Волво Клуб - България

Full Version: Масло със спецификация ACEA C3
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Има много писано за маслата. Пускам тази тема не за да разискваме качествата им, а с конкретен въпрос. На двигателя на моето волво дават като изискване за маслото да отговаря на ACEA B3. Въпросът ми е: масло със спецификация ACEA C3 покрива ли тази спецификация и подходящо ли е за моя двигател?
За маслата, покриващи C3, намерих следната информация: съвместими с бензинови и дизелови двигатели, оборудвани с катализатори и системи за последващо третиране на отработените газове DPF и TWC. Нито дума за това дали покриват B3 и изобщо дали са подходящи за по-старите двигатели, като D4192T3. Конкретно маслото, което ме интересува, е Castrol Magnatec 5W 40, ACEA C3, HC-Synthese. Подходящо ли е за двигателя на моята кола?
Колкото хора, толкова мнения...
Писания в нета, колкото щеш.
Аз лично използвам масло точно по спецификацията, дадена ми от Волво - за моята кола е А5/В5. Слагам Castrol Professional FCT 0W30 A5/B5.
Има колеги обаче, които слагат С3 и прилагат аргументи, които в никакъв случай не за подценяване! Напротив, има много логика в тях...
Така, че дано някой може да ти помогне за С3.
Моето мнение е консервативно и бих те посъветвал да следваш предписанията на производителя - не малко километри и тестове са направили инженерите, за да достигнат до извода, че за този двигател маслото е точно това.
Поздрави и успех!
Quote: Подходящо ли е за двигателя на моята кола?
Принципно ДА!
Това масло което гледаш ACEA C3 е 5W40, другото което е за твоята кола ACEA B3 би трябвало да е 10W40 или 5W40.
Критериите които трябва да се имат в предвид при избор на масло:
- Километрите на двигателя - за над 200 000км 50 -50 градско и магистрала, човек може да се замисли за една идея по-голям вискозитет.
- начина според който се кара колата - градско, ремарке, планина, джигит, offroad (по-гъсто масло), магистрала.
- Спецификата на колата - вече зависи кой как се е отнасял и дали е била обслужвана както трябва.

Ако не намаляваш вискозитета не мисля че ще има проблем. По-стандарт B3 и С3 са много близки. Разликата е че C3 отговоря и на други изисквания заради DPF.

Това е В3:

Requirement Method Unit Limit
HTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 3.5
Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 1.5
Phosphorus ASTM D5185 %wt Report
Sulphur ASTM D5185 %wt Report
Evaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 8.0

Обърни внимание на ASTM номерата. Това е стандарта който трябва да покрият.

Ето С3:
HTHS viscosity CEC L-36-A-90 cP ≥ 3.5
Sulphated Ash ASTM D874 %wt ≤ 0.8
Phosphorus ASTM D5185 %wt ≥ 0.070 and ≤ 0.090
Sulphur ASTM D5185 %wt ≤ 0.3
Evaporation loss (NOACK) CEC L-40-A-93 % ≤ 13
Total Base Number ASTM D2896 mgKOH/g ≥ 6

ВНИМАНИЕ: Total base Number при С3 е по-малък от В3. Това означава че С3 маслото трябва да се сменя по-често. Този номер се отнася към това как маслото се отнася към замърсителите - киселини, корозия, натрупвания. По-малък номер означава по краткотрайна защита.

Така че ако ти е попаднало това масло по-евтино може да се замислиш.

Поздрави

П.С. както каза колега избора на масло е много специфичен и всеки има мнение. Например старото ми Волво 850 2,5л 5 цилиндъра се чувства най-добре с 5W50. Вървяло e с 5W40 и с 10W30 без проблеми. Двигателя вече е на 300 000км. Честно ти казвам когато за първи път му сложих Кастрол 5W50 classic cars имах чувството че е друга кола. Така че реално всичко е по-избор на абоната.
Поправка към горния ми пост:
ASTM е системата/стандарта по която маслата са тествани. ACEA е стандарта който трябва да покрият. Малка, но много важна грешка.
Благодаря, колеги! Информацията със сравнителните данни е много полезна! Всъщност "проблемът" дойде от това, че волвото е с току-що ремонтиран двигател, практически нов двигател със старите бутала. И реших да не се доверявам на кварталните сервизи за смяна на масла, а сам да си купя хубаво масло от някой голям, реномиран магазин, където вероятността да попадна на менте е почти нулева. Оказва се, че всички големи магазини за авто-части много агресивно налагат нови масла, в които старата спецификация за дизелови двигатели ACEA B3 липсва. В крайна сметка купих въпросния Castrol - 6 л. за 115 лв., като ползвах и 20 % отстъпка в конкретния магазин. Надявам се волвото да го понесе добре. В магазина ме убеждаваха, че не губи качествата си поне до 20 000 км. пробег, но аз не мисля да карам с него дори и 15 000 км, а смятам да го сменя на около 12-13 000 км.
vis Wrote:Всъщност "проблемът" дойде от това, че волвото е с току-що ремонтиран двигател, практически нов двигател със старите бутала.
Нямам представа какво си сменял по дв. но ако е биелни лагери те съветвам първото масло да го смениш на 5-6К.
Колега, това че двигателя е ремонтиран почти основно много променя нещата. Освен буталата, както каза, всичко друго ли е сменено? Буталните пръстени? В такъв случай двигателя трябва да се разработи. След основен ремонт маслото се сменя след най-много 2000 км, първата смяна. Има си процедура за разработване на двигателя. Първите 500км са много критични. Да внимаваш какво ще правиш.