Волво Клуб - България

Full Version: Помощ при избор на бензиново S80
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, от скоро съм се загледал по Волво S80 (първата генерация). Като нямам никаква достоверна информация за тези автомобили и за това пиша тук, надявайки се да намеря отговори на важни въпроси за мен. Ориентирал съм се към бензинов ( с газ )автоматик (задължително 5 степенен), като приоритет ми е икономията както на гориво така и от поддръжка. Та искам да попитам няколко работи:

1. Колебая се между 2.0T 180hp и 2.4i 170hp (2.0T 163hp отпада тъй като е с 4 степенен автоматик, ако не се лъжа). Клоня повече към турбо мотора, заради усещането от карането на кола с турбо дори в по-ниските обороти просто се усеща. Как са тези мотори откъм поддръжка? Има ли някакви драми с дурбото или е издръжливо? С верига ли са или с ремък?

2. Какво да гледам най-вече при покупка, кои са болните места на този модел и кои са най-скъпите неща за ремонт, на които трябва да обърна внимание?

3. Здрави ли са автоматиците? Повечето автомобили от тези години имат проблемни автоматични кутии, а ремонтите им са около 3 000лв. Как са тези на Волво и колко пари е поддръжката на автоматика, масло и там каквото още има?

4. Тъй като смятам да я държа пред блока (живея в София) искам да попитам представляват ли голям интерес за крадците? Гледам, че не са много разпространени и няма много обяви по сайтовете, би следвало да не се търсят и толкова части за тях, както за БМВ-тата и другите луксозни немски марки? Има ли скъпи части от S80-тката, които се свалят често, както парктрониците на S-класите примерно или може да се спи спокойно?

5. Двигателите могат ли да бъдат газифицирани безпроблемно с ГИ, без да се разхлопат клапаните след 10 000км. Както при някои марки на „дръпнатите“ братя?
Здравей,
С моят по-скромен практически опит, но доста голям в търсенето на "Моята кола", мога да ти кажа какво разбрах аз.
1. Като двигател най-добре е D5 163 hp. Но ти си решил да е бензинов за това ти препоръчвам 2.4 170hp. Леко е тромав наистина в ниските обороти, но не е толкова проблемно.

2 & 3. Най-скъпото е автоматичната скоростна кутия, тя е и проблемна. Има загряване и износване, ако не е поддържана правилно. В началото Volvo казват, че тя е необслужваема (не се сменя масло), но в течение на експлоатацията, сменят концепцията и искат смяна на масло на всеки 60К км. Това създава проблем вече за закупените автомобили и много от тях не го сменят редовно и не я поддържат. Тук идва и проблема със загрява, тресене и чупене в един момент. Силно ти препоръчвам да си купиш автомобил с ръчна скоростна кутия. Аз също бях фен на автомата, но след много четене и питане и опит от приятели и познати, не си взех.

4. За това моето предложение е КАСКО и нищо друго. Не може да се защитиш от джамбазите по никакъв начин.

5. За ГИ мисля, че няма проблем. Volvo предлагат същият двигател за BI-Fuel автомобили. Така, че трябва да е ОК.

Поздрави,
Йордан
Според мен ще постигнеш по-голяма икономия с 2.0Т и с ръчна скоростна кутия, както е писал колегата в горния пост. Като казвам икономия последното нещо, което имам предвид е разхода на гориво, но и то е включено.
Успех и късмет с покупката!!!
Поздрави
Андро
1. Между 2.0Т - 163hp и 2.0Т 180hp разликата е само в турбината и някой настройки на компютъра на мотора. Ако визираш 4 степенния автоматик на GM то само T6 е с такъв. Всичките бензинови(без 3.2 и V8 -като за последния не съм сигурен) са с ремъци. 2.4I е тромав мотор, който на това купе е пълна мъка да се кара. Принципно на S80 оптималния баланс мощност -тегло -размери на колата е около 200hp. Ако случиш на добър T5 мотор и читав екземпляр - грабвай го веднага.

2. Дроселова клапа - износват се потенциометрите в двата и края - ремонтира се.

3. Скоростна кутия - при автоматиците в началото не им се е сменяло маслото и повечето са за ремонт. Особенно ако случиш на някой половин милионнник на 145 хиляди км...

4. Щом ще караш и ще я държиш в София - каското е задължително.

5. Бензиновите мотори на Volvo са достатъчно безпроблемни и здраво направени, държат много издевателства, включително и газ. Wink