Волво Клуб - България

Full Version: опиране на предна дясна гума в под калника
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте на всички Smile Smile Smile
Имам волво С60 2002г. от известно време се появи някакъв проблем когато завия пълен ляв и предна дясна гума ми опира в под калника и се чува сило жулене. Колата я карам с стандартен размер гуми 205 55 16 . Ходих на няколко места никой не може да ми каже конкретна причина. Всеки гадае. По интересното е че жуленето се появи от нищото. Някой ако е има подобен проблем нека сподели малко опит. Благодаря!!!
Привет!
Най вероятната причина е в износване на ограничителя за завиване.В по долната снимка съм го оградил в червено.
Също така,ако пружините и амортесьорите са поолекнали и са извън норми,може да доведе до подобен симптом.Същите могат да бъдат проверени на специализиран стенд за амортесьори и окачване(така наречената "тресачка").
Също така,ако караш с не оригинални джанти,с по малко ЕТ от стандартното за модела,цялото колело,влиза по на вътре.Както си споменал размера на гумите Ти е стандартен за модела и ако всичко друго е ОК,не би трябвало да опира.
Поздрави и Успех!

ПП. Да не забравиш след решаването на проблема,да споделиш тук във темата.Ще е полезно и за други колеги.


[attachment=44690]
При мен има подобен проблем. При завиване на по висока скорост (примерно кръгово движение) се чува нещо, което обаче не ми прилича на стържене, но може и да е. Установих обаче, че имам лек теч от казанчето за ATF, някъде около скобата на маркуча към помпата. Нивото е паднало леко, малко под минимума. Мисля, първо да отстраня проблема с теча и тогава да я закарам, применрно в Примекс, за да прегледат отдолу.
Само да допълня Кангалов, ограничителите за завой са различни в зависимост от размера гуми с които се кара колата.
И аз имам същия проблем от няколко месеца, при мен опира (стърже) и от двете страни на пълен ляв и десен завой не мога да си обясня от какво е. Гумите са ми стандартни 225/45/17, дори има видими следи по под калника.
При мен се оправи положението със смяна тампони на амортисьори.
Аз имам същия проблем и според мен се дължи на износване на ограничителите. Ако не са сменяни до този момент може да се направи номера и да се обърнат т.е. левият ограничител да отиде на дясното точило и десния на лявото, в моя случай това вече е правено и решението е закупуване на ново от Мотофое. Преди 1-2 месеца се свързах с тях по въпроса и мисля, че 48-50лв беше бройката. Надявам се да съм бил полезен.


Поздрави
С. Павлов
Аз сложих от тези и си реших проблема с триене на гумите в подкалниците.Тези са от твърд материал,не са гумирани като при оригиналните,а и цената им е доста добра.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://drive.bg/index.php?ModelId=16352&cPath=10113_10307&osCsid=jpo11jgmj808cf3q6vb34cmk66">http://drive.bg/index.php?ModelId=16352 ... 6vb34cmk66</a><!-- m -->
А тук даже са и още по евтини.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/axle-mounting/steering-links/steering-stop-limit/1413/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/su ... imit/1413/</a><!-- m -->
Нещо по специфично при монтирането? сериозно обмислям да ги сменя моите защото честно казано не ми се дават 100лв за тази глупост и си карам така. Но ако това не изисква някаква преправка ще пробвам обезателно.
Специфичното е че,ако има канал,не се налага сваляне на гумата,ако няма канал за по-голямо удобство се сваля гумата.Болт М8 (ключ 13 или 12 )или по-добре гедоре.Да се внимава че носачите са алуминиеви.Да не отиде резбата.
Pages: 1 2