Волво Клуб - България

Full Version: Воланът тресе
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги. Ще започна с малко предистория, за да се опитам да обясня по-добре. Преди известно време имах ядове от крива задна гума. Воланът тресеше яко. Смених и четирите гуми с нови, направих им баланс и нещата се кротнаха. Малко след това (месец два) пак усетих тресене. Отново на баланс, но си остана леко потреперване. Джантите са прави. По принцип постоянно карам по второстепенни пътища с неравности и е трудно да усетя треперенето на волана. Днес се наложи да отида до Поморие и да се върна общо 630 километра по що годе гладки пътища и вече доста осезаемо усетих какво се случва. Тресенето започва от 80км/ч като при 105 леко намаля, от 110 до 135 е доста силно, след 140 и нагоре изчезва.
Преди около месец ходих на профилактичен преглед на предница и диагностика в МП. Имам едно тропане отпред в дясно, което се чува при преминаване през дупки и неравности по пътя. Даже по скоро в момента, в който колелото пропада надолу в неравността. Прегледаха я обстойно и освен тръгнали биалетки отзад които не били още за смяна, друго не откриха. Обърнах им внимание за въпросното тропане отпред, качиха я на тресачка и резултатът беше около 89% и при двата предни амортисьора. Почнаха да вдигат рамене и казаха че според тях всичко е ок по окачването на колата. Пратиха ме да си ходя, и казаха да се върна когато тропането се засили още повече, защото сега не могат да хванат от къде е. Приемчика спомена за нещо като мъртъв ход на амортисьора но не можели да го хванат. Възможно ли е тресенето на волана да има връзка с някаква неизправност по предницата. Колата не дърпа в страни върви си в права линия. Дисковете ми със сигурност не са криви пробвах по екстремни спирания. Според гумаджийте баланса, гумите и джантите са ок.
Моля за насоки, искам да тръгна от някъде защото реално от 80 до 135 колата си тресе хубаво, и е въпрос на време да се доразбият и други неща по окачването. След като и в МП ме резнаха незнам от къде да започна. Освен да ида пак да им досаждам...
Полуоски.
Имаш предвид криви ли? Как се диагностицират, какви са им симптомите?
Имам предвид вътрешни карета и по-специално на дясна полуоска. Миналата седмица рециклирах точно заради подобни симптоми. Мислех, че са тампони, сменях джанти и гуми и след като вдигнах за пореден оглед на тампони, видях как дясната полуоска замята с около 2 см. Така че, вдигни на крик и погледни дали нямаш луфт в полуоските.
+1 за полуоски,но не е самото вътрешно каре,а е чашката на карето.Именно тя се износва и има луфт.Тресе също като дебалансирана гума.
Благодаря Ви! Понеже не съм убеден, че ще установя проблема сам на око, ще отскоча пак до МП и ще ги накарам да погледнат полуоската. Миналата година сменях лагер на тази полуоска при тях.
Разликата между тресене на каре и крива гума е, че от карето тресе само на ускорение.
Каретата се хващат като завъртиш кръг с пълен десен и съответно ляв волан, като ускоряваш. За това ти трябва широко място, все ще намериш. Ако има луфт, ще чука.
Глухото кънтене при преминаване през неравности може да е от големите тампони на предните носачи. Ходил си да гледат ходовата част, би трябвало да им обънат внимание. Погледни и тампоните на макферсона, както и дали са стегнати гайките горе. Случва се да се поразхлавят.
Тресенето на волана вероятно все пак е от баланс, или кривини в гумите или джантите. Недобър баланс е често срещано явление. Зависи не само от човека, но и от машината. Прецени, дали са те блансирали добре, ако се съмняваш, иди на друго място, с по-ново оборудване. Може просто да е паднала тежест.
На теста с пълен ляв и десен с ускорение (току що пробвах) - каретата не се обаждат. Няма румолене, прищракване и чукане. Относно тампоните на макферсона на същата дясна страна преди имах глухо припукване от шапката на амортисьора, което се чуваше при въртене на волана на място. Напръсках го с масло и припукването спря. По какво се разпознава че е заминал тампон(лагер) на макферсона ? Може ли от нестабилност в него да се получава накакъв резонанс при определена скорост и това да поражда тресенето?
Колкото до баланса, последния го правих чак в Търново, като преди това бях при всичките четирима майстори в Троян, един в Ловеч и един в Плевен (не се шегувам) Като градове, които са ми наблизо ми остават Габрово и Севлиево :roll: От толкова много баланси ми се наложи да сменя и всичките гайки на колелетата ама това е друга тема...
Тайно се надявам колегата Kangalov да не се окаже прав Big Grin Записах си час за преглед в МП за понеделник макар, че не останах доволен от последното посещение.
Pages: 1 2