Волво Клуб - България

Full Version: Мнение за двигател и евентуален ремонт.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте карам Волво 460 95-та с двигател B18U .

Взел съм двигател за подмяна на моя понеже моя е много износен и харчи много масло. Отворих картера на "новия" двигател за да сменя гарнитурата и семерингите на коляновия вал също махнах по един от основните и биелни лагери (от към семеринга на скоростите) за да видя какво е състоянието. Прикачам снимки да дадете мнение за състоянието им и дали е нормално това износване за пробег от 220 000км.


[Image: 0535c762a59a1e8b.jpg]

[Image: 7da4f41ab518b2bf.jpg]


Нещото което забелязах е аксиален луфт на коляновия вал и го измерих с луфтомер при норма (0.07-0.23) той е 0.4мм.

Двигателя работи много добре,тих е и не харчи масло. Компресията на всички цилиндри е 11.5 по километраж е на 215 000км.
Коляновия вал изглежда много добре без никакви следи от надирания.

Дайте мнение какво да правя да го слагам и карам така или да сменям лагери. ( Не ми се иска защото ще сложа някакви ментета които не се знае колко ще карат)

Аксиалния луфт проблем ли и от къде да купя аксиални лагери за да се вкара луфта в норми.

Мерси.
Аксиалният луфт е проблем,който ще доведе до бързо разбиване на семерингите и загуба на масло.Като сменяш семерингите вземи с един размер по тънки,за да се смени позицията на лагеруване.
Лагери може да купиш от представител на SNR в България и все още са оригинални за влагане.Не струват много,но ще удължат значително живота на мотора и компонентите.
Не е лошо,докато новият мотор все още е отвън,да му се направи ревизия и поне да се почистят челата на буталата,повдигачите а и да се проверят клапаните.
Поздрави и успех.
Kangalov Wrote:Аксиалният луфт е проблем,който ще доведе до бързо разбиване на семерингите и загуба на масло.Като сменяш семерингите вземи с един размер по тънки,за да се смени позицията на лагеруване.
Лагери може да купиш от представител на SNR в България и все още са оригинални за влагане.Не струват много,но ще удължат значително живота на мотора и компонентите.
Не е лошо,докато новият мотор все още е отвън,да му се направи ревизия и поне да се почистят челата на буталата,повдигачите а и да се проверят клапаните.
Поздрави и успех.

Това е шега някаква, нали... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Каква шега бре Майоре...Бивали шега на гол двигател. Big Grin
При свален двигател се сменя всичко наред .аз лично ще карам с такива лагери
[attachment=43540]
Относно биелните -съветвам да се прегледат в магазина /независимо на коя фирма са ! Дали имат зъбче против превъртане ,защото често се доставят лагери по размера ,без такова!
[attachment=43539]
Ето снимки на аксиалните шайби , едната е много износена (от страната на маховика ) ... при вас подобно ли е положението ?

Мястото където контактува износена шайба със коляновия вал изглежда по подобен начин на шайбата. Ако сложа нова шайба няма ли да се износи много бързо при положение че колянови вал е надран от старата износена шайба ?

[Image: a9cfda09cd1f2e10.jpg]

[Image: 947820f800703050.jpg]

От СТАРС 94 ми предложиха лагери NTN на добра цена, комплекта основни и биелни за около 70лв. Какво мислите дали са добри лагерите >?

Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.
Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.[/quote]


Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер
Quote:
andro440 Wrote:Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.


Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер

Сега се връщам от шлайфиста в с. Доброславци, Делчо се казва.Оставих му вала да го оправи там където е надран от аксиалния лагер. ( Според него износването се е получило от проблем със съединителя и бил постоянно притиснат този лагер) Замери вала и каза че е добре и няма износване. Занесох му и лагерите да ги погледне , беше категоричен да не ги сменям! Новите които се продават не били с точни размери и разстоянието между вала и лагера било по-голямо отколкото със оригинален лагер. Сивото по лагерите каза че е от сипвана добавка в двигателя. Мисля да сменя само аксиалните лагери с подходящ размер и да затварям без да пипам другите.
сивото от лагера е износена повърхност !
mirkovinkata Wrote:
Quote:
andro440 Wrote:Моите дали са за смяна , не ми изглеждат много износени.


Сменяй лагерите !Няма място за компромиси , при свален двигател ! лагерите ти ,са за смяна -имат сиви участъци . След това да не станат и шийките на вала ,като аксиалната повърхност . А за аксиалния -вала на шлайфист да го близне и вземаш ремонтен комплект аксиален лагер

Сега се връщам от шлайфиста в с. Доброславци, Делчо се казва.Оставих му вала да го оправи там където е надран от аксиалния лагер. ( Според него износването се е получило от проблем със съединителя и бил постоянно притиснат този лагер) Замери вала и каза че е добре и няма износване. Занесох му и лагерите да ги погледне , беше категоричен да не ги сменям! Новите които се продават не били с точни размери и разстоянието между вала и лагера било по-голямо отколкото със оригинален лагер. Сивото по лагерите каза че е от сипвана добавка в двигателя. Мисля да сменя само аксиалните лагери с подходящ размер и да затварям без да пипам другите.

В случай ,че вала е при шлайфист .,първо се измерва колко е износването ,след което се предвижда подходящ по размер ремонтен лагер ,по които размери /шлайфиста/ се съобразява до постигане на необходимите допуски ...имам усещане ,че дори ще налееш старото масло в двигателя . В особено тежки случаи ,аксиалния лагер се изработва от фосфорен бронз -но всеки сам избира решение . не разбирам много от двигатели ..но понеже тези които разбират не ти отговарят ,реших да се включа .Смяната на биелни лагери е задължителна ,Основните /30 лв струват /може да изкарат още малко! Питай шлайфиста Делчо , как така той е решил ,че новите лагери са менте и ще едва ли не хлопат около вала ? явно чака да задерат и те ! и в крайна сметка -имам един колянов вал за продан -ако шлайфа те подведе
Pages: 1 2