуми и тръгва. Общо взето все едно държа съединителя и го пускам при 4000 оборота. Естествено е последвано и от силен удър в кутията. Ако карам на ръчни, положението е значително по-добре, въпреки че пак на първа като е загряла, тръгва далеч не като 270кс кола и при превключване към 2-ра предавка удря приятно. Свалянето от 3-та към втора при спиране (при ръчни) също удря. И като цяло мощността при първа и втора изобщо не отговаря на това което би трябвало да бъде. При 3-та и 4-та предавка положението е по-добре, но отвреме на време като че загубва мощност за момент и отнема газта.
Няма значение на какво гориво се кара. Все още не съм сигурен дали катализаторите са запушени и доколко те биха имали частична вина. Грешки по случая няма. Чат пат ми излиза чек енджина, но като проверихме е заради отчитане на бедна смес от време на време, което идва от газовата.
Тези дни ще направя някое друго видео да демонстрирам точно как се държи.
Междувременно, някви идеи на къде върви ситуацията? Ремонтен комплект? Проблем с мозъка? И евентуално къде в София имат експертизата да я погледнат и евентуално отремонтират. Вече ходих в един добре известен сервиз, където далеч не останах доволен, а и усилено твърдяха че кутията е перфектна.
В момента кутията е със сменено масло, гарнитура и филтри, едно външно каре (по-долу ще кажа защо) и няква шайба (може и да е семеринг, не знам), заради която изтичаше масло. Всичко беше точно за известно време (или си е било така и преди да я взема).
Проблемите са два и трябва да отбележа, че се изявяват само когато колата загрее хубаво. Примерно десетина км. градско. След каране по околовръстното, кутията пак се съвзема малко и като загрее пак същата работа.
А симптомите:
1. При потегляне от място изхрупва хубаво откъм кутията, като звука се пренася хубаво по купето и може да се чуе да идва отвсякъде. Силата на хрупането зависи от това колко е загряла колата, като на студено го няма изобщо. Въпросното се чува само при потягляне от първа или втора предавка. След множество догатки и т.н. решихме да сменим външното каре. Не съм абсолютно сигурен дали имаше изобщо някакъв ефект или си въобразявам, но проблема остана, въпреки че май по-малко хрупа сега.
Още две неща към проблема. При превключване от D на R и обратно също изхрупва. Отново по-силно при загряла кутия. Ако колата се вдигне на магаре, спира да хрупа.
Въпроса е да сменям ли всички карета или другаде да търся проблема?
2. Като загрее кутията почва да се държи странно. При потегляне вдига обороти без да потегля осезателно (едвам отлепя), след което зацепва, почва да върти гуми и тръгва. Общо взето все едно държа съединителя и го пускам при 4000 оборота. Естествено е последвано и от силен удър в кутията. Ако карам на ръчни, положението е значително по-добре, въпреки че пак на първа като е загряла, тръгва далеч не като 270кс кола и при превключване към 2-ра предавка удря приятно. Свалянето от 3-та към втора при спиране (при ръчни) също удря. И като цяло мощността при първа и втора изобщо не отговаря на това което би трябвало да бъде. При 3-та и 4-та предавка положението е по-добре, но отвреме на време като че загубва мощност за момент и отнема газта.
Няма значение на какво гориво се кара. Все още не съм сигурен дали катализаторите са запушени и доколко те биха имали частична вина. Грешки по случая няма. Чат пат ми излиза чек енджина, но като проверихме е заради отчитане на бедна смес от време на време, което идва от газовата.
Тези дни ще направя някое друго видео да демонстрирам точно как се държи.
Междувременно, някви идеи на къде върви ситуацията? Ремонтен комплект? Проблем с мозъка? И евентуално къде в София имат експертизата да я погледнат и евентуално отремонтират. Вече ходих в един добре известен сервиз, където далеч не останах доволен, а и усилено твърдяха че кутията е перфектна.