Волво Клуб - България

Full Version: проблеми с компютъра на Волво В70
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Добър ден,

Имам Волво в70 TDI, 2001 година.
Имаше проблеми с електрическата част, при престой по-дълъг от 2 дни, акумулаторът се изразходваше напълно. Започна от време на време да се губи и остветлението на таблото, но колата бе в движение.
Тъй като автомобилът се управлява от баща ми в момента, той реши да я закара за ремонт в сервиз в София, където са достигнали до извода, че компютърът има нужда от ремонт и те могат да го оправят. Което се е оказало далеч от реалността. Два месеца по-късно - Волвото вече не е в движение и от сервиза са посъветвали баща ми да си потърси нов компютър, който те биха монтирали.
Тъй като аз силно се съмнявам в техните способности, бихте ли могли да препоръчате компетентен техник в София или околността, който да я види и да каже какво може да се направи.
Благодаря
Васил
Vasil Katsarov Wrote:Добър ден,

Имам Волво в70 TDI, 2001 година.
Имаше проблеми с електрическата част, при престой по-дълъг от 2 дни, акумулаторът се изразходваше напълно. Започна от време на време да се губи и остветлението на таблото, но колата бе в движение.
Тъй като автомобилът се управлява от баща ми в момента, той реши да я закара за ремонт в сервиз в София, където са достигнали до извода, че компютърът има нужда от ремонт и те могат да го оправят. Което се е оказало далеч от реалността. Два месеца по-късно - Волвото вече не е в движение и от сервиза са посъветвали баща ми да си потърси нов компютър, който те биха монтирали.
Тъй като аз силно се съмнявам в техните способности, бихте ли могли да препоръчате компетентен техник в София или околността, който да я види и да каже какво може да се направи.
Благодаря
Васил

Кой за кой компютър става въпрос?

В тази кола има една камара електронни модули, които биха могли да бъдат наречени компютър... Wink
Здравейте,

Ще имам повече детайли утре и ще ги добавя, ще разговарям с техникът, който я е разглобил и сега не може да я подкара.
Предполагам, че става дума за модула, който е вляво, леко под волана.
Vasil Katsarov Wrote:Здравейте,

Ще имам повече детайли утре и ще ги добавя, ще разговарям с техникът, който я е разглобил и сега не може да я подкара.
Предполагам, че става дума за модула, който е вляво, леко под волана.

CEM... Е точно там не бива да се пипа с мръсни пръсти... И защо е решил, че проблема с консумацията идва от там?
Както и да е. Нов модул струва около 2000лв с програмирането...
Проблемът е със СЕМ, защо точно са решили, че проблемът идва оттам, не мога да кажа. Според тях има някакъв проблем със захранването към СЕМ, но не могат да ми обяснят какъв точно. Някаква част, която не работи, но каква точно - не е ясно.
Въпросът ми е, има ли някой от колегите тук, който е достатъчно компетентен, да погледне СЕМ и да разбере какъв е проблемът и как може да бъде отстранен. Колата е в момента в Елин Пелин, а СЕМ-а някъде в София, при техник, който не може да откире и отстрани проблема.
На този етап не бих се наел със смяна на СЕМ, поне докато не ми е ясно какво точно се случва.
Благодаря
Vasil Katsarov Wrote:Проблемът е със СЕМ, защо точно са решили, че проблемът идва оттам, не мога да кажа. Според тях има някакъв проблем със захранването към СЕМ, но не могат да ми обяснят какъв точно. Някаква част, която не работи, но каква точно - не е ясно.
Въпросът ми е, има ли някой от колегите тук, който е достатъчно компетентен, да погледне СЕМ и да разбере какъв е проблемът и как може да бъде отстранен. Колата е в момента в Елин Пелин, а СЕМ-а някъде в София, при техник, който не може да откире и отстрани проблема.
На този етап не бих се наел със смяна на СЕМ, поне докато не ми е ясно какво точно се случва.
Благодаря


Проблема е, че щом не могат да ти обеснят защо така са решили - то значи си нямат и на идея какво е това CEM и какво търси в колата.

Едва ли предвид горното, като са мерили защо колата има повишена консумация са имали в предвид, че повечето модули се приспиват поне след 10 минути след изваждане на ключа от контактния ключ. Почти на 99% съм сигурен, че проблема с консумацията ще се окаже нещо допълнително монтирано и/или пипано по инсталацията. На тези коли електрониката е много грамотно проектирана и рядко създава проблеми. Idea

Но при теб проблема вече е, че си имаш паметник. Без CEM колата е точно това. Модула представлява компютър с CAN bridge и още една камара интерфейси, логики и т.н. И като за капак помни и ключовете на колата. Мога да се опитам да го прегледам, но след като е ровено вътре не мога да ти кажа на 100% ще че го съживя.
Здравей,

На мен вече ми е ясно, че те не са наясноSmile Иначе за два месеца и половина, щяха да намерят някакво решение.
Не търся 100 % гаранция, а компетентен човек, който да го види и обясни какво се случва.
Как можем да процедираме? Само СЕМ-а достатъчно ли е да достигне при теб или трябва някак и паметникът да бъде транспортиранSmile