Волво Клуб - България

Full Version: Звук при потегляне
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Привет, колеги! Първо за колата - Volvo S40 2.0 136к.с. 2001г. Проблемът е, че при потегляне се чува доста остър звук, наподобяващ триене метал в метал. Получава се само при потегляне на 1-ва скорост ( и много-много рядко при отпускане на съединителя на 2-ра скорост ). Като продължителност се чува за 1-2 секунди. Веднъж потегля ли и повече нямам проблеми, а също така забелязах, че се чува по-силно и продължително, когато потеглям под наклон. Сменил съм ролки и ремъци преди 1000 км. но звукът си остана. Бях в сервиз за окачване и спирачни апарати - казаха ми че не могат да открият проблема. Бях в Мото Пфое Хасково - и те не разбраха от какво е. Същото ми казаха и още двама майстори. Четох, че подобни симптоми се получават при проблемен съединител, но някой от майсторите ми каза, че съединителя ми е наред. Та ако някой има мнение по въпроса нека сподели или ако не - поне ми дайте някакви координати на някой свестен майстор в Стара Загора или Пловдив. Мерси!
Прегледайте всички тампони на двигателя и скоростната кутия.
VVV Wrote:... наподобяващ триене метал в метал ...

Здравейте колега,

свалете си задните спирачни дискове и проверете, дали не са се отлепили накладките за ръчната спирачка - може да са заседнали накриво и да чегъртат.

Успех и безаварийни!
SUMMUM Wrote:
VVV Wrote:... наподобяващ триене метал в метал ...

Здравейте колега,

свалете си задните спирачни дискове и проверете, дали не са се отлепили накладките за ръчната спирачка - може да са заседнали накриво и да чегъртат.

Успех и безаварийни!

За разлика от S80 и някои други модели при S40 от тази година на производство няма отделни накладки за ръчната спирачка.

[attachment=44070]
Освен тампоните на двигателя, както са писали колегите, провери и състоянието и закрепването на предните амортисьори - да нямат смачкани тампони и съответно разхлабване.
Благодаря ви за мненията и съжалявам за бавния отговор. Оказа се, че проблема идва от съединителя. Открих, че звукът се чува при отпускане на съединителя, при вкарана 1-ва скорост и дръпната ръчна. Дано да се размина със смяна на аксиален лагер или феродов диск, а не с цялостна подмяна. Жалкото само е, че трима майстори до сега не можаха да открият проблема.
Привет! След като ми разглобиха съединителя се оказа, че на пръв поглед няма никакъв проблем. Единственото, на което можеха да заложат, е феродовия диск, но не бяха сигурни. Друг майстор само като чу звука каза, че проблема е в демпферния маховик. Гледах за признаци за заминал демпфер и единственото, което намерих беше тракане, поради наличието на луфт, но при мен този проблем го няма, а се чува стържене. Имате ли идея от кой компонент могат да се появят тези симптоми. Третото, за което четох по други форуми, е аксиален лагер, който при мен е лагер-помпа. Моля Ви, споделете мненията си.