Волво Клуб - България

Full Version: Волво S 80-мирише на суров бензин
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте, колеги! Днес станах собственик на Волво S 80 2.0 T 180кс. Колата ми допадна като външен вид и ходова част, двигателят работи тихо. До тук добре, но когато тръгнах да се прибирам към родния ми град, колата започна да прави проблеми. Изходящите газове миришат силно на суров бензин, при навлизане в по-високи обороти се получава леко глъхнене и припушва черно отзад, празните обороти се менят, падат чак до около 500 и при подаване на газ понякога колата не вдига оборотите от първия път. Отделно колата даде много голям разход (за около 190км изгори 22литра при каране 80-90км/h) . Като цяло доста неприятно. Sad За утре съм уговорил час за диагностика, но бих бил благодарен, ако изкажете своето мнение.
На първо време изчистете дроселовата клапа и прилежащите и тръби.

После прочетете какви грешки записва мотора.

Ако свещите не са сменяни скоро - един комплект от МП е около 100-ина лв. Не слагайте други свещи за да няма странно ми работи мотора и горят бобини...
Днес бях на диагностика при едно момче. По време на проверката компютъра на моменти губеше връзка с колата. Направи ни впечатление, че когато липсва връзка колата работи ужасно лошо (сякаш на 3цилиндъра). В следващия момент майсторът гаси колата, пали повторно, колата започва да работи нормално и вече има връзка и му дава нормални характеристики. В този момент при нормална работа диагностиката регистрира не работеща лабда сонда и клапан управляващ турбото. При паленията при които работеше зле колата, диагностиката показа огромно количество погълнат въздух, явно от там дърпа и много бензин и колата се дави и глъхне. Предположение на майстора беше лоша връзка към комютъра, който не успяхме да свалим за да огледаме пинчетата му, или че от някъде връща напрежение по масата и компа се бърка и шашка съвсем. :|
... или други идеи:
1. Някой от модулите "спами" мъжката и CAN-а се зафлуудва до степен да губи комуникация.
2. Лош контакт по CAN. Не се ограничавайте да го търсите само на ЕКУ-то на двигателя /казва се ECM меду другото/
3. Предположеното замасяване също е вариант - протрит кабел на CAN опиращ в купе
4. Лоша маса. Прегледай ги, не са толкова много - от двете страни има по 3 бр с болт 10, от двигател до купето има един як, както и от главата до купето има един плосък плетен кабел. По снопа с кабели на бобините също върви една маса, завита за капака на главата. дано не пропускам някоя...
5. Бушони - инспектирай тези в кутията под капака един по един за лошо връзки, нагар и др, Не пропускай релетата.
6. Тръгнал CEM - има навика да губи комуникация с диагностиката в начален стадий на прединфарктно състояние

По точка 1. най-честите "спамери" са абс модула и дроселовата клапа. как да ги хванеш - откачай ги поетапно до изчезване на проблема.


Ако не ти реши проблема за ден - смени сервиза...


п.п. Ял съм го и с преебана букса на MAF-а, ама там просто "по женски" не работеше добре и/или гаснеше. Не правеше проблеми с комуникация.

Продължавай да споделяш, за да сме ти полезни.
Днес закарах колата в един сервиз представители на Bosh. След диагностиката ми казаха отново неработеща ламбда сонда и клапан на турбото. Казаха ми, че на скоро при тях е имало друго волво със сходни проблеми и отново се е оказала ламбда сондата, след смяната на която нещата са се оправили. Намерих читава ламбда и дано утре след монтажа има положителен резултат. Относно клапанчето за турбото ми казаха, че след разкачане и почистване е спряло да го дава за грешка.
Ако колата смуче непремерен от МАФа въздух е твърде възможно да дава грешка в сондата.
Защото колкото и да се мъчи компа да обогати, може и да не стане. Зависи и колко е непремерения въздух де!
Тогава същия решава да набеди кислородния датчик- сондата.
Сондата мерена ли е, когато двигателя е под товар/да не се бърка с форсиране на място Wink /?
Възможен заподозрян е и МАФ, ако си е загубил калибрацията вече.
Обаче трябва наистина добра диагностика.
здравейте колеги да възроди ме темата явно 2,0т моторите са склонни към този проблем.и моя започна с тези симптоми изведнъж започна да не държи обороти замириса на бензин започна да пуши като комина на теца започна да гасне след което няма палене,с триста зора много въртене запали и започна да мени цветовете на пушека черен,сив и накрая бял.днес сутринта запалих все едно нищо не е било запали от четвърт с перфектни обороти без пушеци и миризми някой и мал ли е този проблем и как го е решил. Поздрави
днес се установи,че при мен губи връзка с компа,колеги какво означава CAN и ако е въпросния CEM той подлежи ли на ремонт.масите ги проверих без тази на блока просто не мога да я намеря къде се намира