Волво Клуб - България

Full Version: Вентилатора на климатика работи постоянно
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,
Нов съм във форума и поразгледах ама не намерих проблем като моя, та моля за извинение ако има такава и не съм я видял.
Спирам с празнословията и по темата:
- вентилатора които е на климатика си върти непрекъснато, изключвам колата махам ключа и духалките вътре продължават да духат в несвяст и днес усъмнах с изненадата че акумулатор няма. Вчера трих грешка на SRS-a и след това се появи този проблем и нямам идея как да го оправим а ми предстои продажба на автомобила. Водих я днес на диагностика единствената грешка която изкарва е, че датчика за качеството на въздуха е "сгънал" ама той не управлява моторчето на вентилатора.
Колата е S80 2.4 140к.с. 2001г.
Моля ако някой от вас има някаква идея какъв е проблема да сподели че тука представителите на Волво в Англия ще ми разкажат играта, не че ако се наложи няма да опра до тях де ама все пак.
Мерси предварително
Имаш изгорял резистор ( регулатора на оборотите ) на вентилатора.
Въпросната част не подлежи на ремонт, така че трябва да се подмени с нова или втора употреба може и комплект с вентилатора.
Как се сваля :
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...=9&t=21343

Как изглежда :
[attachment=44590]
Колега едва ли е от това защото си променя оборотите, закачена на диагностиката отчита всяка една промяна дори и момента на изключване и включване, просто работи непрекъснато.... ако си имал същия проблем и се е решил по този начин ще последвам съвета ти, но искам да съм сигурен че вече налях безкрайно много пари по нея а времето ми за реакция и ремонти на слуки ми е крайно ограничено тъй като предстои продажба
Откачи акумолатора за 5 минути.

Ако модула на климатика се е смахнал, това ще го рестартира.
Колега акумулатора беше откачен 12 часа от снощи до сега, и ефект 0... Пууу че нямам един познат тука с волво да взема за проба тоз резистор Sad
Оборотите на вентилатора регулират ли се като се върти врътката на климатроника или през диагностиката?
регулират се колега, намалявам и увеличавам без проблем но не изключва пущината, като изгася колата остава да духат само тези за изсушаване на предното стъкло. Явно ще ходя до Волво представителството днес.. Sad
Zhivko Wrote:регулират се колега, намалявам и увеличавам без проблем но не изключва пущината, като изгася колата остава да духат само тези за изсушаване на предното стъкло. Явно ще ходя до Волво представителството днес.. Sad


Интересно. Натисни бутон ауто и виж дали продължава да върти като извадиш ключа от таблото.


Като гледам схемите управлението на вентилатора става или с PWM или през LIN. Щом му се регулират оборотите значи би трябвало да работи управлението на мотора - 4/31. Възможно е да има дефект - да не възприема коректно подадените му команди. Трябва да се по-премери къде какво има по кабелите. Според мен по вероятен причинител на проблема е CCM(модула за управление на климатика).
Ето схема - нарочно е с такива размери, защото ако я намаля на размера подходящ за побликуване в форума няма да се види нищо:
[attachment=44618]

Ограденото с зелено е вентилатора и връзката му към CCM.
Мерси колега за схемата, това с натискането на бутона Ауто го правя последните няколко дена, какви ли не варианти пробвах за изключване и за момента единствения който дава резултат е като махна бушона.... еее не е най елегантния ама поне не пада акумулатора. Като чистех грешките на SRS-a ми изкара че има грешка и на климата, ама хич не видях каква е и директно я изчистих, и от там тръгна този проблем..... надали ще е проблем с управлението, по скоро ще иска читава диагностика с лицензиран софтуер, че тези в сервиза дето я карах ползваха едно делфи същото като това което аз имам и не мисля че успява да изкара всичко каквото е нужно. Другата им диагностика ми изкара колата 2011 Big Grin доста се посмях честно казано но така или иначе не я разпозна..... отивам след малко до Волво да видя там като я закачат какво ще кажат хората, надявам се да решим проблема бързо и безболезнено.... аз просто нямам време да разглобявам и да меря в момента понеже тука не плащат за размотаване и седене Big Grin
Ще пиша по късно кво е станало
kotuoshu Wrote:Имаш изгорял резистор ( регулатора на оборотите ) на вентилатора.
Въпросната част не подлежи на ремонт, така че трябва да се подмени с нова или втора употреба може и комплект с вентилатора.
Как се сваля :
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/...=9&t=21343

Как изглежда :
[ATTACHMENT NOT FOUND]
Малко офф, но имам проблем с оборотите на вентилатора на v40. Би ли дал инфо за този резистор на моя модел?
Pages: 1 2