Волво Клуб - България

Full Version: проблем не пали с S80 2,5 tdi AEL
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,

Имам драма с S80 2,5 tdi 140к. (AEL)
Както работеше и угасна от тогава върти както щураво но не пали и това е.
Но преди това малко пред история.
Карам си аз и минавам през една локва да е била 5см. не повече с около 50км.
След като минах колата започна да тресе и да прекъсва ,да мени обороти и да не може да се форсира повече от 2000 оборота.
Огасих я и си викам дано не едръпнала вода през филтъра!
веднага го проверих нищо сух като барут.
След което почнах да разглеждам какво е възможно да съм намокрил но така и не видях.
реших че ще я оставя да престои една вечер и ще я пробвам на другия ден.
Отивам врътвам и колата заработи викам си супер но реших да изчакам да позагрее.
За мой ужас в момента който дигна 30 тина градуса и пак започна.
Тогава се замислих каво може да е и първото за което се хванах беше умната дюза.
откачих и кабела и еврика колата заспа но влезе в авариен режим.
но така я прибрах и хоп в един сервиз.
Там майсторите нямат диагностичен уред за Волво но все пак решиха да погледнат.
Аз им обяснявам какво се е случило и намериха дюза за проба.
Сложихме дюзата колата запали и всичко ОК.
Разбрахме се да покарам два дена три да видим как ще се държи.
Карах аз два три дена да съм минал не повече от 100 километра и проблема пак.
Измерил ме съпротивлението на дюзата и се оказа ,че е над нормата към 160 ома.
Оказа се ,че тази дюза я взели от една морга скоро, и ме пратиха да ходя да я сменя като те се уговорили предварително.
Отивам аз и спирам колата работи в авариен режим с откачена дюза към 50 минути на място до като ги чакам да дойдат.
Дойдоха тез младежи и аз им обяснявам какво се случило и те ми казват ОК ще я сменим ама я да видим как работи с тая дюза отварям аз капака закчвам дюзата и колата започна и те ок сменяме я.
пусках аз капака и тръгнах да гася колата докато заобикоя и тя изгасна сама.
и от тогава не ще и това е.
Качих я на един репатрак и пак в сервиза.
Та до момента са проверени Помпа ОК, Дюзи ОК,Бушони Ок,клапан на помпата ОК.
Направи ми впечатление ,че на клапана на помпата идват само 4 волта вместо 12v.
Опитахме да и подадем ток директно на клапана но пак не пали.
Нафта до помпона стига но не я пуска към дюзите.
Знам че трябва някой да я прочете но Въпроса ми е дали не съм убил Компа или има нещо което изпускам.
Поздрави на всички.
Колега, трябва да се направи диагностика с компютър. Иначе до въпросния клапан, до колкото си спомням, не трябва да достигат 12, а между 2 и 4 волта, но пак не е гаранция, че е здрав. Възможно е някоя от буксите да не дава добър контакт при вибрации. Ако е сигурно, че не е в помпата проблема, провери си импулсния датчик на коляновия вал. За други проблемни места не мога да се сетя.

Поздрави
Георги
Здравейте,
Проблема решен .
Студена стойка в Бушонйерата при мотора.
Ако някой има проблем да пише

Поздрави