Волво Клуб - България

Full Version: Липса на мощност на първа и втора предавка
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте!
Имам следният проблем за който бях почнал да питам в друга моя тема и за да не си я спамя сам пускам нова отделна такава. При потегляне на първа и втора предавка колата понякога няма мощност и леко придърпва сякаш съм на по-висока предавка и оборотите и идват ниски и започва да тресе съвсем леко. Когато трябва да съм по-пъргъв в маневрите по кръгови кръстовища и т.н. ми идва леко замисляща и мудна и ме изнервя. Обаче като включа на трета и изхвърча със все 139-те си говеда от какво може да е това поведение.

П.С Забравих да спомена, че лампата за ламбда сонда свети понякога. Като се замисля май първо не свети и като покараш известно време и светва. Като я водих на диагностика не можаха да се свържат само с компютъра на двигатела, иначе другите системи работели както трябва, казаха че някой бушон е изгорял затова не може да се свърже. Като ми остане време ще прегледам бушоните и после пак на компютъра.
Ще съм благодарен на вашите мнения и предложения относно причината за това държание. Аз имам едно на ум, но искам да видя и вие какво ще кажете по въпроса, за да съм потготвен при доктора на волвото Smile

Колата е Volvo V40 2.0 139Hp/103kW 1997г. чист бензин.
Малко развитие по темата, че няма кой една нашенска да ми тегли тука ама явно съм се разглезил от другият ми авто форум Smile
Значи закарах добичето на доктор и след, като поправих разни ел.проблемчета колата вече се закачи на компютъра и стана обмен на информация.
Проблема не е в ламбда сондата, защото тя така си светва поради факта че катализатора е свален и на негово място има обикновенно гърне.
Казаха ми, че свещите не са били за този мотор и сложихме други. Горивният филтър също бил за смяна/вече е купен/, но него ще го поставим в понеделник, тъй като не остана време за него, защото работното време на сервиза свърши а ми трябваше колата. С новите свещи колата пак е мудна и ме хващат нервите и ставам опасен по кръговите и всякакви места, където трябва да се изнеса бързо от място. Вече доста псувни отнесъх, че се мотам и бавя на старта. След смяната на горивният филтър има ли шанс да тръгне тази кола или да търся по сериозен проблем. Както споменах от 3 предавка натам си върви много добре, но на 1-ва и 2-ра е мъка. Отделно тази скоростна кутия ми е малко странна мисля, че е френската с задната до първа. Предавателните и числа са интересни на първа мога да карам до 40-50 км/ч с обороти около 2000. С тази липса на мощност и тези дълги 1-ва и 2-ра не мога да и хвана спатиите на колата. Карал съм доста марки и модели от нови до стари ама това волво ме учуди. Ще взема да помоля някой от Бургас със същият мотор и скоростна кутия да му пробвам колата да видя аз ли не съм наред или колата.
Едва ли е от филтъра,но пробвай!Ако е запушен филтъра,според мен не би имал мощност при високи обороти,при товарене на двигателя :? Имаш ЛС.
diddoo Wrote:Проблема не е в ламбда сондата, защото тя така си светва поради факта че катализатора е свален и на негово място има обикновенно гърне.
Ламбдата е преди катализатора и не се влияе какво има след нея!
Въпросната индикация е "чек енджин" и може да свети по много причини и щом свети означава че има някакъв проблем.
Колата си е тежичка и не ускорява като "корса със свалени седалки", но определено не е мудна и освен ако съм се зазяпал на някъде не се е случвало някой да ми се нерви по светофарите... щом прекъсва - огледай кабели, бубини. Свещите, който сложихте какви са?

Колата е 140 к.с.
Cavalera Wrote:
diddoo Wrote:Проблема не е в ламбда сондата, защото тя така си светва поради факта че катализатора е свален и на негово място има обикновенно гърне.
Ламбдата е преди катализатора и не се влияе какво има след нея!
Въпросната индикация е "чек енджин" и може да свети по много причини и щом свети означава че има някакъв проблем.
Колата си е тежичка и не ускорява като "корса със свалени седалки", но определено не е мудна и освен ако съм се зазяпал на някъде не се е случвало някой да ми се нерви по светофарите... щом прекъсва - огледай кабели, бубини. Свещите, който сложихте какви са?

Колата е 140 к.с.
Това ми казаха в сервиза, където я закачиха на компютъра и по-принцип там работят добре.
Всичките ни служебни коли там си ги правим и проблеми нямаме.
По въпроса с излитането от място и по-тежки коли с по малко коне карам и нямам проблем ... а да не говорим за другият ми личен автомобил, който е една въшка на стероиди 700 и нещо килограма с много известният двигател из Волво средите 1.7 на Рено /сложен във Волво 440,460,480 и т.н./ там нещата със седалки и без седалки е винаги забавна Big Grin
Та утре слагам горивният филтър и ако няма промяна/в което се съмнявам/ отивам при майстора, който ми препоръчаха колегите от форума за Бургас, за което им благодаря Smile
Такааааа Smile
Има развитие по проблема с мощноста.
Колата вече върви както трябва за тежеста си и проблема не е бил в свещите или бензиновият филтър/макар че са били за смяна/.
Проблема е бил в скоростите. Понеже споменах, че нещо не мога да и уцеля скоростите и съответните им нормални обороти.
След като помолих майсторите, които до сега ми я правиха да се качат и да я покарат на петата минута след това ми казаха, че проблема е там.
Понеже нещо са се разцентровали или нещо подобно се оказва, че аз вместо да тръгвам на първа съм тръгвал в повечето случай направо на трета и после вместо втора направо четвърта.
Това обяснява странното и поведение по време на каране и придърпването и по време на тръгване. В някои случаи по време на карането и се чудех на коя скорост съм, но всичко си има обяснение Wink
Въпросното регулиране на скоростите отне около 10-15 мин и ми струваше скромните 10 лв, като на човека направо му оставих 20 да се почерпи, че ми спести още много нерви Big Grin
Надявам се тази кратка тема бъде от полза на някой в последствие.
Лека вечер Smile
Big Grin Big Grin Big Grin А аз се чудих как на първа се движиш с 40-50км/ч с 2000 об/Мин Big Grin От тук нататък само гориво да сипваш и да се кефиш на колицата!
Проблемът ще се реши окончателно със смяната на пласмасовите втулки на лостовата с-ма до скоростната кутия.
Останалото е временно решение.
pliva Wrote:Big Grin Big Grin Big Grin А аз се чудих как на първа се движиш с 40-50км/ч с 2000 об/Мин Big Grin От тук нататък само гориво да сипваш и да се кефиш на колицата!
Има още работа по нея, но това което ме интересуваше беше да върви нормално и да няма нещо, което да не работи по нея.
Остават ми козметичните нещо по нея, които съм споменал в друга моя тема.

Мислих да пусна тема как се оправя/в случая профилактика/ конзолата с копчетатат на стъклата и ел.огледалата, но бях уморен, за да правя и снимки и затова не стигнах до качване.
Конзолата беше заливана с кафе няколко пъти от предишният собственик и за мен е много глупаво/единственото в тази кола до момента което видях като недомислица/ как може да сложиш мястото за кафе до 7 копчета и ел окабеляване под тях. На първата по силна спирачка и всичко ще е залято.
Това беше и причината да не може да се свърже с компютъра колата.
Всичко в кабеляците и буксите беше засъхнал мармалад от захар, кафе и сметана. Огледалата не работеха, а някъде е давало на късо, за да не може и на компютър да се закачи.
Разглабя се цялата конзола копче по копче и всяко копче се разглобява на съставните си части/хубаво е да се направят няколко снимки кое къде и как стои преди разглабянето, за да не се разменят местата на копчетата/.
После всички части в обезмаслител и топла вода се накисват за 5-10 минути, като металните се вадят и се сушат със сушоар първи после останалите минават по тази процедура, за да не остава никъде влага при сглобяването. След това се пръска с контактен спрей на необходимите места и се сглобява всичко. Малко пипкава работа с много дребошлъци малки топченца ситни пружинки и други дреболийки, за да спестиш едни 35-40 лв ама поне знаеш, че после всичко е както тябва и удоволствието, че ти имаш пръст е по важното Smile

Та сега имам работа по интериора, защото беше занемарен и изпокъсан и има места, които поскърцват. Заших всички скъсани места на първо време и я изпрах отвътре. Разглобих и салона наполовина и и качих седалките в къщи, за да ги ревизирам и постегна. Остава да намеря от къде скърца на две - три места и да отстраня и тази дреболия. Чистачките трябва да видя как се свалят, за да ги погледна, че бавната първа скорост е нещо за ремонт, но май ще слагам друг механизъм ми се струва. В общи линии ще се забавлявам и опознавам с Волвото по интимно Big Grin
Със сигурност ще ви досаждам с въпроси честичко, но така е върви ми на хубави коли взети от калпави собственици. Предната ми кола съм я изучил в детайли :lol: обаче от грозното патенце стана красив лебед в последствие, но ръждата не прощава на никоя кола и се наложи да вземам втора, за да си возя детето без притеснения :roll:
Ето малко снимки на малкият ми дзвер, за да прецените дали обичам да се грижа за личният си автомобил/и за да не брои като спам приемето го като едно Volvo 460 в малко купенце защото двигатела е същият/ имайте в предвид, че колата беше много по зле от Волвото, но и там беше много труд и желание Smile
За вървене няма да споменавам нищо защото ми липсва нейното изстрелване.

[Image: image-E698_51DAAE69.jpg]
[Image: image-3BC6_51DAAEE6.jpg]
[Image: image-D6BA_51DAB037.jpg]
[Image: image-56CC_51DAB17E.jpg]

Дано не съм подразнил някой с лиричното си отклонение, но Волвото ще върви по този път на реставрация Smile
Не си ме подразнил колега с лиричното си отклонение и снимките, които предостави Smile Напротив, заобичах си повече V40-то Big Grin С малко дете в тази количка, не знам точно за какво изстрелване говориш Big Grin Сигурността преди всичко!
Pages: 1 2